پرداخت‌ ایمن‌تر با کمک تکنولوژی بیومتریک

امروزه خریداران غرق در استفاده از گذر‌وازه‌ها و پین کد‌ها هستند، و در حالی که این ابزارهای امنیتی نیت خیر دارند، عادت های بد مصرف کنندگان باعث شده که امنیت این ابزار‌ها کمتر از قبل شود. علی رغم همه هشدارها، به‌کارگیری کد‌های تکراری و یکسان علت اصلی به خطر افتادن امنیت بوده است.

این روزها، اغلب مصرف کنندگان با استفاده از اسکن اثر انگشت برای باز کردن سریع تلفن‌های هوشمند خود احساس راحتی می‌کنند، و مطالعات اخیر نشان می دهد که ما آماده استفاده از همان فرآیند برای انجام خرید با کارت‌های اعتباری هستیم.

طبق بررسی Visa study 2017 حدود ۷۰% آمریکایی‌ها بر این باورند که بیومتریک از گذر‌واژه یا پین کد ساده‌تر بوده و ۴۶% نیز فکر می‌کنند که بیومتریک ایمن‌تر است. این تحقیق همچنین نشان داد با توجه به اینکه تنها یک سوم از افراد از پین کد و گذر‌واژه منحصر به‌فرد برای حساب‌های کاربریشان استفاده می‌کنند. به این ترتیب، دو سوم دیگر در برابر کلاهبرداری‌های اینترنتی آسیب‌پذیر‌تر خواهند بود.

بیومتریک هرگز به طور کامل جایگزین پین کد نخواهد شد. در عوض، مصرف‌کنندگان احتمالا از ترکیبی از روش‌های احراز هویت استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، بیومتریک را می‌توان با
موقعیت جغرافیایی یا پین برای امنیت بیشتر ترکیب کرد.

بازرگانان خواستار این هستند که فرآیند پرداخت یکپارچه تا جایی که ممکن است سریع و ایمن باشد. بهترین راه برای رسیدن به این هدف احراز هویت به کمک اسکن اثر انگشت است – تمام کاری که شما باید انجام دهید قرار دادن یک انگشت روی حسگر خواهد بود. این کار کمتر از یک ثانیه طول به طول می‌انجامد، در نتیجه بسیار کاربردی خواهد بود.

با وجود فرآیند پرداخت سریع‌تر، مراحل وارسی خرده‌فروشان نیز کوتاهتر می‌شود که این موضوع برای خریداران نیز مفید خواهد بود.

به طور کلی، همه ما باید حجم زیادی از گذر‌واژه‌ها و پین کد‌ها را به خاطر بسپاریم؛ روی آوردن به دانش بیومتریک این مشکل را حل خواهد کرد.

کشورهای در حال توسعه هدف مناسبی برای استفاده از فناوری بیومتریک هستند. به عنوان مثال در هند، Aadhaar یک پایگاه داده بیومتریک بزرگ است که از طریق آن دولت اعتبار قانونی را برای خدمات بخش دولتی و خصوصی ارایه می‌دهد. زمانی که هویت یک مشتری تایید شده باشد، پرداخت‌ها را می‌توان در هر جایی و در هر زمانی از طریق این سیستم انجام داد.

 



خروج از نسخه موبایل