سال آینده مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز 7 را متوقف می‌کند

از 14 ژانویه امسال تا 14 ژانویه سال 2020، مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز 7 را متوقف خواهد کرد. به این معنی که دیگر هیچ به‌روز رسانی یا اصلاح امنیتی بعد از این تاریخ از سوی مایکروسافت منتشر نخواهد شد، مگر اینکه مشتری بابت آن هزینه‌ای پرداخت کند.

مایکروسافت ویندوز 7 را در تاریخ 7 جولای 2009 معرفی کرد. مسئولان مایکروسافت اعلام کردند که کاربران ویندوز 7 به دو روش می‌توانند بعد از 14 ژانویه 2020، به‌روز رسانی‌های امنیتی را ادامه دهند. اما این دور روش به‌روز رسانی تنها برای مشتریان تجاری طراحی شده‌اند.

ممکن است تصور کنید که مایکروسافت دیگر از ویندوز 7 پشتیبانی نمی‌کند، اما شرکت چندین سطح پشتیبانی دارد. مایکروسافت بخش عمده‌ای از پشتیبانی خود از ویندوز 7 را در سال 2015 متوقف کرد. با این وجود، این سیستم عامل همچنان تا 14 ژانویه 2020 تحت حمایت گسترده مایکروسافت قرار دارد. اما از این تاریخ به بعد، ویندوز 7 دیگر ویژگی‌های جدید را از طریق به‌روز رسانی دریافت نمی‌کند.

با اتمام به‌روز رسانی ویندوز 7،‌ احتمالاً شاهد رشد ویندوز 10 خواهیم بود. بر‌خلاف سال‌های گذشته، هنوز هیچ نسخه جدیدی از ویندوز منتشر نشده است – مایکروسافت از آغاز سال 2015 ویندوز 10 را به طور منظم با ویژگی‌های جدید به‌روز رسانی کرده است.

مایکروسافت قراردادهای پشتیبانی سفارشی‌ای را برای شرکت‌ها و دولت‌هایی که نمی‌توانند به نسخه‌های جدیدتر از این سیستم عامل نقل مکان کنند، ارایه می‌دهد، اما در ازای ارائه به‌روز رسانی‌های سفارشی مبلغی از آن‌ها دریافت خواهد کرد.

 

 




 

خروج از نسخه موبایل