عدم به‌روز رسانی ویندوز عامل اصلی افزایش حمله هکر‌ها به کامپیوتر‌های شخصی است

وصله کردن سیستم‌عامل و اپلیکیشن‌ها از جمله موارد مهمی که افراد می‌توانند برای حفاظت از سیستم خود در برابر هکرها انجام دهند، با این حال طی یک پژوهش که 163 میلیون کاربر کامپیوتر‌های شخصی را تحت پوشش قرار می‌داد، مشخص شد که بسیاری از کاربران از رعایت این نکته مهم امنیتی سر باز می‌زنند.

طی این بررسی که از سوی شرکت امنیتی Avast صورت گرفت، معلوم شد که 55 درصد از تمام برنامه‌های نصب شده آخرین نسخه موجود نبوده و در واقع قدیمی شده‌اند و آسیب پذیری‌های شناخته شده‌ای دارند که معمولاً شانس حمله به آن‌ها را افزایش می‌دهد.

رایج ترین برنامه‌های نصب و منسوخ شده، برنامه متن باز و محبوب VLC مدیا پلیر است. این برنامه در 32 درصد کامپیوترهای شخصی نصب شده است، که 94 درصد از آن‌ها نسخه قدیمی را اجرا می‌کنند.

برنامه دیگری که در صدر فهرست قدیمی‌ترین‌های Avast قرار دارد برنامه اسکایپ است. علت قرار گیری اسکایپ در این لیست احتمالاً به خاطر حرکت اخیر مایکروسافت برای پایان دادن به پشتیبانی از اسکایپ 7 بوده است. مایکروسافت در ماه نوامبر پشتیبانی از اسکایپ 7 را متوقف کرد تا از این طریق کاربران را به سمت استفاده از اسکایپ 8.0 سوق دهد.

به گفته Avast، هنوز 43 درصد از کامپیوترهای شخصی در حال اجرای ویندوز 7 بوده، و 40 درصد از کاربران نیز در حال اجرای ویندوز 10 هستند، بنابراین به نظر می‌رسد که در حال حاضر ویندوز 7 پر‌کاربرد‌ترین نسخه ویندوز است.

اما طبق گفته Avast، حتی در بین ویندوز 10 کامپیوتر‌های شخصی، 9 درصد از دستگاه‌های مجهز به ویندوز 10، از نسخه‌های قدیمی این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند.

برنامه‌های قدیمی آفیس از دیگر نقاط ضعف بالقوه کاربران نهایی است، به‌طوری که 15 درصد از کامپیوتر‌های شخصی تحت بررسی Avsat، برنامه پشتیبانی نشده آفیس 2007 را نصب کرده‌اند.

 

 

 

 

خروج از نسخه موبایل