گوگل آسیب‌پذیری در پشتی اَپل را به جمع‌آوری اطلاعات کاربران متهم کرد

پس از رسوایی VPN فیسبوک، مشخص شد که گوگل نیز از همان در پشتی (Backdoor) اَپل برای جمع‌آوری اطلاعات کاربران در رنج سنی 18 سال به بالا استفاده می‌کند. همانند اپلیکیشن تحقیقاتی فیسبوک (Facebook Research app)، برنامه سنجشScreenwise Meter گوگل نیز از گواهی سازمانی اپل که تنها برای کارمندان داخلی قابل استفاده بوده و اپ استور را جهت جمع‌آوری داده‌های کاربران دور می‌زند، بهره می‌برد.

بعد از این که کاربر اپلیکیشن را دانلود کرد، اپلیکیشن دانلود شده پرسشنامه مربوط به کاربر را پر کرده و سپس برنامه VPN سازمانی اصلی را از طریق یک کد ویژه دانلود می‌کند. به این ترتیب، تمام اپلیکیشن‌های مورد استفاده کاربر و عملکرد داخل شبکه‌ او را پیگیری می‌کند. برای جذب کاربران بیشتر، اپلیکیشن Screenwise با ارسال یک پرسشنامه جهت ارسال کارت هدیه، داده‌های خود را مبادله می‌کنند.

این برنامه در سال 2012 راه اندازی شد و بعدها به عنوان بخشی از برنامه‌هایCross Media Panel و Google Opinion Rewards به کاربران برای نصب سیستم‌های ردیابی در تلفن‌های همراه، مرورگر وب کامپیوتر شخصی، روتر و تلویزیونشان ‌پاداش می‌داد.اپلیکیشن Screenwise مانند اپلیکیشن Research فیسبوک، در ابتدا تنها از کاربران بالای 13 سال پشتیبانی می‌کرد و بعدها این رِنج سنی را به 18 سال یا بالاتر را تغییر داد. با این حال، نوجوانان همچنان می‌توانند در برنامه اشتراک گذاری خانوادگی با کاربرانی در رنج سنی مناسب شرکت کنند.

 

 



خروج از نسخه موبایل