یک رسوائی امنیتی دیگر برای فیسبوک، اینبار سرویس SDK درگیر شده است

فیسبوک دوباره در قلب یک رسوایی حریم خصوصی قرار دارد، اما این بار ممکن است این شبکه اجتماعی به اندازه قبل مقصر نباشد.

مجله وال استریت نشان داد که 11 اپلیکیشن کاربردی تلفن همراه، داده‌ها را به سرورهای فیس بوک ارسال می‌کنند، داده‌هایی که برای برخی از اپلیکیشن‌ها حاوی اطلاعات حساس مانند نرخ ضربان قلب، فشار خون، چرخه‌های قاعدگی و حتی وضعیت بارداری است.

این داده‌های به صورت عمدی توسط فیسبوک جمع آوری نمی‌شوند، اما توسعه دهندگان برنامه از کیت توسعه نرم افزار موبایل فیسبوک (SDK) برای جمع آوری معیارها و تجزیه و تحلیل چگونگی تعامل کاربران با اپلیکیشن‌های خود استفاده می‌کنند.

داده‌های جمع‌آوری شده به سرورهای فیسبوک ارسال می‌شود تا به شکل رویداد‌های اپلیکیشن ذخیره شوند.

به گزارش WSJ بخش امنیت فیسبوک پشت نام سرویس SDK به این اطلاعات دسترسی دارد. در  این رابطه فیسبوک مورد انتقادات شدیدی قرار گرفته و فرماندار نیویورک “اندرو کومو” به طور رسمی از مقامات دولتی خواسته است تا به حریم خصوصی کاربران نظارت کنند.

به گفته مدیر محصول پیشین فیسبوک داده‌های مربوط به بارداری و چرخه‌های قاعدگی را جمع‌آوری نمی‌کند، بلکه این توسعه دهندگانند که مشغول جمع‌آوری این دست اطلاعات هستند. به اعتقاد او فیسبوک در مورد رسوائی‌های Cambridge Analytica و Onavo VPN مقصر است، اما خبر اخیر در رابطه با جمع‌آوری اطلاعات سلامت کاربران را کذب خوانده و آن را به یک بازی رسانه‌ای تشبیه کرده است.

 

 

خروج از نسخه موبایل