به گفته مایکروسافت میزان حملات فیشینگ طی سال 2018 حدود 250% افزایش داشته است

طبق آخرین تحلیل صورت گرفته توسط تیم هوش امنیتی مایکروسافت، تعداد حملات فیشینگ طی سال 2018 به میزان 250 درصد افزایش یافته است. این در حالی است که حملات بد‌افزاری در طول مدت مشابه حدود 34% کاهش یافته‌اند که نشان‌دهنده تمایل بیشتر هکر‌ها به استفاده بیشتر از حملات فیشینگ است. طی حملات فیشینگ،ایمیل‌های به ظاهر معتبر و قانونی برای سرقت اطلاعات شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مایکروسافت به این نکته اشاره داشت که برخی از گروه‌های هکری از روش‌های گوناگونی مانند ارسال ایمیل‌های فیشینگ و تغییر مکرر URL‌های فیشینگ استفاده می‌کنند. تیم هوش امنیتی مایکروسافت همچنین 470 میلیارد ایمیل ارسال و دریافت شده توسط کاربران آفیس 365 و تلاش مستمر مهاجمان برای گسترش در شبکه داخلی را مورد بررسی قرار داد.

سیستم حفاظت ابری مایکروسافت هر روز 6.5 تریلیون پیام تهدید را شناسایی می‌کند و در نهایت مشخص شد که حملات بدافزاری در سال 2018 با کاهشی 34% مواجه شده است. با این حال، نرم‌افزار‌های استخراج کننده موجی از تغییرات را در سال گذشته نشان داده‌اند، به خصوص در نیمه اول سال گذشته، بازار ارز‌های دیجیتال نسبتاً داغ بود، همین موضوع هکر‌ها را ترغیب کرد تا این بازار را مورد هدف قرار بدهند.

به گفته مایکروسافت نرم‌افزار استخراج ارز‌های دیجیتال به هکرها اجازه می‌دهد که با هزاران کامپیوتر تماس برقرار کرده و توان پردازشی آن‌ها را به سرقت ببرند، همچنین واحد‌های پولی مجازی امکان ردیابی را دشوارتر می‌کنند.

در رابطه با نرم‌افزار‌های استخراج ارز دیجیتال که توسط مایکروسافت مورد بررسی قرار گرفت، نرخ متوسط حملات نرم‌افزاری استخراج ارز‌های دیجیتال در ایرلند، ژاپن، آمریکا و چین حدود 0.2% در ماه بوده است. این بدان معنی است که حداقل از هر 1000 کامپیوتر، دو دستگاه در ماه استخراج غیر‌قانونی را تجربه می کنند، و اغلب این نرم‌افزار‌های ماینینگ به بد‌افزار‌های مخرب آلوده هستند.

اکثر نرم افزارهای غیرقانونی ماینینگ مخصوص ارز دیجیتال Monero هستند. آمار نشان می دهد که تا به حال حدود 5% از ارز دیجیتال Monero توسط بدافزار ماینینگ ارز دیجیتال استخراج شده‌اند. با این حال، در نیمه دوم سال گذشته، بازار ارز مجازی شروع به تحمل بازار خرس کرد و سپس حملات غیر‌قانونی استخراج ارز دیجیتال با وجود بازار خرس به تدریج کاهش یافت و با افت 36 درصدی مواجه شد.

 

 

خروج از نسخه موبایل