انجمن لینوکس از آغاز کار بر روی پروژه تیم قرمز برای ارتقا امنیت متن باز خبر داد

همه ما انتظار داریم نرم افزار‌هایی که مورد استفاده قرار می‌دهیم از سطح بالایی از امنیت برخوردار باشند. جدا از این موضوع، هر روز شاهد آسیب‌پذیری‌های امنیتی مختلفی هستیم که مورد شناسایی و بهره‌برداری قرار می‌گیرند. در اجلاس اخیر رهبری منبع باز، بنیاد لینوکس پروژه تیم قرمز (Red Team Project) را اعلام کرد. پروژه جدید، ابزارهای امنیتی شبکه متن باز را جهت ارتقا امنیت نرم افزار متن باز به کار خواهد گرفت.

ارتقا امنیت

برای آن‌هایی که در حوزه امنیت نیستند، تیم قرمز می‌تواند مهاجم را از طریق ردیابی تحت نظارت قرار دهد، و انتخاب مناسبی جهت آزمایش نرم‌افزار امنیتی سازمان باشد. پروژه گروه قرمز یک شتاب‌دهنده برای ابزارهای امنیتی متن باز از جمله اتوماسیون محدوده سایبری شبکه، ابزار آزمایش نفوذ‌پذیری، تعیین مقدار ریسک دوگانه، و فرایند تایید استاندارد است.

محدوده سایبری شبکه که در بالا به آن اشاره شد، فضایی مجازی است که حملات هکر‌ها را شبیه‌سازی می‌کند، و به شکل تئوری توسط فناوری ابری جا‌به‌جا می‌‌شود. حمله و دفاع از شبکه، شامل تصاویر دستگاه‌های آسیب‌پذیر، پیکره‌بندی‌های برنامه آسیب‌پذیر، پلتفرم‌های حمله، اکسپلویت‌ها و اپراتورها است. کاربران می‌توانند کد‌‌های مخرب هکرها را مستقر کرده و آموزش‌های امنیتی را با تیم‌های قرمز و آبی انجام دهند.

خروج از نسخه موبایل