وزارت کشور بریتانیا از ۲۴۰ شهروند اتحادیه اروپا بابت فاش شدن آدرس‌های ایمیل‌شان عذرخواهی کرد

دفتر مرکزی بریتانیا به طور ناخواسته آدرس ایمیل نزدیک به ۲۴۰ شهروند اتحادیه اروپا را که برای طرح اسکان اتحادیه اروپا درخواست داده‌اند، فاش کرد.

بروز یک خطای اجرایی هنگام برقراری ارتباط با یک گروه کوچک از متقاضیانی که از طریق ایمیل اقدام کرده بودند، عامل اصلی وقوع این حادثه بود. تمام آدرس‌های ایمیل دریافت‌کنندگان به جای BCC در فیلد CC قرار داده شدند، که باعث شد آدرس‌های ایمیل متقاضیان برای متقاضیان دیگر آشکار شود.

طرح مسکن اتحادیه اروپا برنامه‌ای است که شهروندان اتحادیه اروپا و خانواده‌هایشان می‌توانند از طریق آن برای اسکان و رسیدن به وضعیتی معین در‌خواست بدهند.

پس از بروز این خطا، وزارت کشور بریتانیا یک ایمیل عذرخواهی برای 240 تن از شهروندان عضو اتحادیه که بطور تصادفی آدرس ایمیل‌شان فاش شده بود، ارسال کرد. برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه، وزارت کشور بریتانیا در حال بررسی جزئیات حادثه، ایمن‌ سازی داده‌های شخصی افراد و کنترل شدید ایمیل‌‌ها است.

وزارت امور خارجه بریتانیا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که مسئولیت حفاظت از داده‌ها را بسیار جدی می‌گیرد و نسبت به بهبود مستمر عملکرد این بخش در برابر استانداردهای بالای حفاظت از داده بریتانیا متعهد است. سخنگوی وزارتخانه در ادامه اظهار کرد که این دپارتمان گام‌های مهمی و مثبتی جهت تضمین برخورد مناسب با داده‌های شخصی مردم برداشته است.

خروج از نسخه موبایل