شناسایی و حذف برنامه های مخرب از فروشگاه مایکروسافت و گوگل پلی

گوگل در مجموع ۲۹ برنامه ادیت عکس را که اغلب‌ محتوایی مستهجن داشتند یا کاربران را به وب‌سایت‌های فیشینگ هدایت می‌کردند، از فروشگاه خود حذف کرد.

اخیراً، فروشگاه گوگل پلی و فروشگاه مایکروسافت چندین برنامه مخرب را شناسایی و از فروشگاه‌های آنلاین خود حذف کردند. گوگل در مجموع ۲۹ برنامه ادیت عکس را که اغلب‌ محتوایی مستهجن داشتند یا کاربران را به وب‌سایت‌های فیشینگ هدایت می‌کردند، از فروشگاه خود حذف کرد. برنامه‌های مخرب ادیت عکسی که توسط Trend Micro کشف شدند، در نگاه اول قانونی به نظر می‌رسیدند، اما به محض نصب شدن، فعالیت‌های خرابکارانه خود را آغاز می‌کردند.

شناسایی و حذف برنامه های مخرب

در همین حال، فروشگاه مایکروسافت نیز هشت برنامه استخراج ارز دیجیتال را از فروشگاهش حذف کرد. این برنامه‌ها به محض نصب، مدیریت برچسب گوگل را روی سرورهای دامنه خود فعال می‌کردند، که در نهایت کد‌های مخرب استخراج ارز‌های دیجیتال را فعال می‌کرد. سرقت ارز‌های دیجیتال نوعی فعالیت مخرب است که از ابزار اشخاص دیگر برای استخراج غیرقانونی ارز‌های دیجیتال استفاده می‌شود.

با انتشار گزارش‌هایی مانند این که از انتشار برنامه‌های مخرب و تقلبی که در فروشگاه های مختلف آنلاین خبر می‌دهد، کاربران باید بیش از پیش نسبت به  ایمنی دستگاه‌های خود در برابر تهدیدات اطمینان حاصل کنند.

خروج از نسخه موبایل