اسناد ارائه شده توسط سیا دریافت کمک‌های مالی هواوی از دولت چین را تایید می‌کند

به گفته سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (SIA)، هواوی از ارتش آزادی بخش خلق چین، کمیسیون امنیت ملی چین و شاخه سوم شبکه اطلاعاتی کشور چین پول گرفته است.

در جنگ میان واشنگتن و هواوی، مقامات آمریکایی نتوانستند هیچ مدرکی دال بر تبانی واقعی بین غول صنعت مخابرات و دولت چین ارائه کنند.

اما روز شنبه، روزنامه تایمز گزارش داد که چنین مدارکی وجود دارد، اما هنوز به صراحت منتشر نشده‌اند. به گفته سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (SIA)، هواوی از ارتش آزادی بخش خلق چین، کمیسیون امنیت ملی چین و شاخه سوم شبکه اطلاعاتی کشور چین پول گرفته است. این در حالی است که در اوایل ماه جاری، رئیس بخش ارتباطات هواوی، مالکیت یا دخالت دولت چین در عملیات تجاری این شرکت را رد کرده بود.

سازمان سیا از امکان جمع‌آوری اطلاعات توسط شرکت هواوی و زد.تی.ای ابراز نگرانی کرده است. این نگرانی‌ها از زمان تصمیم جهت راه‌اندازی شبکه‌های 5G در سراسر جهان بوجود آمد و هواوی قصد دارد در توسعه این فناوری، به‌خصوص در اروپا پیشگام باشد.

قرار است قانونگذاران بریتانیایی، از جمله نخست وزیر ترزا می در روزه‌های آینده پیرامون اتهامات هواوی در شورای امنیت ملی به بحث و گفتگو بپردازند. چنانچه حمایت مالی ارتش چین از هواوی به اثبات برسد، هیچ جایگزینی برای این شرکت وجود نخواهد داشت.

خروج از نسخه موبایل