اخبار امنیت سایبری

حملات سایبری هکر‌های Anonymous به تلافی دستگیری آسانژ

هکر­ها در طول یک هفته گذشته به تلافی دستگیری جولین آسانژ، بنیان گذار ویکی‌لیکس توسط پلیس، مجموعه­‌ای از حملات سایبری ناهماهنگ را بر ضد اهداف انگلیسی و اکوادوری آغاز کردند.

بعضی از این هکر­ها که خود را «عقاب‌های سایبری فیلیپین» معرفی کرده‌­اند، جزو گروه هکری “Anonymous” (ناشناس) هستند. این گروه، اوایل این هفته یک فایل ۴۴ مگابایتی را منتشر کرد که ظاهراً از دفاتر پلیس بریتانیا دزدیده شده است. هر چند به نظر نمی‌­رسد فایل سرقت شده حاوی اطلاعات شخصی کاربران باشد اما با این حال، شامل صفحه های گسترده اکسل و گزارش های خبری متعددی است.

این اطلاعات در همان روزی منتشر شد که گروهی دیگر از هکر­ها که خود را جزو Anonymous معرفی کرده بودند، مدعی شدند با انجام حمله ممانعت از سرویس (DoS)، عامل اختلال در وب ‌سایت­‌های وزارت کشور و اداره پلیس بریتانیا بوده‌­اند. در این میان، سایر گروه­‌های هکری نیز حملات مشابهی را بر ضد شوراهای شهر بارنسلی، یورکشایر جنوبی و بدیل، واقع در شمال لیدز انجام دادند.

روز دوشنبه، معاون وزیر اطلاعات و ارتباطات اکوادور اعلام کرد این کشور از زمان دعوت پلیس انگلیس به سفارت خود برای دستگیری آسانژ، با 40 میلیون حمله سایبری مواجه شده است. وی به خبرگزاری فرانسه گفته است که وزارت امور خارجه، بانک مرکزی، دفتر رئیس جمهور و دیگر ادارات دولتی با «حملات حجمی» که از گروه­‌های مرتبط با جولیان آسانژ نشأت گرفته اند، مواجه شده اند.

لازم به ذکر است تیم Anonymous گروهی سازمان یافته است که با استفاده از حملات ممانعت از سرویس توزیع شده (DDoS)، سازمان ­های دولتی و خصوصی­ که عقاید خود را به مردم سراسر جهان تحمیل می­‌کنند، هدف قرار می‌­دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0