حمله هکر‌های روسی به سه شرکت آمریکایی ارایه دهنده آنتی‌ویروس

گروهی از هکرهای نخبه روسی ادعا کردند که به شبکه‌های سه شرکت آنتی ویروس آمریکایی نفوذ کرده و کد منبع نرم‌افزارهای آنتی ویروس‌ را به سرقت برده‌اند.

محققان شرکت Advanced Intelligence برای مدتی فعالیت این گروه را در مجامع زیرزمینی پیگیری کردند. این هکرها که تحت نظارت گروه هکری Fxmsp کار می‌کنند، برای نفوذ به شبکه‌های کاملاً حفاظت شده شهرت دارند. آنها معمولاً اطلاعات محرمانه شرکتی و دولتی را هدف قرار می‌دهند.

به گفته پژوهشگران، گروه Fxmsp پس از ماه‌ها کار بدون وقفه، توانسته دسترسی از راه دور به شبکه‌های سه شرکت آمریکایی ارایه کننده آنتی ویروس را به دست بیاورد. این گروه، دسترسی به شبکه‌ شرکت‌ها و کد منبع را به قیمت ۳۰۰،۰۰۰ دلار به فروش می‌رسانند.

با توجه به عکس‌های ارایه شده توسطFxmsp ، این گروه 30 ترابایت داده در اختیار دارند که همگی از شبکه کمپانی ارایه دهنده آنتی ویروس استخراج شده‌ است. متخصصان می‌گویند که این داده‌ها حاوی اسناد توسعه شرکت، مدل‌های هوش مصنوعی، نرم‌افزار امنیت شبکه و کد پایه نرم ‌فزار آنتی ویروس هستند. طبق گفته پژوهشگران ارشد اطلاعات، Fxmsp قبلاً هم سابقه فروش داده‌های سرقتی را داشته است و در پی آن توانسته نزدیک به 1 میلیون دلار به جیب بزند.

 

خروج از نسخه موبایل