بهره‌برداری مخفیانه از عکس‌های کاربران یک اپلیکیشن ذخیره کننده تصویر

یک برنامه ذخیره کننده تصویر به نام Ever که به کاربران یک بکاپ شخصی رایگان و نامحدود از تصاویرشان ارائه می‌دهد، به طور مخفیانه از عکس‌های آنها برای آموزش و فروش نرم‌افزار‌های تشخیص چهره استفاده می‌کند.

در ابتدا،‌ استارتاپ Ever به عنوان یک ذخیره ساز ابری ساده آغاز به کار کرد، اما از آنجایی که نتوانست از این راه سود قابل توجهی به‌دست بیاورد، در سال 2017 به یک فروشنده ارایه دهنده فناوری تشخیص چهره تبدیل شد. این تغییرات در حالی صورت گرفت که کاربران هیچ اطلاعی از آن نداشتند و شرکت مذکور نیز آنها را از این موضوع باخبر نکرده بود.

استارتاپ Ever ادعا کرده که بر اساس سیاست‌ امنیتی این شرکت،‌ عکس‌های دریافت شده از سوی کاربران صرفاً جهت آموزش و توسعه هوش مصنوعی و محصولات این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما به گفته کارشناسان حوزه امنیت،‌ این کمپانی با عدم اطلاع رسانی درباره چگونگی استفاده از عکس‌های کاربرانش،‌ به‌طور واضح به حریم شخصی آنها تجاوز کرده است.

طبق اظهارات جیسون شولتز، استاد حقوق دانشگاه نیویورک، آنها از عکس‌های خصوصی افراد برای تولید محصولاتی استفاده می‌کنند که قرار است به ارتش و مراکز اجرا کننده قانون فروخته شوند، بنابراین ادعای این شرکت مبنی بر تلاش برای جلب رضایت کاربران،‌ اقدامی مضحک و غیر‌قابل تایید است.

گفته می‌شود تاکنون اطلاعات شخصی هیچ یک از کاربران توسط Ever به ارتش و مراکز اجرای قانون فروخته نشده است. با این حال سیستم‌های تشخیص چهره اغلب با عکس‌هایی که از مردم بی‌خبر گرفته شده، آموزش دیده‌اند.

 

 

 

 

 

خروج از نسخه موبایل