تصمیم دولت کره جنوبی برای استفاده از سیستم‌عامل لینوکس به جای ویندوز

در تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰، مایکروسافت رسماً پشتیبانی گسترده از ویندوز ۷ را به پایان خواهد رساند، و ویندوز 7 دیگر به‌روز رسانی نخواهد شد. در حال حاضر، بسیاری از ادارات دولتی و شرکت‌هایی که از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند نیز در حال ایجاد تغییرات تازه در سیستم‌هایشان هستند. البته اکثر ادارات دولتی و شرکت‌ها، سیستم‌های مجهز به ویندوز ۱۰ را انتخاب می‌کنند. با این وجود، به نظر نمی‌رسد که دولت کره تصمیم داشته باشد به استفاده از سیستم‌عامل مایکروسافت ادامه دهد. دولت کره جنوبی از مدت‌ها پیش در حال آزمایش و بررسی یک سیستم‌عامل جایگزین برای ویندوز بوده است.

تصمیم دولت کره جنوبی برای انجام این کار با پایان حمایت مایکروسافت از ویندوز ۷ در سال آینده جدی‌تر شد، زیرا از نظر آنها هزینه‌های ادامه استفاده از ویندوز ۷ بسیار بالا است. به گفته وزارت کشور کره، انتظار می‌رود این حرکت به استفاده از سیستم‌عامل لینوکس و خرید رایانه‌های شخصی جدید با هزینه‌ای بالغ بر ۷۸۰ میلیارد دلار (حدود ۶۵۵ میلیون دلار آمریکا) منجر شود. البته، دولت کره جنوبی پیش از پذیرش لینوکس ارزیابی‌های مربوطه را انجام خواهد داد. دولت قرار است مشخص کند که آیا لینوکس می‌تواند بدون مشکلات امنیتی بر روی دستگاه‌های شبکه خصوصی کار کند و اینکه آیا با وب‌سایت‌های موجود و نرم‌افزاریی که برای ویندوز ساخته شده است سازگاری دارد یا خیر.

هنوز مشخص نیست که دولت کره از کدام توزیع لینوکس استفاده خواهد کرد. این اقدام با هدف کاهش هزینه‌ها با معرفی یک سیستم‌عامل منبع باز و اجتناب از اتکا به یک سیستم عامل واحد صورت می‌گیرد.

در حقیقت، تغییر سیستم‌عامل نهاد‌های دولتی از ویندوز به لینوکس اتفاق تازه‌ای نیست. برای مثال، دولت مونیخ در آلمان به جای ویندوز از لینوکس استفاده می‌کرد، اما بعد از مدتی ثابت شد که ویندوز گزینه مناسب‌تری است.

خروج از نسخه موبایل