ارتقا امنیت شبکه وای فای در به‌روز رسانی ماه مه مایکروسافت

مایکروسافت انتشار به‌روز رسانی ماه می ویندوز 10 را آغاز کرده است. این به‌روز رسانی شبکه‌های وای فایی را که از الگوریتم محرمانگی همسان سیمی (WEP) قدیمی و ناامن و پروتکل جامع کلید موقت (TKIP) استفاده می‌کنند را هدف قرار داده است.

WEP اولین بار در سال 1997 به عنوان بخشی از استاندارد وای فای 802.11 معرفی شد، اما در سال 2003 دسترسی ایمن وای فای (WPA) که از مکانیزم TKIP برای تقویت امنیت استفاده می‌کرد، جایگزین آن شد. از سال 2004 با روی کار آمدن WPA2، استفاده از TKIP کاهش پیدا کرد و با انتشار WPA3، استفاده از آن عملاً متوقف شد. هر دوی این پروتکل‌ها نقص‌هایی دارند که رمزگشایی را برای هکر‌ها ساده می‌کنند، با این حال همچنان در شبکه‌های وای فای قدیمی از آنها استفاده می‌شود. این مساله امکان وقوع حمله مرد میانی یا حمله تزریق کد را تقویت می‌کند.

به گفته یک کارشناس امنیتی، کاربران باید متوجه پروتکل‌های احراز هویت قدیمی باشند. سازمان‌ها موظفند با ایجاد شبکه‌های بی‌سیم قابل اعتماد و به‌روز، کارکنان و مشتریانشان را در برابر هکر‌هایی که به سادگی می‌توانند از نقاط ضعف شبکه‌های وای فای قدیمی سوءاستفاده کنند،‌ ایمن نگه دارند. به‌روز کردن تکنولوژی‌های امنیت وای فای،‌ وصله دائمی سیستم‌ها و آگاه سازی کارکنان از خطرات شبکه‌های وای فای از جمله اقداماتی است که باید توسط تیم امنیت سازمان صورت گیرد.

 

خروج از نسخه موبایل