طرح شکایت علیه آمازون به دلیل ضبط غیر‌قانونی مکالمات صوتی کودکان توسط الکسا

الکسا (Alexa) یک دستیار صوتی هوشمند ساخت شرکت آمازون است. در حالی که این محصول راحتی و سرگرمی مردم را به ارمغان می‌آورد، بسیاری از کاربران نگران مسائل مربوط به حریم خصوصی هستند. چند روز پیش، شرکت آمازون به دلیل مشکلات پیش آمده در رابطه با عدم رعایت حریم شخصی تعدای از کاربران، با دو دادخواست فدرال مواجه شد. طبق شکایات مطرح شده، الکسا مکالمات صوتی میلیون‌ها کودک را بدون رضایت والدینشان ضبط و جمع‌آوری کرده است.

هفته گذشته،‌ طی دادگاهی که در سیاتل برگزار شد، شاکی یک دختر ۱۰ ساله از ماساچوست بود. در همان روز، دادگاه عالی کالیفرنیا در لس آنجلس طرح دعوی مشابهی را دریافت کرد که شاکی آن یک پسر ۸ ساله بود.

آمازون در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت نسبت به جلب اعتماد مشتریان و خانواده‌های آنها متعهد بوده، و به این منظور،‌ راهکار‌ها و پروتکل‌هایی را برای حفظ امنیت و حریم شخصی آنها در نظر گرفته است. برای مثال، FreeTime on Alexa سرویس رایگانی است که  به شما این امکان را می‌دهد که محتوای مورد نظر خود را با الکسا به اشتراک بگذارید، و به این شکل، نسبت بر محتوای و مدت زمان استفاده کودکان از آن نظارت داشته باشید. همچنین می‌توانید میزان دسترسی کودکان را از طریق این قابلیت، تحت کنترل قرار دهید.

آمازون همچنین ادعا کرده که اطلاعات مربوط به کاربران خردسال را با تایید والدین آنها و تحت قانون حمایت از حریم خصوصی کودکان جمع آوری می‌کند.  به گفته سخنگوی آمازون، این موارد تاسف بار در نتیجه خطای انسانی پیش آمده است.

خروج از نسخه موبایل