گمانه زنی دولت آمریکا بر سر استقرار بد‌افزار‌ در سیستم‌های کنترل کننده نیروگاه‌های برقی روسیه

به گزارش نیویورک تایمز، دولت دونالد ترامپ به منظور راه‌اندازی تجهیزات سایبری تهاجمی‌تر، تصمیم دارد با قرار دادن بد‌افزار‌های فلج کننده در سیستم‌های کنترل کننده نیروگاه برق روسیه، از حملات سایبری این کشور جلوگیری کند.

نیویورک تایمز در ادامه اضافه کرد که اقدامات فرماندهی سایبری ایالات متحده (U.S Cyber Command) توسط وزیر دفاع این کشور تایید شده، اما هنوز مورد تایید دونالد ترامپ قرار نگرفته است. برخی از حملات اخیر علیه روسیه تحت لایحه‌ای که توسط کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۸ به تصویب رسید، صورت گرفته است و طی آن، فعالیت پنهانی نظامی در فضای مجازی برای حفاظت یا دفاع در برابر حملات و شبکه‌های مخرب مخالف ایالات متحده، مجاز اعلام شده است.

در همین راستا، سال گذشته، فرماندهی سایبری ایالات متحده آمریکا (U.S Cyber Command)، از سوی رئیس جمهور آمریکا اختیارات جدیدی را دریافت کرد.

دولت آمریکا دولت روسیه را به دخالت گسترده در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، از جمله هک کردن سیستم های ایمیل مرتبط با حزب دموکرات و ایجاد کمپینی برای ترویج تبلیغات و اطلاعات کذب در شبکه‌های اجتماعی، متهم کرده است. گفته می‌شود پنتاگون انجام این اقدامات را در جهت جلوگیری از هرگونه مداخله سایبری در طول انتخابات ۲۰۲۰ عنوان کرده است.

خروج از نسخه موبایل