نگرانی قانون گذاران آمریکایی بعد از تایید خبر انتشار ارز‌ دیجیتال فیس‌بوک تا سال 2020

به گزارش گاردین، روز گذشته، فیس‌بوک رسماً برنامه مربوط به تکنولوژی بلاکچین خود را اعلام کرد و از توسعه ارز دیجیتال این شرکت با نام “لیبرا” (Libera) تا سال آینده خبر داد. گفته می‌شود “لیبرا” مخاطرات بیت‌کوین را نخواهد داشت و یک شکل از ارز دیجیتال است که به وسیله دارائی‌های ذخیره شده حمایت می‌شود. مدیران فیس‌بوک می‌گویند روزی می‌رسد که شما می‌توانید از “لیبرا” برای پرداخت خدمات آنلاین و آفلاین استفاده کنید. به گفته آنها، “لیبرا” ثبات دلار را خواهد داشت و می‌توان از آن برای خرید تقریباً هر چیزی استفاده کرد.

“لیبرا” به عنوان وسیله‌ای جهت اتصال افرادی که به پلتفرم‌های بانکی سنتی دسترسی ندارند ایجاد شده است.

ارز دیجیتال فیسبوک

با توجه به اینکه تعداد کاربران فیس‌بوک به رقم 2.4 میلیارد نفر در ماه رسیده، انتظار می‌رود این ارز دیجیتال تحول قابل توجهی در حوزه اقتصاد ایجاد کند. از سوی دیگر، تحلیل‌گران بر این باورند که “لیبرا” می‌تواند سودآوری هنگفتی را برای فیس‌بوک به همراه داشته باشد.

پیش‌بینی می‌شود تا سال 2020، تکنولوژی مورد استفاده برای انجام معاملات ارز دیجیتال فیس‌بوک در پلتفرم‌های واتساپ و فیس‌بوک قرار داده شود، هم‌زمان، برنامه کاربردی مستقل این ارز دیجیتال نیز ارایه خواهد شد.

بعد از انتشار این خبر، قانونگذاران آمریکایی به سرعت نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی را در مورد ارز جدید مطرح کردند. کمی بعد از اعلام فیس‌بوک، نماینده کنگره و رئیس کمیته خدمات مالی مجلس، “ماکسین واترز”، از این شرکت خواست تا زمانی که کنگره و قانون گذاران بتوانند آن را بررسی کنند، پروژه را متوقف کنند. او همچنین از مدیران شرکت خواست تا در مقابل کمیته شهادت دهند.

بر اساس اظهارات واترز، فیس‌بوک داده‌های مربوط به میلیاردها نفر را در اختیار دارد و مکرراً بی‌توجهی به حفاظت و استفاده دقیق از این داده‌ها را نشان داده است.

خروج از نسخه موبایل