منتخب فراست

برنامه های جامع آگاهی بخشی امنیت سایبری (فراست)، لایه مؤثر و اثربخش امنیت در سازمان های ایرانی

با تکیه بر آگاهی بخشی امنیت سایبری ضمن ایجاد لایه جدید امنیتی، حلقه امنیت گسترده و هوشمندی به نام منابع انسانی خواهیم داشت.

مهندس عزیزی پور مدیرعامل شرکت پارس آوان که از شرکت های فعال در حوزه امنیت اطلاعات و شبکه است؛ بر اساس اعلام مقامات رسمی کشور، ثبت 33 میلیون حمله سایبری آن هم فقط در سال 97 را بسیار نگران کننده دانست. وی در صحبت‌های خود با فراست، ضمن اشاره به تجربه 15 ساله فعالیت در حوره امنیت سایبری در کشور و شناسایی حلقه های ضعیف و آسیب پذیر این حوزه گفت: «با توجه به تأمین و توسعه لایه سخت افزاری و نرم افزاری شرکت ها، سازمان‌ها و مؤسسات مختلف، متأسفانه بخش زیادی از این تهدیدها متوجه منابع انسانی هستند».

به اعتقاد ایشان، کمبود دانش کافی جهت مقابله با انواع حملات هدفمند، ناآشنایی با زیرساخت های نوین سایبری جهت استفاده و بهره برداری از آنها در حوزه منابع انسانی، ناآگاهی و نداشتن توجه کافی مدیران سازمان‌ها به مقوله خطاهای انسانی، در کنار عدم وجود واحد سازمانی متخصص و متمرکز جهت پایش امنیتی مستمر سازمان و اجرای برنامه های آگاهی بخشی امنیت سایبری از عمده دلایل تأثیرگذار و خطرناک در آسیب پذیری سایبری سازمان‌ها به شمار می روند.

مدیرعامل شرکت پارس آوان همچنین گفت: «راهکارهای مؤثری فراتر از تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری برای مدیریت و کاهش آسیب‌های سایبری در سازمان‌ها و شرکت ها باید در نظر گرفته شود به نحوی که بتوان با تکیه بر آگاهی بخشی امنیت سایبری (فراست)، ضمن ایجاد لایه امنیتی جدید، حلقه امنیت را گسترده تر کرده و ضمن فرهنگ سازی، از کارکنان سازمان‌ها به عنوان سفیران سایبری در سازمان، خانواده و کشورمان استفاده شود».

وی در پایان با اشاره به افزایش حملات سایبری طبق آمارهای رسمی، پیاده سازی برنامه‌های جامع آگاهی بخشی امنیت سایبری را برای صنعت و کسب و کارهای مختلف و حتی رده های شغلی متفاوت لازم دانسته و تنها راه برون رفت از معضل آسیب‌های اعتباری و مالی سازمان‌ها از حملات سایبری را پیاده سازی فراست عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0