منتخب فراست

فرهنگ سازی سایبری، حلقه مفقود فضای فرهنگی سیاسی ایران در جنگ سایبری

باید جنگ سایبری را در تمام سطوح امنیت سایبری و جامعه جدی گرفته و بپذیریم که برای مقابله با آن، تنها تجهیزات امنیتی کافی نیست.

محمد حسین غفاری، مدیر توسعه کسب و کار شرکت پارس آوان در گفتگو با فراست ضمن بیان بحران های ناشی از فناوری های جدید در فضای فرهنگی – سیاسی ایران، لزوم تدوین برنامه های جامع آگاهی بخشی امنیت سایبری (فراست) را جهت فرهنگ سازی در سازمان های کشور، یکی از راهکارهای مقابله با فضای پرالتهاب و خطرآفرین فعلی عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت امنیت اقتصادی – اداری؛ تهدیدهای نظامی – اطلاعاتی، تهدیدهای اقتصادیـ اداری و تهدیدات منابع ـ محیطی را از دیگر حوزه های حساس در طبقه بندی امنیت سایبری برشمرده و گفت: «طبیعی است که در این طبقه بندی ها باید نگاه ویژه ای به کاربران و منابع انسانی، به عنوان نیروهای حساس و آسیب پذیر سازمان‌ها در بخش سایبری داشته باشیم».

مهندس غفاری همچنین با اشاره به پژوهش های گسترده شرکت پارس آوان در حوزه امنیت منابع انسانی، عنوان کرد: «در تحقیقات و بررسی های گسترده، ما با بررسی و تحلیل تجربیات کشورهای توسعه یافته در کنترل آسیب پذیری منابع انسانی در حوزه سایبری، به نتایج مطلوب و دستاوردهای مهمی در این خصوص دست یافته ایم».

او با ابراز خوشحالی نسبت به دستاوردهای عملیاتی و اثربخش شرکت پارس آوان برای شرکت ها و سازمان‌های ایرانی در این حوزه، افزود که: «آنچه ما را در اجرای این روش جدید در کشور مصمم می‌کند، نتایج ملموس و موفق بومی‌سازی روش‌های مورد استفاده در کشورهای توسعه یافته و نیز استفاده از استانداردهای بین‌المللی این حوزه است».

مهندس غفاری ناآگاهی مدیران و سازمان‌ها نسبت به این دستاورد و کیفی و غیرملموس بودن آن را از جمله عواملی برشمرد که می تواند اجرای آن را تا حدودی با کندی مواجه کند.

وی در پایان با تأکید بر این نکته که تمرکز بر برنامه ریزی جامع برای فرهنگ سازی سایبری در سطح سازمان ها از اهداف مهم پارس آوان است، موفقیت در این مسیر را موفقیت کشور برای مهار و کنترل آسیب ها و زمینه ساز پایداری بیش از پیش شرکت ها و سازمان‌های ایرانی در مقابل تهدیدهای بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0