تایید خنثی سازی 33 میلیون حمله سایبری توسط وزیر ارتباطات، زنگ خطر برای تاکید بر ارتقای دانش سایبری منابع انسانی در ایران

مدیر عامل پارس آوان در گفتگو با خبرگزاری فراست با اشاره به سخنان وزیر ارتباطات در خصوص ثبت و خنثی سازی 33 میلیون حمله سایبری بر ضرورت ارتقای دانش منابع انسانی برای کمک به مهار و کاهش آسیب های سایبری تاکید کرد.

خبرگزاری فراست: محسن عزیزی‌پور، مدیر عامل شرکت پارس آوان، از شرکت‌های فعال در حوزه امنیت اطلاعات و شبکه با اشاره به سخنان وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات در روز جهانی ارتباطات، با ابراز خرسندی نسبت به رشد و توسعه زیر‌ساختهای فناوری اطلاعات و افزایش 30 برابری توان دفاع سایبری کشور، ثبت 33 میلیون حمله سایبری در سال 97 را بسیار نگران کننده دانست. عزیزی پور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تجربه 15 ساله فعالیت در حوزه امنیت سایبری در کشور و شناسایی حلقه‌های ضعیف و آسیب‌پذیر زنجیره امنیتی سازمان‌ها عنوان نمود: با توجه به تامین و تجهیز سازمان‌ها و موسسات مختلف کشور به تجهیزات متنوع امنیتی، متاسفانه در اغلب سازمان‌ها صرفا به این تجهیزات بسنده شده و سایر لایه‌های امنیتی که اتفاقا راه ورود بخش عمده‌ای از تهدیدات سایبری می‌باشد مغفول مانده و هیچ گونه راهکاری برای آن در نظر گرفته نمی‌شود. بدیهی است که  بی‌توجهی به این موضوع مهم، می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیر مالی و اعتباری را برای سازمان‌ها و در نهایت کشور عزیزمان در بر‌داشته باشد.

مدیر عامل شرکت پارس آوان معتقد است، راهکارهای موثری علاوه بر استفاده از تجهیزات امنیتی برای مدیریت و کاهش آسیب‌های سایبری در سازمان‌ها و مؤسسات باید در نظر گرفته شود. به نحوی که بتوان با تکیه بر آگاهی بخشی امنیت سایبری علاوه بر ایجاد یک لایه جدید امنیتی به لایه‌های امنیتی زمینه‌ساز ایجاد فرهنگ امنیت سایبری در خود سازمان، خانواده و در نهایت کشور گردید.

مدیر عامل شرکت پارس آوان در خصوص مزایای پیاده سازی برنامه های آگاهی بخشی امنیت سایبری (فراست) خاطر نشان شد: با توجه به تحقیقات گسترده، تجربیات و فعالیت‌های صورت گرفته جهت پیاده‌سازی برنامه آگاهی بخشی امنیت سایبری(فراست) در سازمان‌های مختلف کشور، به جرات می‌توان گفت که اجرای برنامه‌های جامع آگاهی بخشی امنیت سایبری(فراست)، ضمن بالابردن سطح مقاومت سایبری کسب و کارها، لایهای موثر و اثربخش در امنیت سازمان‌ها خواهد بود که کاهش هزینه و آسیب‌های امنیتی را به طرز چشم‌گیری به دنبال خواهد داشت.

به عقیده ایشان، نبود آگاهی کافی در حوزه منابع انسانی سازمان‌ها جهت مواجهه با حملات هدفمند و نوین سایبری، نا‌آگاهی و عدم توجه مدیران سازمان‌ها به مقوله خطاهای انسانی و نیز فقدان یک واحد سازمانی متخصص و متمرکز، جهت اجرای برنامه‌های آگاهی بخشی امنیت سایبری و پایش مستمر سازمان، از عمده دلایل تاثیر گذار و خطرناک در افزایش آسیب‌پذیری سازمان هاست.

عزیزی پور در پایان، با اشاره به افزایش حملات سایبری طبق آمارهای موجود، پیاده‌سازی برنامه‌های جامع آگاهی بخشی امنیت سایبری(فراست) را برای صنایع و کسب و کارهای مختلف، لازم دانسته و تمرکز بر برنامه‌ریزی جهت ارتقای دانش منابع انسانی را بسیار مهم عنوان کرد.

خروج از نسخه موبایل