اخبار امنیت سایبری

تیم هواوی برای حل و فصل نگرانی‌های امنیتی به کاخ سفید می‌رود

هواوی در لیست اختصاصی بازرگانی ایالات متحده باقی می‌ماند و این بدین معنی است که شرکت‌های تکنولوژی ایالات متحده هنوز به مجوز دولت نیاز دارند تا بتوانند قطعات و نرم‌افزارها را به سازنده چینی بفروشند. با وجود اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر اینکه شرکت‌های آمریکایی می‌توانند تجهیزات خود را به هواوی بفروشند، باز هم داشتن این مجوز برای شرکت‌های آمریکایی الزامی است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، این نشست با حضور مدیران ارشد شرکت‌هایی نظیر کوالکام و اینتل، امروز در کاخ سفید برگزار می‌شوند. برگزاری این جلسه توسط یکی از مقامات کاخ سفید تایید شده و همچنین گفته شده که نمایندگان گوگل و میکرون هم حضور خواهند داشت. همچنین انتظار می‌رود که دعوت نامه‌ای هم برای مایکروسافت ارسال شود.

هواوی می‌تواند یک تهدید در حوزه امنیت ملی برای آمریکا باشد، به این علت که دولت چین قادر است بر اساس قوانین خود از هواوی درخواست جمع آوری اطلاعات بکند. به همین علت قانون گذاران ایالات متحده در سال‌های اخیر نگران هستند که دستگاه‌ها و تجیزات شبکه هواوی می‌توانند اطلاعات مربوط به مصرف کنندگان و شرکت‌های آمریکایی را به پکن ارسال کنند، اما هواوی بارها این ادعا را رد کرده است. علیرغم تکذیب هواوی، آمریکا به متحدان خود هشدار داده است که از تجهیزات شرکت هواوی برای ساخت شبکه‌های 5G در کشورشان، استفاده نکنند.

بعد از آنکه دونالد ترامپ تایید کرد که اسم هواوی به دلایل امنیتی در لیست اختصاصی قرار گرفته است، بیان کرد که این شرکت ممکن است به عنوان یک ابزار برای چانه زنی در مذاکرات آینده چین و آمریکا استفاده شود. اما با این وجود هواوی همچنان در لیست سیاه قرار دارد و یازده میلیارد دلاری که سال گذشته در ایالات متحده هزینه کرده است، بازگردانده نخواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0