شنود مکالمات توسط Siri حریم شخصی میلیون‌ها کاربر را در معرض خطر قرار می‌دهد

شنود مکالمات اپل سیری (Apple Siri) توسط پیمانکاران خارجی بررسی شد و صحت‌ آن مورد تأیید قرار گرفت. به گزارش گاردین، این دستیار صوتی به راحتی فعال شده و گاهی اوقات مکالمات خصوصی افراد را می‌شنود.

پیمانکار اپل به گاردین گفته است که دستگاه‌هایی مانند ساعت اپل گاهی به طور تصادفی و حتی با حرکت مچ دست کاربر فعال می‌شوند، این در حالی است که دستیار صوتی اپل امکان دارد با شنیدن کوچکترین صدا روشن شود. اپل هنوز صراحتاً شنود مکالمات مشتریان توسط کارکنانش را تایید نکرده است.

به گزارش منابع آگاه، مکالمات بیماران با پزشکان‌شان، معاملات تجاری و داد و ستد مواد مخدر از جمله مواردی است که توسط دستیار صوتی اپل ضبط می‌شود. در این میان، داده‌های کاربران مانند موقعیت مکانی و جزییات تماس آنها نیز ثبت می‌شوند.

اپل سیری تنها دستیار صوتی نیست که گفتگوی کاربران را شنود می‌کند، پیش از این، دستیار صوتی آمازون، الکسا، نیز برخی از مکالمات خصوصی کاربران را ضبط می‌کرد.

با وجود چنین خبر‌هایی، هنوز میلیون‌ها کاربر بدون نگرانی از به خطر افتاد اطلاعات خصوصی و حریم شخصی‌شان از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند.

برای رفع نگرانی در رابطه با امکان شنود دستیار صوتی اپل، ابتدا به بخش تنظیمات دستگاه خود بروید، وارد “Siri and search” شوید و در نهایت گزینه “listen for Hey Siri“ را غیرفعال کنید.

خروج از نسخه موبایل