اخبار امنیت سایبری

امکان کنترل بی‌سیم رایانه‌ها از طریق کابل لایتنینگ آیفون

یک محقق امنیتی با نام مستعار MG، کابل لایتنینگ آیفون را که در کنفرانس هکری سالانه Def Con طراحی کرده بود، به نمایش گذاشت.

این کابل لایتنینگ آیفون حاوی مؤلفه‌های مخرب افزوده، از جمله سخت افزارها و پی‌لود‌های مخرب است که قادرند اطلاعات داخل یک کامپیوتر را سرقت کند. در نگاه اول، این کابل، شباهت و عملکرد یکسانی در مقایسه با یک کابل معمولی دارد. حتی رایانه فرد قربانی نیز متوجه مخرب بودن این نوع کابل نمی‌شود. تا زمانی که مهاجم به‌صورت بی‌سیم کنترل کابل را به دست بگیرد.

به گفته MG، این کابل به ظاهر عادی، می‌تواند به رایانه و دستگاه‌های iOS متصل شود، و حتی کامپیوتر متصل نیز متوجه تفاوت نخواهد شد. اما یک هکر می‌تواند با کنترل بی‌سیم خط داده، کامپیوتر قربانی را کنترل کند. این پژوهشگر به صورت آزمایشی، آدرس IP کابل لایتنینگ آیفون مخرب را در مرورگر تلفن همراه خود تایپ کرد و لیستی از گزینه‌ها را نمایش داد. با این کار به سایرین نشان داد که با این روش می‌توان از راه دور یک پایانه را در مک متصل باز کرد. از اینجا هکرها می‌توانند ابزارهای مختلفی را روی رایانه قربانی اجرا کنند.

این کابل مخرب لایتنینگ آیفون دارای پی‌لود‌های متنوع، اسکریپت و دستوراتی است که یک مهاجم می‌تواند روی دستگاه قربانی اجرا کند. هکرها همچنین می‌توانند از راه دور USB را در کابل مخرب لایتنینگ آیفون از بین ببرند تا شواهدی از حمله را پنهان یا نابود کنند. در حال حاضر MG این کابل‌های با قیمت 200 دلار به فروش می‌رساند.

MG در ادامه این کنفرانس اظهار کرد که فاصله موثر برای حمله بی‌سیم 300 فوت است. در صورت لزوم، هکر می‌تواند از آنتن قوی‌تری برای بیشتر کردن فاصله حمله استفاده کند. اگر شبکه بی‌سیم اتصال اینترنت داشته باشد، فاصله حمله نامحدود خواهد بود. اکنون MG امیدوار است این خط داده را به عنوان یک ابزار امنیتی قانونی توسعه بدهد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0