اخبار امنیت سایبری

خسارات مالی ناشی از حملات سایبری به پیمانکاران اروپایی و آمریکای شمالی

پیمانکاران دفاعی راینمتال اِی جی (Rheinmetall AG) و Defense Construction Canada در ماه جاری مورد حملات سایبری قرار گرفتند که بر سیستم‌های فناوری اطلاعات این مراکز تأثیر گذاشته و آنها را مختل کرده است.

راینمتال ای جی آلمان، یکی از تأمین کنندگان برتر تجهیزات و سیستم‌های نظامی در جهان بوده و دارای دو مؤلفه عملیاتی یعنی راینمتال تدافعی (Rheinmetall Defence) و خودروسازی راینمتال (Rheinmetall Automotive) است.

بیانیه مطبوعاتی منتشر شده در این رابطه می‌گوید:”23،000 نیروی کار جهانی این گروه در سال گذشته، بالغ بر 6.9 میلیارد دلار فروش داشته‌اند.”

براساس وب‌سایت این شرکت، DCC زیرساخت‌ها و پروژه‌های زیست محیطی برای الزامات دفاعی کانادا از جمله “پیمانکار، مدیریت قرارداد ساخت و ساز و خدمات زیرساختی مرتبط” را ارایه می‌دهد.

راینمتال ای جی در بیانیه‌ای مطبوعاتی اظهار داشت: “زیرساخت فناوری اطلاعات کارخانه‌های خودروسازی راینمتال در برزیل، مکزیک و ایالات متحده از اواخر عصر روز 24 سپتامبر 2019 تحت تأثیر حملات بدافزاری قرار گرفته است.”

در نتیجه این حمله سایبری در طی چند روز اخیر، روند تولید عادی این گروه در این مکان‌ها دچار اختلال قابل توجهی شده است.

 راینمتال ای جی همچنین می‌گوید: “سیستم‌های IT سایر کارخانه‌هایی که در آن فعالیت می‌کنند تحت تأثیر این حمله قرار نگرفته‌اند و ما همه تلاش خود را انجام می‌دهیم تا هرچه سریعتر به اختلال ناشی از آن در کارخانه‌های آسیب دیده رسیدگی کرده و تا حد امکان آنها را حفاظت نماییم. براساس برآوردهای انجام گرفته، این حمله ممکن است منجر به وارد آمدن ضررهای مالی بین 3 تا 4 میلیون یورو در هفته شود.”

شرکت‌هایی مانند تولیدکننده محصولات نوری ژاپنی با نام HOYA شرکت مجبور شدند تا پایان فوریه به طور جزئی خطوط تولید خود را از تایلند به مدت سه روز خاموش کنند.

در ماه مارس نیز، نورسک هیدرو، یکی از بزرگترین تولید کنندگان آلومینیوم در جهان، به دلیل حمله سایبری که گفته می‌شود از باج افزار LockerGoga برای اختلال در عملکرد شرکت استفاده کرده بود، مجبور شد به اجرای عملیات دستی جزئی بپردازد.

با توجه به اینکه اپراتور‌های شرکت مشاوره مهندسی Altran Technologies در برخی از کشور‌های اروپایی تحت تاثیر این باج افزار واقع شده‌اند، این شرکت نیز در اواخر ژانویه برای محافظت از داده‌‎های خود و مشتریانش مجبور شد شبکه خود را خاموش نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0