اخبار امنیت سایبری

تهدیدات امنیتی در کمین ساعت‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های پوشیدنی

از آنجاییکه که دستگاه‌های پوشیدنی مانند ساعت‌های هوشمند در میان مصرف‌کنندگان از محبوبیت قابل توجهی برخوردارند، و با توجه به اینکه پایش سلامت بیماران با استفاده از این وسایل به بخش مهمی از مراقبت‌های بهداشتی در چند سال آینده تبدیل خواهد شد، این نیاز وجود دارد که به سوالات مهمی پیرامون حریم شخصی و امنیت پاسخ داده شود.

سالانه حدود 20 بیلیون دلار صرف دستگاه‌های پوشیدنی می‌شود. به گفته کمپانی Juniper Research با توجه به رونق استفاده از این دستگاه‌ها انتظار می رود طی پنج سال آینده، سود حاصل از فروش آن‌ها به 40 بیلیون دلار برسد.

هم‌زمان با تبدیل شدن دستگاه‌های پوشیدنی به عنوان بخشی از برنامه درمان بیماران، سازندگان دستگاه‌ها به‌دنبال کسب درآمد از طریق فروش داده‌های تولید شده توسط کسانی خواهند بود که از این دستگاه‌ها استفاده کرده‌اند، برای مثال، فروش داده‌های تولید شده توسط دستگاه‌های پوشیدنی به تامین کنندگان بیمه. Juniper پیش بینی می‌کند که درآمد حاصل از این کار تا سال 2023 به 855 میلیون دلار خواهد رسید.

این یعنی در آینده در رابطه با حفظ حریم خصوصی نگرانی‌هایی وجود خواهد داشت. پیش‌تر از این، ممکن است مصرف‌کنندگانی که قبلاً با نقض داده و نفوذ به حریم خصوصی رو‌به‌رو شده بودند، دیگر تمایلی به استفاده از دستگاهای پوشیدنی‌ای که داده‌های مربوط به فعالیت و سلامت آن ها را به یک شخص ثالث می‌فروشد، نداشته باشند. شرکت‌های فن آوری و ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی باید به وضوح توضیح دهند که این داده‌ها کجا و چگونه مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

بهبود سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی مانند استفاده از نرم‌افزار‌های تجزیه و تحلیل مبتنی بر هوش مصنوعی، برای مخفی نگه داشتن داده‌های بیماران امری ضروری به‌شمار می‌رود.

مهم است که بیماران از نحوه استفاده از داده‌های شخصی خود آگاه باشند. در غیر این صورت، سازندگان دستگاه‌های پوشیدنی باید با مانیتورینگ از راه دور، مراقبت‌های شخصی کاربران را تامین کرده و از اطلاعات مهم آن‌ها حفاظت کنند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0