اخبار امنیت سایبری

شناسایی مشکلات تازه در به‌روزرسانی KB4524147 ویندوز 10

به‌روزرسانی 10 KB4524147 ممکن است باعث بروز مشکلات چاپ و بوت در ویندوز شود

کاربران ویندوز 10 نسخه 1903 پس از نصب به‌روزرسانی تجمعی KB4524147، گزارش‌هایی مبنی بر مشکلات مربوط به بوت، چاپ و منوی Start ارایه داده‌اند. مایکروسافت هنوز هیچ یک از این موارد را تأیید نکرده است، اما میزان گزارش‌ها حاکی از آن است که با این به‌روزرسانی، مشکلاتی بوجود خواهد آمد.

به محض نصب به‌روزرسانی KB4524147، کاربران از مشکلاتی سخن گفتند که قبلاً با آنها مواجه نبودند. در زیر خلاصه‌ای از رایج ترین مواردی که در مورد این به‌روز رسانی گزارش شده است ذکر می‌کنیم:

پس از نصب به‌روزرسانی KB4524147، برخی از کاربران متوجه شدند که منوی Start آنها را با یک پیام خطای بحرانی مواجه می‌کند که در آن می‌گوید: “منوی Start شما کار نمی‌کند. دفعه بعد که وارد سیستم می‌شوید، آن را تعمیر خواهیم کرد.”

متأسفانه، تنها راهی که کاربران توانسته‌اند این خطا را برطرف کنند، حذف به‌روزرسانی KB4524147 بوده است.

پس از انتشار مشکلات منوی Start، نظرات بی‌شماری از خوانندگان درباره مشکل دیگری دریافت شد، که پس از نصب به‌روزرسانی KB4524147 آنها دیگر نمی‌توانند ویندوز 10 را بوت کنند.

یکی از افرادی که در زمینه فناوری اطلاعات فعال است، اظهار داشت که آنها شکایت‌های بسیاری از مشتریان دریافت کرده‌اند که ویندوز 10 دیگر بوت نمی‌شود.

فرد دیگری اظهار داشت: “ویندوز 10 را بر روی سیستم AMD دیگری نصب کرده‌ام که در زمان راه اندازی مجدد بر روی صفحه آبی قرار گرفته و پس از نصب به‌روزرسانی روزهای اول، کاملاً مسدود شده است.”

به‌روزرسانی KB4524147 شامل اصلاحیه جدیدی برای وصله قبلی است که آسیب‌پذیری امنیتی موتور اسکریپت نویسی اینترنت اکسپلورر را برطرف می‌کرد (CVE-2019-1367). به عنوان بخشی از این به‌روزرسانی، مایکروسافت همچنین مدعی است مشکلی را که در مورد فرایند چاپ وجود داشت، برطرف کرده است.

اما هنوز مطمئن نیستیم که آیا این به‌روزرسانی امنیتی باعث بروز مشکل در فرایند چاپ شده یا اینکه اینها هرکدام دو مشکل جداگانه هستند.

کاربران گزارش داده‌اند که این به‌روزرسانی نه تنها مساله چاپ را برطرف نکرده، بلکه کاربرانی که قبلاً فرایند چاپ را بدون مشکل انجام داده بودند نیز، مجدداً با خرابی آن مواجه شده‌اند.

مشکلات فرایند چاپ همچنان در BornCity و AskWoody گزارش شده است که کاربران آنها نیز مشکلات چاپ را گزارش کرده‌اند.

همچنین ذکر شده است که به‌روزرسانی‌های اخیر ویندوز 10 نسخه 1903 باعث ایجاد ضمائم eGPU با استفاده از Thunderbolt 3 شده است تا هنگام اتصال به لپ‌تاپ‌ها دیگر کار نکند.

این eGPU‌ها توسط کاربران Macbook که از Boot Camp برای پخش بازی‌های ویندوز در دستگاه Mac خود استفاده می‌کنند‌، بکار می رود.

کاربران زیادی گزارش داده‌اند که از زمان به‌روزرسانی ویندوز 10 ساخت 18362.329، این ضمائم در دستگاه آنها شناسایی نمی‌شوند.

از آنجا كه ابزار Windows Media Creation ساخت 18362.356 را شامل می‌شود، کاربران دیگر قادر نیستند به‌روزرسانی KB را كه منشا آن در KB4512941 است، حذف کنند.

برای کسانی که بعد از نصب این به‌روزرسانی با مشکل روبه‌رو هستند، تنها راه رفع آنها در این زمان، حذف دستی آن است.

با این حال، این یک به‌روزرسانی امنیتی است، و بنابراین، هرگز به طور قطعی توصیه نمی‌شود که آن را حذف کنید، زیرا ممکن است شما را در معرض خطر در اینترنت اکسپلورر قرار دهد. به ویژه با توجه به اینکه این آسیب‌پذیری در حملات فیشینگ هدفمند علیه کاربران ویندوز استفاده شده است.

البته در مواردی که از نسخه‌های قدیمی ویندوز 10 یا سیستم‌عامل‌های قبلی استفاده می‌کنید، احتمال آسیب دیدن کاهش می‌یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0