وجود سه آسیب‌پذیری بحرانی روز-صفر در PHP 7 که نباید نادیده گرفته شوند

پی اچ پی (PHP) به عنوان یکی از محبوت‌ترین و پرکاربردترین زبان‌های برنامه نویسی، در معرض خطرات امنیتی متعددی قرار دارد. به طور خاص، آسیب‌پذیری‌های روز-صفر موجود در PHP 7، می‌توانست کاربران بسیاری را با مشکل مواجه کند.

PHP 7 دارای سه آسیب‌پذیری عمده است که می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را برای کاربران ایجاد کند. هر یک از این آسیب‌پذیری‌ها با تابع سریالیزه نشده داخل PHP مرتبط هستند. خوشبختانه تا به حال گزارشی مبنی بر سوءاستفاده هکر‌ها از این باگ‌ها گزارش نشده است. انتشار وصله‌‌های به‌روز رسانی، علت اصلی عدم توانایی هکر‌ها برای بهره برداری از این آسیب‌پذیری‌ها بوده است.

در صورت وصله نبودن این آسیب‌پذیری‌ها،‌ وب‌سایت یا صفحه وب کاربر با مشکلات فاجعه‌باری رو‌به‌رو می‌شد. به عنوان مثال، برخی از اکسپلویت‌ها کنترل کامل سرور را در اختیار هکر قرار می‌دادند، در نتیجه، امکان اجرای طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های خرابکارانه به هکر داده می‌شد.

یک نقص امنیتی دیگر،‌ به مهاجم اجازه می‌داد که حمله دیداس (DDoS) را روی وب‌سایت کاربر پیاده کند. به این ترتیب، مجموعه حملات هکری و رخنه‌های امنیتی می‌توانست خسارات مالی و کاهش تعداد کاربران را برای صاحبان وب‌سایت‌ها در پی داشته باشد.

روش‌های متعددی برای ایمن ماندن کاربران در برابر این دست حملات وجود دارد، با این وجود، به‌روز رسانی دائمی نرم‌افزار PHP 7 از مهم‌ترین راهکار‌های امنیتی موجود برای مقابله با تهدیدات به شمار می‌رود.

 

 

خروج از نسخه موبایل