اخبار امنیت سایبری

ایجاد مشاغل جدید بر اثر شیوع بیماری کرونا

با وجود این که شیوع بیماری کرونا موجب ایجاد اضطراب و بی ثباتی در جوامع شده است اما از طرفی دیگر، این بیماری همه گیر منجر به تغییر در روش فعالیت های کسب و کاری و چگونگی طرح ریزی مشاغل برای آینده نیز شده است. در واقع ویروس کرونا را می توان عامل مهمی برای تغییر سبک فعالیت مشاغل دانست که باعث تاب آوری بیشتر و همچنین ایجاد تحول در کسب و کارها شده است.

بر اساس نظر مدیر یکی از مؤسسه های تحقیقاتی، با توجه به شرایط ایجاد شده و تعطیلی چند ماهه مشاغل و همچنین فشارها، خستگی و اضطراب ناشی از آن در کارمندان، مالکان کسب و کارها باید به منظور تأمین امنیت و تداوم فرایندهای کاری به سرعت با این شرایط تطبیق یابند.

در این شرایط، یکی از مهمترین مخاطراتی که راهبرد سازمان ها و مدیران کسب و کارها را تهدید می کند، کند شدن رشد اقتصادی است. از این رو به منظور مقابله با وقوع شرایط غیرمنتظره، تمرکز اصلی مدیران می بایست بالا بردن مقاومت سازمان ها و ارایه سرویس های ضروری و مورد نیاز برای کسب و کارشان باشد. سازمان ها لازم است به صورت روزمره بر عملیات های کاری شان نظارت داشته و برای شرایط بحرانی به وجود آمده، برنامه ریزی های ویژه ای داشته باشند.

با توجه به این شرایط بحرانی، سرعت عمل سازمان ها بایستی بیشتر شده و تصمیم گیری های لازم را به سرعت انجام دهند. به عنوان مثال، تصمیم هایی که اتخاذ آنها معمولاً در زمان های عادی تا چندین ماه زمان می برد، حالا لازم است حتی در مدت یک روز هم گرفته شوند. همچنین نقش های سازمانی جدید که حیاتی و مهم نیز می باشند، در حال شکل گیری هستند. از آن جا که سرعت عمل افراد برای انجام کارها بیشتر شده است، بالطبع روش انجام کارها نیز تغییر کرده و شیوه تخصیص استعدادها بهبود یافته است.

سازمان ها تا قبل از فراگیری بیماری کرونا در حال تلاش برای بهره وری بیشتر بودند اما از زمان شیوع این ویروس، تاکنون تلاش سازمان ها در جهت تاب آوری بیشتر در شرایط بحرانی بوده است. امروزه بر اساس وضعیت موجود، سازمان ها بیشتر در پی استفاده از فناوری و همچنین اجرای اقدام های سریع برای انجام کارها به صورت مشارکتی و دورکاری هستند.

از سوی دیگر، تعداد زیادی از مشاغل که در حوزه های مختلف کسب و کاری فعالیت دارند به منظور گرفتن تصمیم های استراتژیک کارآمدتر، توجه ویژه ای را به جمع آوری داده های بیشتر لحاظ کرده اند. همچنین در این مدت با توجه به این که کارمندان جدید و تواناتری هم به سازمان ها پیوسته اند و نیروهای کاری نیز قوی تر شده اند، سازمان ها در حال پیشرفت و بزرگ تر شدن هستند. به همین خاطر پیش بینی می شود که روند دورکاری کارکنان همچنان ادامه خواهد داشت.

بنابراین با توجه به شیوع بیماری کرونا و ایجاد تحولات ناشی از آن، بهتر است افراد و سازمان ها با تغییرات جدید همسو شده، روش ها و عادت های قدیمی که کارایی لازم را ندارند، کنار گذاشته و خلاقانه و مبتکرانه برای عبور از این شرایط رفتار کنند.

 

منبع: infosecurity-magazine

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0