امنیت سازمانیمقالات امنیت سایبری

3 مسیر جدید در تعاملات آینده کاری به روش دورکاری

آیس وارپ همراه حرفه ای افراد فریلنسر

آنچه درون مقاله 3 مسیر جدید در تعاملات آینده کاری به روش دورکاری می خوانید:

در فراست قرار در مورد موضوع جذاب و ترند دورکاری با هم صحبتی داشته باشیم. به نظر شما در آینده نزدیک چه روندهایی در همکاری از راه دور در انتظار ماست؟

مفهوم دورکاری در این است که کارکنان قادر به اجرای پروژه‌ها و انجام وظایف خود با موفقیت هستند، بدون اینکه نیاز به حضور روزانه در محل کار اداری داشته باشند. فرصت‌های شغلی از راه دور در سطوح مختلف وجود دارند و هرکدام از آن‌ها امکانات انعطاف‌پذیری در زمینه حرفه‌ای و شخصی را برای کارکنان به ارمغان می‌آورند. این روش کار به نام‌های مختلفی مانند کار از راه دور یا فریلنسری نیز شناخته می‌شود.

پیدایش دورکاری در زمان کرونا یک فرصت یا یک تهدید؟

ویروس کووید ۱۹ تغییر بزرگی در دیدگاه بسیاری از شرکت‌ها و کارمندان نسبت به روزهای معمولی “۹ تا ۵” ایجاد کرد. به‌سختی می‌توانید شرکت‌های مدرنی را پیدا کنید که امروزه از اصطلاحاتی مانند ‘زمان‌بندی ترکیبی’، ‘جایگاه فریلنسری’ و ‘کارمند دورکاری’ استفاده نکنند.

به نظر می‌رسد که وارد یک نوع رنسانس کار آنلاین شده‌ایم که توسط ویروس کووید ۱۹ به‌شدت رواج پیدا کرد و به‌رغم تلاش‌های برخی مدیران برای وادارکردن کارمندان به بازگشت به دفتر کار، می‌توانیم با اطمینان بگوییم روند دورکاری در حال گسترش است.

امروزه بیشتر شرکت‌ها از فرهنگ کاری انعطاف‌پذیری بالایی بهره می‌برند. در فرهنگ کاری عصر جدید ترکیبی از تماما حضوری، کار از راه دور یا دورکاری به کارمندان این امکان را می‌دهد که بهترین ترکیب برای بهره‌وری خود را انتخاب کنند. این تغییر در فرهنگ کاری، شاید یکی از دلایل اصلی انتقال کار به فضای آنلاین باشد.

حالا که بسیاری از شرکت‌ها به فضای دیجیتال مهاجرت کرده‌اند، آینده همکاری از راه دور یا دورکاری به نظر می‌رسد دارای چالش‌ها و فرصت‌های جدیدی خواهد بود. از تکنولوژی‌های نوظهور گرفته تا تغییر در الگوهای ارتباطی، همه به سمت یک جهان کاری متفاوت حرکت می‌کنند.

آینده دورکاری به سمت انعطاف‌پذیری بیشتر و ارتباطات دیجیتالی پیشرفته می‌رود که باعث بهبود بهره‌وری و تجربه کاری برای همه می‌شود. این تغییرات نه‌تنها نشان از پاسخ به چالش‌های جدید جهانی، بلکه از سوی دیگر نمایانگر زمینه‌های جدیدی برای شکل‌گیری مهارت‌ها و فرصت‌های شغلی است.

آینده کار از راه دور و نیاز به ابزارهای همکاری، اجزای حیاتی این روند هستند. این دو موضوع را می‌توان امروزه در شرکت‌هایی در سراسر جهان دید که سعی می‌کنند بهترین راه حل برای تعادل ایجاد کردن را کشف کنند، پس در نتیجه چه اطلاعاتی می‌تواند به ما درباره محیط کاری مدرن در دورکاری کمک کند؟

دورکاری

طراحی مدرن هجی یا Hybrid By Design

عنوان  Hybrid By Design به معنای “طراحی شده به شکل هجی” است. این عبارت به مدل کاری ترکیبی از حضور حضوری و دورکاری گفته می شود. این مدل کاری به دقت و با برنامه‌ریزی خاصی اجرا می شود و نتیجه طراحی مدون است.

اولین روند قابل‌توجه در آینده کار، افزایش کارمندان هجی است. در بسیاری از موارد، این افراد در دوران کرونا مجبور شدند که در خانه خود به‌صورت دورکار پروژه‌ها و وظایف شغلی خود را به سرانجام برسانند و حالا حداقل برخی از روزها به‌صورت حضوری در شرکت و محل کار خود حضور به عمل می‌آورند.

آمار نشان می‌دهد که ۶۳٪ شرکت‌ها با درآمد بالا از مدل کار هجی استفاده می‌کنند. به‌عبارت‌دیگر، اکثر شرکت‌های بزرگ و موفق توجه به مزایای کار به‌صورت هیجی که همان مدل ترکیبی حضور در دفتر و دورکاری در منزل داشته‌اند. نتایج مثبت این روش به طور مستقیم باعث بهبود نتایج کاری و ایجاد ایده‌های خلاقانه‌تر شده است.

بااین‌حال، مدل هجی برای همه مناسب نیست. مطالعات نشان داده‌اند که ترجیحات فردی نقش اصلی در نوع موقعیت دورکاری یا حضوری ایفا می‌کند. به‌عنوان‌مثال، برخی از کارمندان کاملاً از راه دور، از تنهایی و نداشتن تعامل انسانی با همکاران خود حساس هستند و دوست دارند در حضوری در محیط کار به فعالیت خود بپردازند.

مزیت فریلنسری یا دورکاری

هم‌زمان با این موارد، برخی افراد حس می‌کنند حتی وارد دفتر شدن یکبار در هفته هم زیاد است و آن‌ها ترجیح می‌دهند که ۱۰۰٪ کار خود را به‌تنهایی، آنلاین و در خانه انجام دهند. افزایش افرادی ازاین‌دست باعث شدت‌گرفتن حوزه فریلنسری یا دورکاری شده است.

به گفته آمار، ۱.۵۷ میلیارد نفر در سراسر جهان خود را به‌عنوان فریلنسر معرفی کرده‌اند. این میزان برابر با ۴۶.۴ درصد از نیروی کار جهان است، این تعداد به‌صورت سالانه فقط در آمریکا به تعداد ۲ میلیون فریلنسر دورکار جدید در حال افزایش است.

وجود این تعداد فریلنسر در سراسر جهان، دینامیک جالبی ایجاد کرده است که هر شرکت مدرنی باید به آن تطبیق پیدا کند. به‌عنوان‌مثال، اغلب بهتر است یک فریلنسر را برای یک پروژه یا برای پوشش یک مشتری به‌جای تلاش برای پر کردن آن پست به روش سنتی استخدام کنید.

این به این دلیل است که افراد فریلنسر یا دورکار برنامه زمانی انعطاف‌پذیری دارند که به آن‌ها امکان می‌دهد که به‌سرعت کارها را برعهده بگیرند. به‌علاوه، آن‌ها اغلب تاریخچه کاری متنوعی دارند که بهتر می‌توانند به نقش‌های مختلف در صنعت شما تطبیق پیدا کنند.

ابزارهای مناسب برای دورکاری

دراین‌بین که دورکاری یا فریلنسری به‌سرعت در حال ظهور است، در مقابل هم نیاز به ابزارهای همکاری باکیفیت است. بااین‌همه کارمند هجی، کارمندان از راه دور و فریلنسرها، شرکت‌ها به یک راه برای اتصال و همکاری این‌همه افراد نیاز دارند.

متأسفانه، بسیاری از کسب‌وکارها سعی می‌کنند تا با تعادل بین چندین اشتراک، اپلیکیشن‌های مختلف و دستگاه‌های متعدد، هماهنگی بین کارمندان خود را ایجاد کنند. بسیاری از ما با نیاز به تطابق با یک مجموعه جدید از ابزارهای همکاری آشنا هستیم، تنها برای اینکه شرکت بعدی یا پروژه‌های آینده به چیزی کاملاً متفاوت نیاز داشته باشد.

علت اهمیت ابزارهای همکاری در دورکاری

اتصال مداوم: باتوجه‌به تنوع کارمندان و همکاران از راه دور، ابزارهای همکاری باعث ایجاد ارتباط مداوم میان اعضای تیم می‌شوند.

سادگی و یکپارچگی: استفاده از یک سری ابزارهای متفاوت می‌تواند گاهی به پیچیدگی منجر شود. ابزارهای همکاری باکیفیت این امکان را فراهم می‌کنند که همه چیز در یکجا و با یکپارچگی قرار داشته باشد.

افزایش بهره‌وری: ابزارهای همکاری مناسب، کارفرمایان را قادر می‌سازند تا بهره‌وری تیم خود را بالا ببرند و به طور اثربخش با منابع خود اداره کنند.

انعطاف‌پذیری: باتوجه‌به نیازهای مختلف شرکت‌ها و تیم‌ها، ابزارهای همکاری باید انعطاف‌پذیری داشته باشند و با محیط‌های مختلف کاری سازگار باشند.

در نهایت، استفاده از ابزارهای همکاری باکیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است تا تمام اعضای تیم بتوانند با کارکرد بهینه به سمت اهداف مشترک حرکت کنند.

IceWarp نجات‌بخش افراد فریلنسر یا دورکاری

هدف اصلی IceWarp مقابله با این مشکل است، ارائه یک مرکز کاری در مرورگر بدون نیاز به دانلود برای تمام کاربران، بدون توجه به نقش، مدت‌زمان کاری در شرکت یا وضعیت فریلنسری شما مشکل‌گشای پروژه‌های کاری شما است.

ویژگی‌های همکاری آیس وارپ مانند ایمیل تجاری، TeamChat، تماس‌های کنفرانس ضبط شده، امنیت اضافی در ذخیره‌سازی ابر، اسناد قابل‌ویرایش و… شما می‌توانید به‌سرعت کنترل تمام روندهای فوق را به دست آورید.

هیچ‌کس نمی‌تواند با اطمینان بگوید آینده چه خواهد آورد. آیا شما کارمندان هجی یا دورکاری دارید، تیم دفتر حضوری کامل، فریلنسرهای متعدد در سراسر جهان درهرصورت ایمیل سرور IceWarp هر امکانی که مدنظر شما است را در یک صفحه مرورگر برای شما فراهم می‌کند.

مجموعه ابزارهای IceWarp، شما را به نحوی قابل تحسینی شما را به دیگر متصل خواهد کرد.پنل مدیریتی آیس وارپ طوری طراحی شده که با چند کلیک ساده، پیچیده‌ترین امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد. این ویژگی باعث می‌شود که کنترل کامل بر روی فرایندها و مدیریت ایمیل سرورتان داشته باشید.

با ایمیل سرور آیس وارپ تجربه آینده روشن را تجربه کنید. پیشنهاد می‌کنم برای آگاهی بیشتر از مزیت‌های فوق‌العاده ایمیل سرور IceWarp به صفحه مشاوره خرید آیس‌ وارپ در شرکت امنیتی پارس آوان بروید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0