اخبار امنیت سایبری

مایکروسافت همچنان با نقص قطعی صدا در آخرین نسخه ویندوز 10 رو‌به‌رو است

تلاش مایکروسافت برای برطرف نمودن یک نقص، چندین مورد دیگر را نیز نمایان کرده است. اصلاحاتی در این راستا در حال انجام است، اما کاربران همچنان با مشکل روبه‌رو هستند.

اجرای نامناسب به روزرسانی‌های مایکروسافت برای آخرین نسخه ویندوز 10، یعنی نسخه 1903، همچنان ادامه دارد. این شرکت اخیراً تغییراتی را ارایه داده که مجدداً موجب مخدوش شدن صدا در بازی‌ها برای میلیون‌ها کاربر شده است.

هفته گذشته مایکروسافت به‌روزرسانی امنیتی KB4515384 را را منتشر کرده، و نیز نقص آزار دهنده ناشی از یک فرآیند Cortana SearchUI.exe را که باعث استفاده غیرطبیعی از CPU می‌شد، برطرف کرد.

با این حال، این نقص رفع نشد و در نهایت باعث ایجاد مشکلات بیشتری در Windows Search گردید و بدین ترتیب، گیمرها در سرتاسر جهان که ویندوز 10 نسخه 1903 را به‌روزرسانی کرده بودند، با مشکلات صوتی عجیب و غریبی مواجه شدند که صدا را در بازی‌ها مخدوش می‌کرد.

به گفته مایکروسافت، تغییراتی در ویندوز ایجاد شده که طی آن مشکلات مربوط به صدا را برطرف شده است. مایکروسافت “شرکای صوتی” خود را به دلیل این مشکلات مورد سرزنش قرار داده است.

این شرکت در خبررسانی با شماره مشخص در پست خود برای انتشار KB4515384 بیان کرد: “مایکروسافت گزارشاتی دریافت کرده است که پس از نصب این به‌روزرسانی، صدا در بازی‌های خاص بسیار کمتر بوده و یا متفاوت از حد انتظار است. به درخواست برخی از شرکای صوتی، ما تغییراتی را برای سازگاری ایجاد کردیم که برخی از بازی‌ها را قادر به پرس‌و‌جو از پشتیبانی و ارایه خدمات صوتی چند کاناله می‌نماید.”

مایکروسافت در ادامه افزود: “به دلیل بازخوردهایی از جانب مشتریان، ما در حال اصلاح این نقص هستیم، زیرا برخی از بازی‌ها و برخی از دستگاه‌ها، صدای چند کاناله‌ای را که انتظار می‌رود ارایه نمی‌دهند. این ممکن است منجر به پخش صدای متفاوتی در بازی‌ها نسبت به گذشته برای مشتری شود.”

همچنین در صفحه ویندوز 10 1903 به این موضوع اذعان، و ادعا شده که گام‌هایی برای برطرف سازی این نقص ارایه خواهد شد و انتشار به‌روزرسانی جهت وضوح مناسب صدا برای اواخر ماه سپتامبر برنامه ریزی شده است.

کاربران می توانند وارد قسمت تنظیمات در بازی مورد نظر شده و صدای چند کاناله را غیرفعال کنند، البته تنها در  صورتی که این گزینه وجود داشته باشد. کاربران همچنین می‌توانند در “کنترل پنل” ویندوز، کنترل پنل‌های دستگاه صوتی شخص ثالث را جستجو کرده و گزینه ” غیرفعال کردن صوتی چند کاناله یا صدا مجازی” را در صورت وجود، مجدداً غیرفعال کنند.

مایکروسافت با کمک شرکت فناوری ژاپنی NEC همچنین به مشکلات سازگاری “با کارت‌های Wi-Fi Intel Centrino 6205/6235 و Broadcom 802.11ac هنگام اجرای ویندوز 10 نسخه 1903 بر روی مدل‌های خاص دستگاه‌های NEC” پی برده است.

در عصری که اتصال به یک شبکه وای فای باید مشخص باشد، دستگاه‌های NEC که با ویندوز 10 نسخه 1903 به‌روز شده‌اند، نمی‌توانند از هیچ اتصالی از وای فای استفاده کنند. برای محافظت از کاربران در برابر این مشکل، مایکروسافت کاربران دستگاه‌های NEC را از نصب ویندوز 10 نسخه 1903 منع کرده است.

کاربرانی که با این مشکل مواجه شده‌اند می‌توانند با “غیرفعال کردن و فعال سازی مجددا آداپتور وای فای در بخش مدیریت دستگاه”، این مسئله را به حداقل برسانند. اما این کار تنها اطمینان حاصل خواهد کرد که وای فای تا راه اندازی مجدد بعدی کار کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0