اخبار امنیت سایبری

تنظیمات شخصی صوتی گوگل به‌روزرسانی شد

گوگل پس از گزارشی در اوایل سال که حاکی از شنود مکالمات کاربران بود، کنترل های حریم خصوصی خود را بر روی نرم افزار صوتی گوگل (Google Assistant) بیشتر می‌کند.

پس از اینكه این شركت در اوایل سال جاری به دلیل استراق سمع بدون مجوز در فایل‌های صوتی شخصی کاربران، مورد انتقاد قرار گرفت، از تنظیمات جدید در حفظ حریم خصوصی خود رونمایی می‌كند.

این غول فناوری به تازگی قول شفافیت‌های بیشتری را درباره داده‌های صوتی، کنترل بیشتر کاربر بر تنظیمات حریم خصوصی صوتی و همچنین “محافظت بیشتر از امنیت” در مورد روند جمع آوری داده‌های صوتی داده است. گوگل همچنین اعلام کرد که برای به حداقل رساندن داده‌های صوتی ذخیره شده اقدام خواهد کرد.

“نینو تاسکا”، مدیر ارشد محصولات کمکی گوگل گفته است: “اخیراً شاهد نگرانی‌هایی در مورد روند کار خود بوده‌ایم که بر اساس آنها، کارشناسان می‌توانند داده‌های صوتی را از نرم افزار گوگل شنود کرده و رونویسی کنند تا به پیشرفت فناوری گفتار برای زبان‌های مختلف کمک کنند. واضح است که ما از استانداردهای مناسب و کافی بهره نبرده‌ایم و بابت آن عذرخواهی می‌کنیم.”

این حادثه واکنش‌های عمومی را به همراه داشته و گوگل نیز این برنامه را برای تحقیقات بیشتر متوقف کرد. اکنون، گوگل اعلام کرده است که تولید این برنامه را با چندین به‌روزرسانی تنظیم شده، به منظور شفافیت بیشتر و کنترل بیشتر کاربر بر روی داده‌های صوتی خود، از سر می گیرد.

از طرفی، گوگل متعهد شده که رازداری صوتی خود را افزایش دهد؛ به طوری که وقتی کاربران تنظیمات VAA را فعال می‌کنند، از امنیت این داده‌های صوتی خود مطمئن شوند. گوگل اظهار داشت که این سیستم همچنین لایه “تامین بیشتر امنیت ” را برای مقابله با فرایند شنود قطعه‌های صوتی، “شامل یک لایه اضافی از فیلترهای حفظ حریم خصوصی” اضافه می‌کند.

در نهایت، گوگل اعلام کرد که کنترل بیشتری را برای کاهش “فعال سازی‌های غیر عمدی” به دست آورده است، به گونه‌ای که نرم افزار کمکی گوگل از شما به طور تصادفی خواسته‌ای نداشته باشد.

در سال گذشته، آمازون، مایکروسافت، فیس بوک و اپل همه مورد بررسی قرار گرفتند تا مشخص شود که چه تعداد از داده‌های صوتی را جمع آوری کرده‌اند؛ محتوای این داده‌ها چیست؛ چه مدت نگهداری می‌شوند و چه کسی به آنها دسترسی دارد. به عنوان مثال، آمازون اذعان کرده است که داده‌های صوتی و رونوشت‌های تعامل مشتریان با دستیار صوتی الکسا (Alexa) را به طور نامحدودی در خود حفظ می‌کند.

و نهایتاً، در پاسخ به واکنش‌ها در نقض حریم خصوصی، چندین غول فناوری تحت تأثیر در ورای گوگل تلاش کرده‌اند سیاست‌های حریم خصوصی نرم افزار صوتی خود را اصلاح نمایند. اپل در ماه آگوست اعلام كرد كه در حال انجام اقداماتی برای بهبود حریم خصوصی صوتی در نرم افزار کمکی سیری (Siri) است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0