اخبار امنیت سایبری

عدم الویت بندی PKI امنیت سازمان‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد

بر اساس تحقیقات جدید nCipher Security، اینترنت اشیا یکی از سریعترین روندهای رشد فناوری امروز است، اما شرکت‌ها با عدم اولویت بندی امنیت PKI، خود را در معرض حملات سایبری خطرناک قرار می‌دهند.

مطالعه Global PKI و Trends IoT که در سال 2019، توسط شرکت تحقیقاتی موسسه Ponemon و با حمایت nCipher Security انجام شده، بر اساس بازخورد بیش از 1800 متخصص امنیت IT در 14 کشور / منطقه تنظیم شده است.

این مطالعه نشان می‌دهد که اینترنت اشیا، سریعترین روند در استقرار زیرساخت‌های کلید عمومی (PKI) را با رشد 20 درصدی در پنج سال گذشته به داشته است.

پاسخ دهندگان در مورد چندین تهدید امنیتی اینترنت اشیا، از جمله تغییر عملکرد دستگاه‌های IoT از طریق بدافزار یا سایر حملات (68٪) و کنترل از راه دور دستگاه‌ها توسط یک کاربر غیر مجاز (54٪) را به عنوان نگرانی‌های خود ذکر کردند. با این حال، ارایه وصله‌ها و به‌روزرسانی‌های دستگاه‌های IoT، و قابلیت محافظت از آن در برابر تهدیدات بزرگ، در لیست پنج ویژگی مهم امنیتی IoT قرار دارند.

PKI برای بسیاری از سازمان‌ها در اولویت زیرساخت فناوری اطلاعات قرار دارد و امنیت را برای ابتکارات مهم دیجیتالی مانند ابر، استقرار دستگاه‌های تلفن همراه و اینترنت اشیا فراهم می‌کند.

بیشتر پاسخ دهندگان از PKI به طور گسترده در سازمان‌های خود، برای گواهینامه‌های (SSL / TLS)، شبکه‌های خصوصی، برنامه‌ها و خدمات عمومی مبتنی بر ابر استفاده می‌کنند. با این حال، بیش از نیمی از آنها (56٪) معتقدند که PKI قادر به پشتیبانی از برنامه‌های جدید نیست.

دکتر “لری پونمون”، رئیس و موسس شرکت Ponemon بیان می‌کند: “استفاده از PKI به سرعت در حال تحول است و سازمان‌ها دگرگونی دیجیتالی در شركت‌های خود را بواسطه آن برطرف كرده‌اند. علاوه بر IoT، بیش از 40٪ از پاسخ دهندگان ما همچنین ابتکارات ابری و سیار را به عنوان استفاده از PKI ذکر کردند.”

وی تصریح کرد: “واضح است که رشد سریع IoT تأثیر زیادی بر استفاده از PKI می‌گذارد، زیرا سازمان‌ها می‌دانند که PKI فناوری احراز هویت اصلی را برای دستگاه‌های متصل فراهم می‌کند. برای اینکه سازمان‌ها بتوانند از ابتکارات دیجیتالی خود بهره کامل را ببرند، باید به پیشرفت امنیتی PKI‌های خود ادامه دهند.”

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0