اخبار امنیت سایبری

روزانه 77000 حمله وب­ شل فعال؛ به گزارش مایکروسافت

به تازگی شرکت مایکروسافت گزارشی از پژوهش ­های خود را منتشر کرده که نشان می­ دهد به طور متوسط، 77000 حمله وب­ شل فعال در طول هر روز اتفاق می ­افتد. این حملات از میان 46000 سرور آلوده انجام شده ­اند.

پژوهشگران مایکروسافت با اظهارنظر در مورد این یافته ­ها گفته ­اند که این میزان وب­ شل آن هم به صورت روزانه، نگران­ کننده بوده و نشان ­دهنده فعالیت شدید مجرمان در فضای سایبری است.

لازم به ذکر است که وب­ شل‌ها اسکریپت‌های مخربی هستند که باعث تشدید یا حفظ دسترسی پایدار به برنامه وبی که در حال حاضر به مخاطره افتاده است، می ­شوند.

یافته ­های کلیدی گزارش

تیم امنیتی مایکروسافت متوجه شده است که تعدادی از گروه ­های هکری همچون ZINC، KRYPTON و GALLIUM از این کدهای مخرب در مجموعه حملات خود استفاده می­ کنند. آن ها از این کدها برای سوءاستفاده از برنامه­ های کاربردی شناخته شده و هماهنگ ­سازی سرورها برای نصب وب ­شل ­ها استفاده می ­کنند. China Chopper یکی از وب ­شل­ هایی است که به صورت گسترده از آن استفاده می ­شود.

بنا به گزارش ­ها، فعالیت در بسیاری از کمپین ­های تجسس در فضای مجازی توسط گروه ­های APT مرتبط با چین انجام می­ شود. در اکتبر سال 2018 میلادی، آژانس ­های امنیتی متعلق به Five Eyes (ایالات متحده، انگستان، کانادا، استرالیا و نیوزلند) گزارش مشترکی را منتشر کردند که جزییات برخی از ابزارهای معروف برای هک کردن از جمله China Chopper را در آن شرح داده­ اند.

نکات پایانی

مایکروسافت به مدیران سیستم ­ها هشدار داده است که یافته ­های این گزارش را جدی بگیرند. این شرکت با تکیه بر تجربه خود در پژوهش­ های قبلی اعلام کرده هکرها از وب­ شل برای بارگذاری سایر ابزارهای مربوط به هک بر روی سیستم­ های قربانیان خود استفاده می­ کنند که بعداً می­ تواند برای عملیات شناسایی و نفوذ در شبکه داخلی قربانی به کار گرفته شود. چنین موضوعی می ­تواند هک یک وب سرور ساده را به حادثه امنیتی بسیار بزرگی برای شرکت­ ها و سازمان­ ها تبدیل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0