امنیت سازمانی

خرید آنتی ویروس سازمانی و نکات طلایی که باید قبل از خرید حتما بدانید

آنچه درون مقاله نکات کلیدی خرید آنتی ویروس سازمانی می خوانید:

سازمان‌ها برای امنیت شبکه خود، این روزها در جستجوی خرید آنتی ویروس سازمانی تحت شبکه و یک پکیج کامل امنیتی می‌گردند که شامل ضدویروس، ضد هرزنامه (ضد‌اسپم)، دیواره آتش، ضد جاسوس‌افزار و ابزارهای امنیتی و… باشد. با ما همراه باشید تا در ادامه راه به شما بهترین و برجسته‌ترین آنتی ویروس سازمانی را معرفی کنیم. آنتی ویروس تحت شبکه‌ای که از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا بهره‌مند است.

در این مقاله از فراست قرار در مورد نکات طلایی که باید قبل از خرید آنتی ویروس سازمانی بدانید را برای شما بازگو کرده ایم. بیایید قبل از معرفی این نرم‌افزار بی‌نظیر اندکی درباره اینکه اصلاً آنتی ویروس تحت شبکه چیه و چه ویژگی و مزایای ایده‌آلی باید داشته باشد و هر آن چیزی که باید در مورد یک آنتی ویروس سازمانی خوب بدانید برای شما صحبت کنیم.

آنتی ویروس سازمانی یا تحت شبکه چیست؟

آنتی ویروس سازمانی به‌عنوان یک ابزار امنیتی جامع در سازمان‌ها و شبکه‌های کامپیوتری مورداستفاده قرار می‌گیرد. این نرم‌افزارها ترکیبی از برنامه‌های امنیتی، ابزارهای پشتیبانی، ماژول‌های امنیتی و نرم‌افزارهای کاربردی هستند.

هدف اصلی آنتی ویروس سازمانی محافظت از سیستم‌های تحت شبکه در برابر تهدیدات امنیتی متنوعی از جمله ویروس‌ها، نرم‌افزارهای مخرب، جاسوس‌افزارها، تروجان‌ها و بدافزارها است. آنتی ویروس سازمانی به شما کمک می‌کند تا دارایی‌هایتان را در مقابل بدافزارها شناسایی و محافظت کنید.

وقتی یک کاربر در شبکه قصد دانلود یا اجرای یک فایل را دارد، آنتی ویروس سازمانی تحت شبکه به طور ابتدایی فایل را برای بررسی می‌فرستد. اگر فایل بدون مشکل باشد، به کاربر اجازه اجرا را می‌دهد، اما اگر فایل مشکوک به نظر برسد، آن را به یک ماژول مهم به نام جعبه شن Sandbox ارسال می‌کند تا بیشتر بررسی شود.

مدیران شبکه سطح دسترسی کاربران را محدود می‌کنند تا فایل‌های قرنطینه شده را بررسی کنند. اگر فایل‌ها مشکلی نداشته باشند، به فهرست سفید آنتی ویروس تحت شبکه اضافه می‌شوند، اما اگر تشخیص داده شود که فایل‌ها مشکل دارند، به نماینده شرکت سازنده آنتی ویروس سازمانی برای بررسی بیشتر ارسال می‌شود.

باتوجه‌به اهمیت حفظ امنیت شبکه و داده‌های سازمانی، توصیه می‌شود آنتی ویروس سازمانی تحت شبکه خود را از شرکت‌های معتبر و دارای نمایندگی رسمی در ایران انتخاب کنید تا در صورت نیاز، از خدمات پشتیبانی و راهنمایی آن‌ها بهره‌مند شوید.

انواع آنتی ویروس سازمانی

هر آنتی ویروس سازمانی مزایا و معایب خودش را دارد، بهتر است که در انتخاب آنتی‌ ویروس  مناسب برای سازمان خود، نیازها و اهداف خاص خود را در نظر بگیرید و نسبت به سیاست‌های امنیتی مناسب سازمان اقدام به خرید آنتی ویروس سازمانی خود کنید. آموزش کارمندان یکی از عوامل مهم در افزایش امنیت‌سازمانی است. برویم تا با انواع آنتی ویروس سازمانی آشنا شویم.

آنتی‌ویروس‌های مبتنی بر امضای الگویی Signature-Based Antivirus

آنتی‌ ویروس ‌ مبتنی بر امضای الگویی از الگوهای مشخص و معرفی شده برای تشخیص ویروس‌ها و نرم‌افزارهای مخرب استفاده می‌کند. این الگوهای مشخص به‌عنوان امضای ویروس‌ها شناخته می‌شوند و معمولاً از اطلاعاتی که از ویروس‌ها در دسترس است، گردآوری می‌شوند. ویژگی آنتی‌ ویروس ‌ مبتنی بر امضای الگویی عبارت‌اند از:

الگوی امضای ویروس: این الگوها توسط تیم‌های تحلیل امنیتی گردآوری و بر اساس ویژگی‌های مشخصی از ویروس‌ها تشکیل می‌شوند. الگوها معمولاً شامل بخش‌هایی از کد ویروس و تغییرات ویروس در سیستم است.

پایگاه‌داده الگوهای امضایی: این آنتی‌ ویروس  از یک پایگاه‌داده از الگوهای امضای ویروس‌ها برای مقایسه فایل‌ها و برنامه‌ها با الگوهای مشخص استفاده می‌کند.

اسکن فایل‌ها و برنامه‌ها: آنتی‌ ویروس ‌ مبتنی بر امضای الگویی به‌صورت منظم فایل‌ها و برنامه‌هایی را که در سیستم اجرا می‌شوند یا دانلود می‌شوند، اسکن می‌کند و با استفاده از الگوی امضای ویروس‌ها آن‌ها را برای وجود ویروس بررسی می‌کند.

گزارش‌دهی و کنترل: این نوع آنتی‌ ویروس ‌ معمولاً امکانات گزارش‌دهی و کنترل را برای مدیران سازمان‌ها فراهم می‌کند تا بتوانند عملکرد آنتی‌ ویروس  را نظارت کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

استفاده از آنتی‌ویروس‌های مبتنی بر امضای الگویی یک راهکار مؤثر برای تشخیص و محافظت در مقابل ویروس‌ها و نرم‌افزارهای مخرب است، اما نیاز به به‌روزرسانی مداوم پایگاه‌داده‌های الگویی خود دارد تا بتواند با تهدیدات جدید مقاومت کند.

آنتی‌ویروس‌های مبتنی بر رفتار Behavior-Based Antivirus

آنتی‌ویروس‌های مبتنی بر رفتار به دلیل توانایی در تشخیص تهدیدات مبتنی بر رفتار و عدم نیاز به الگوهای امضایی مشخص، به طور عمومی بهترین عملکرد خود را در تشخیص ویروس‌ها و تهدیدات مخرب جدید ارائه می‌دهند. این نوع آنتی‌ویروس‌ها بر پایه تحلیل رفتارهای نرم‌افزارها و فایل‌ها به دنبال عملکردهای مشکوک و ناشناخته می‌گردند. ویژگی آنتی‌ ویروس ‌ مبتنی بر رفتار به شرح زیر است:

تحلیل رفتاری: آنتی‌ویروس‌های مبتنی بر رفتار به تحلیل عملکرد نرم‌افزارها و فایل‌ها در سیستم می‌پردازند. این تحلیل شامل بررسی فعالیت‌هایی مانند ارتباط با شبکه، تغییرات در سیستم فایل، تلاش برای تغییر رجیستری و موارد مشابه است.

شناسایی رفتار مشکوک: آنتی‌ویروس‌های مبتنی بر رفتار تلاش می‌کنند تا رفتارهایی که از الگوهای عمومی یا معمولی نرم‌افزارها و فایل‌ها خارج می‌شود را شناسایی ‌کنند. این ممکن است شامل تلاش‌های نفوذ، تغییرات غیرمجاز در فایل‌ها، ایجاد و اجرای فرایندهای مشکوک و… باشد.

مسدودسازی رفتارهای مشکوک: این آنتی ویروس سازمانی اگر شکی به رفتار یک برنامه یا فایل داشته باشد، می‌تواند اقدام به مسدودسازی یا تعلیق آن کند تا از ادامه عملیات مخرب جلوگیری کند.

گزارش‌دهی و کنترل مدیریت برای مدیران سازمان‌ها

آنتی‌ویروس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی (AI-Based Antivirus)

AI-Based Antivirus از تکنولوژی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای تشخیص و محافظت در مقابل تهدیدات امنیتی و ویروس‌ها استفاده می‌کند. این نوع آنتی‌ ویروس ‌ توانایی تعیین تغییرات و الگوهای غیرعادی در رفتار نرم‌افزارها و فایل‌ها را دارد و بر اساس این تحلیل‌ها تصمیم‌گیری می‌کند. ویژگی آنتی‌ ویروس ‌ مبتنی بر هوش مصنوعی عبارت‌اند از:

مدل‌های یادگیری ماشینی: آنتی‌ ویروس ‌ مبتنی بر هوش مصنوعی از مدل‌های یادگیری ماشینی مثل شبکه‌های عصبی عمیق Deep  Neural Networks استفاده می‌کند. این آنتی ویروس با تجزیه‌وتحلیل داده‌های امنیتی، تغییرات رفتاری و الگوهای مشکوک را شناسایی می‌کند.

تحلیل رفتاری: آنتی‌ویروس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به تحلیل رفتار نرم‌افزارها و فایل‌ها در سیستم می‌پردازند. آن‌ها رفتارهای ناشناخته و مشکوک را شناسایی کرده و به طور پویا به تغییرات در رفتار سیستم و برنامه‌ها پاسخ می‌دهند.

تشخیص روز  صفر  یا Zero-Day Detection : این نوع آنتی‌ ویروس ‌ تلاش می‌کند تا تهدیدات جدید و ناشناخته که هنوز الگوی امضای آن‌ها تشخیص داده نشده است را شناسایی کند. آن‌ها از تکنیک‌های یادگیری ماشینی به‌منظور تشخیص روز صفر استفاده می‌کنند.

گزارش‌دهی و کنترل مدیریت برای مدیران سازمان‌ها

در کل آنتی‌ویروس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به دلیل قابلیت‌های پیشرفته یادگیری ماشینی و توانایی در تشخیص تهدیدات جدید، امنیت سیستم‌ها و شبکه‌ها را تقویت می‌کنند. این نوع آنتی ویروس سازمانی به دلیل توانایی‌های پیشرفته خود، موردتوجه بسیاری از سازمان‌ها برای محافظت از داده‌ها و اطلاعات مهم قرار گرفته‌اند.

آنتی‌ویروس‌های مبتنی بر رفتار شبکه (Network Behavior-Based Antivirus)

Network Behavior-Based Antivirus  توانایی تحلیل و نظارت بر ترافیک شبکه را دارند و رفتارهای ناشناخته و مشکوک درون شبکه را هشدار می‌دهند. ویژگی‌های آنتی‌ ویروس ‌ مبتنی بر رفتار شبکه به شرح زیر است:

تحلیل ترافیک شبکه: آنتی‌ ویروس ‌ مبتنی بر رفتار شبکه به تحلیل ترافیک شبکه و پیامدهای شبکه از جمله پروتکل‌ها، درخواست‌ها، پاسخ‌ها، ورودی و خروجی‌ها پرداخته و رفتارهای مشکوک را شناسایی می‌کنند.

شناسایی تغییرات غیرمعمول: آنتی‌ ویروس ‌ مبتنی بر رفتار شبکه سعی دارد تا تغییرات غیرمعمول و ناشناخته در ترافیک شبکه را شناسایی کنند. این تغییرات ممکن است شامل تلاش‌های نفوذ، تغییرات در قالب پروتکل‌ها، ورود به مناطق محدود شده و… باشد.

تشخیص حملات شبکه‌ای: آنتی‌ ویروس ‌ مبتنی بر رفتار شبکه قادر به تشخیص حملات شبکه‌ای مانند حملات DDoS، حملات برنامه‌های زامبی (Botnet Attacks) و حملات نفوذی هست و اقدام به جلوگیری از آن‌ها می‌کند.

گزارش‌دهی و کنترل مدیریت برای مدیران سازمان‌ها

به‌طورکلی آنتی‌ویروس‌های مبتنی بر رفتار شبکه به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا به‌صورت بهتری در مقابل حملات شبکه‌ای و تهدیدات امنیتی محافظت کنند.

آنتی‌ویروس‌های مخصوص بخش‌های خاص (Industry-Specific Antivirus)

Industry-Specific Antivirus به‌صورت ویژه برای نیازها و مشکلات امنیتی مرتبط با صنایع و بخش‌های خاص مورداستفاده قرار می‌گیرد. این نوع آنتی‌ ویروس ‌ تمرکز خود را بر روی تهدیدات و نیازهای امنیتی مربوط به یک صنعت خاص، مثل حوزه بهداشت و درمان، بانکداری، صنعت نفت و گاز، حمل‌ونقل، آموزش، و… قرار داده است. از ویژگی‌های آنتی‌ ویروس ‌ مخصوص بخش‌های خاص عبارت‌اند از:

تطبیق به نیازهای صنعت: آنتی‌ویروس‌های مخصوص بخش‌های خاص باتوجه‌به نیازها و مشکلات امنیتی منحصربه‌فرد صنعت یا بخش مورد هدف، تنظیمات و قوانین مربوط به آن صنعت را رعایت می‌کنند. این به تشخیص بهتر تهدیدات و محافظت از داده‌ها و اطلاعات کمک بسیاری می‌کند.

شناخت صنعتی: آنتی‌ویروس‌های مخصوص بخش‌های خاص معمولاً با داشتن شناخت صنعتی عمیق‌تری از تهدیدات و نقاط ضعف مرتبط با آن صنعت توانمندی بهتری در تشخیص و پیشگیری از حملات دارند.

تمرکز بر روی حفاظت از داده‌های حساس: این نوع آنتی ویروس سازمانی به‌خصوص در صنایعی که دارای داده‌های حساس مانند اطلاعات پزشکی، مالی، مهندسی و… هستند، تمرکز دارد. این آنتی ویروس تلاش می‌کند تا از نفوذ به داده‌ها و اطلاعات حساس جلوگیری کند.

پیگیری تهدیدات صنعتی: آنتی‌ ویروس ‌ مخصوص بخش‌های خاص از تحلیل تهدیدات مشترک در آن صنعت و پیگیری تغییرات در آن‌ها برای بهبود عملکرد امنیتی استفاده می‌کند.

تطبیق به رفتارهای مشخص صنعتی: این نوع آنتی ویروس سازمانی تاحدامکان به تطبیق به رفتارها و فعالیت‌های مشخص در یک صنعت خاص پرداخته و در صورت شناسایی به رفتارهای ناشناخته یا مشکوک هشدار می‌دهند.

تطبیق به اندازه‌گیری و مقیاس‌پذیری: بسته به‌اندازه و مقیاس شبکه و زیرساخت‌های صنعتی، آنتی‌ویروس‌های مخصوص بخش‌های خاص قابلیت تطبیق به اندازه‌گیری شبکه‌های بزرگ را دارند.

به‌صورت کلی این نوع آنتی ویروس سازمانی معمولاً به شرکت‌ها و سازمان‌هایی که در صنایع حساس فعالیت می‌کنند، توصیه می‌شود.

آنتی‌ ویروس ‌ هوش تهدید Threat Intelligence Antivirus :

آنتی‌ ویروس ‌ هوش تهدید به‌عنوان یکی از راهکارهای پیشرفته امنیتی در مقابل تهدیدات امنیتی مورداستفاده قرار می‌گیرند و به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا بادقت و کارآمدی بیشتری به حفاظت از داده‌ها و سیستم‌های خود بپردازند. از ویژگی‌ها و عناصر اصلی آنتی‌ ویروس ‌ هوش تهدید عبارت‌اند از:

جمع‌آوری اطلاعات تهدیدات: این نوع آنتی‌ویروس‌ها از منابع مختلف مثل سایت‌های امنیتی، گزارش‌های امنیتی، اطلاعات تهدیدات از سازمان‌های معتبر و تحلیلگران امنیتی استفاده می‌کنند تا اطلاعات به‌روز و دقیقی از تهدیدات جدید را به دست آورند.

تحلیل تهدیدات:  آنتی‌ویروس‌های هوش تهدید به تحلیل و بررسی اطلاعات تهدیدات به‌منظور شناسایی الگوها، متدها و رفتارهای مشکوک می‌پردازند. این تحلیل به افزایش دقت در تشخیص ویروس‌ها کمک می‌کند.

به‌روزرسانی مداوم: Threat Intelligence Antivirus  به‌صورت مداوم به‌روزرسانی می‌شوند تا در مقابل تهدیدات جدید مقاومت کنند.

پیشگیری از حملات: با تشخیص الگوها و رفتارهای تهدیدات، آنتی‌ویروس‌های هوش تهدید اقدام به پیشگیری از حملات مخرب می‌کنند و از ورود ویروس‌ها به سیستم‌ها جلوگیری می‌کنند.

گزارش‌دهی و کنترل مدیریت برای مدیران سازمان‌ها

آنتی‌ ویروس ‌مبتنی بر ابر Cloud-Based Antivirus

Cloud-Based Antivirus یک نوع نرم‌افزار امنیتی برای تشخیص و محافظت در مقابل تهدیدات امنیتی و ویروس‌ها از منابع ابری (سرورهای ابری و سرویس‌های اینترنتی) است. این نوع آنتی‌ ویروس ‌ توانایی تحلیل فایل‌ها و فعالیت‌های سیستمی در یک محیط ابری را دارد و از اطلاعات و منابع ابری برای تشخیص و پیشگیری از تهدیدات استفاده می‌کند. ویژگی‌های یک آنتی‌ ویروس ‌ مبتنی بر ابر عبارت‌اند از:

سرورهای ابری: آنتی‌ ویروس ‌ مبتنی بر ابر از سرورها و زیرساخت‌های ابری بهره می‌برند تا عملیات تحلیل و تشخیص تهدیدات را انجام دهند. این سرورها دارای قدرت محاسباتی بالا و پایگاه‌داده‌های به‌روز هستند.

تحلیل فایل‌ها: آنتی‌ ویروس ‌ مبتنی بر ابر فایل‌ها و برنامه‌هایی را که به سیستم ارسال می‌شوند یا اجرا می‌شوند، به‌دقت تحلیل می‌کند. این تحلیل شامل بررسی الگوهای مشکوک، امضاها و رفتارهای ناشناخته است.

استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی: آنتی‌ ویروس ‌ مبتنی بر ابر از تکنیک‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای شناسایی تهدیدات و تشخیص تغییرات رفتاری استفاده می‌کند.

پیشگیری از تهدیدات ابری: این نوع آنتی‌ ویروس ‌ به‌عنوان یکی از راهکارهای مؤثر برای پیشگیری از تهدیدات امنیتی ابری شناخته می‌شود. این آنتی ویروس توانایی تشخیص و جلوگیری از حملات DDoS و تهاجم‌های سایبری به منابع ابری را دارد.

گزارش‌دهی و کنترل مدیریت برای مدیران سازمان‌ها

استفاده از آنتی‌ویروس‌های مبتنی بر ابر به سازمان‌ها کمک می‌کند تا به‌صورت مؤثر و به‌روز در مقابل تهدیدات امنیتی و ویروس‌ها محافظت کنند و به نحو بهینه از منابع ابری و تکنولوژی‌های پیشرفته استفاده کنند.

ویژگی‌های بهترین آنتی ویروس تحت شبکه

احتمالاً این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که آنتی ویروس سازمانی چه مزایا و امکاناتی دارد؟ در جواب این سوال ما برخی از مزایا و امکانات آنتی ویروس سازمانی را برای شما بازگو کرده‌ایم، عبارت‌اند از:

عملکرد بالای آنتی ویروس سازمانی

آنتی ویروس سازمانی باید توانایی دقیقی در شناسایی و حذف ویروس‌ها و انواع مختلفی از بدافزارها را داشته باشد. عملکرد معمولی برای ضدویروس‌های قوی در محدودهٔ 95 تا 98 درصد قرار دارد.

شناسایی قدرتمند آنتی ویروس سازمانی

آنتی ویروس سازمانی باید توانایی شناسایی تهدیدات سایبری متنوعی از جمله تروجان‌ها، بدافزارها، کرم‌ها، بمب‌های منطقی و… را داشته باشد؛ حتی در برخی موارد باید باج‌افزارها و روت‌کیت‌های ناشناخته را هم شناسایی کنند.

فایروال قدرتمند

فایروال نیز یکی از اجزای اساسی در امنیت شبکه است. یک آنتی ویروس سازمانی ایده‌آل باید هماهنگی خوبی با فایروال داشته باشد تا دیتاهای ورود و خروج از شبکه را به حساسیت نظارت کند.

پاک‌سازی قدرتمند و مکان ایزوله

یک آنتی ویروس سازمانی درجه یک باید قدرت پاک‌سازی قوی داشته باشد و توانایی ایجاد مکان‌های ایزوله را در سیستم‌عامل فراهم کند تا فایل‌های مشکوک یا آلوده در این مکان ایزوله قرار بگیرند و تا در اولین فرصت سرپرستان شبکه تصمیمات لازم را برای این فایل‌های مخرب اتخاذ کنند.

محافظت از حریم خصوصی و هویت

محافظت از حریم خصوصی و هویت در آنتی ویروس سازمانی از اهمیت بسیاری برخوردار است و سازمان‌ها باید از تدابیر امنیتی مناسب برای حفاظت از داده‌ها و اطلاعات حساس خود استفاده کنند. از مزایای یک آنتی ویروس سازمانی ایده‌آل این است که توانایی مقابله با حمله‌های مختلف نظیر فیشینگ را داشته باشد و قادر به شناسایی  این حملات باشد.

پشتیبان‌گیری قوی و دائمی

یک آنتی ویروس سازمانی خوب باید در پایان هر روز از داده‌های حساس سازمانی خود یک نسخه پشتیبان تهیه کرده و آن‌ها را در مکان امنی ذخیره کند، تا در صورت وقوع حوادث ناگوار مثل حملات ویروسی یا نصب نرم‌افزارهای مخرب، امکان بازگرداندن سیستم به حالت قبلی و بازیابی اطلاعات حیاتی به شکل سریع و مؤثری وجود داشته باشد.

محافظت از ایمیل

برخی از آنتی‌ویروس‌های سازمانی قابلیت مدیریت ایمیل را ارائه می‌دهند و به کاربران اجازه می‌دهند تا ایمیل‌ها یا پیوست‌های آن‌ها را قبل از باز کردن اسکن و ویروس‌یابی کنند. باتوجه‌به اهمیت ایمیل در محیط‌های کسب‌وکار و فراهم‌آوردن دسترسی به اطلاعات حساس، محافظت از ایمیل با استفاده از آنتی‌ویروس‌های معتبر و مکانیزم‌های امنیتی قوی امری بسیار حیاتی است.

قابلیت‌های امنیتی برای شبکه‌های اجتماعی

آنتی‌ ویروس ‌های سازمانی و نرم‌افزارهای امنیتی معمولاً قابلیت‌های امنیتی مخصوصی برای محافظت از شبکه‌های اجتماعی را ارائه نمی‌دهند، زیرا شبکه‌های اجتماعی معمولاً سرورها و زیرساخت‌های امنیتی مخصوص خود را دارند و وابستگی زیادی به آنتی‌ ویروس‌ها ندارند. بااین‌حال، یک آنتی ویروس سازمانی می‌تواند به‌عنوان قسمتی از راهکار امنیتی کلی در محیط کامپیوتری کمک کند که شامل مرورگر، ایمیل و سیستم‌عامل است.

بهترین آنتی ویروس سازمانی در شبکه‌های اجتماعی باید:

  • تشخیص فیشینگ
  • گزارش‌دهی و مانیتورینگ
  • مسدودکردن تهدیدات ویروسی
  • مدیریت تنظیمات حریم خصوصی
  • پیشگیری از اسپم و پست‌های ناخواسته
  • پیشگیری از فایل‌ها و لینک‌های مخرب
  • پشتیبانی از پیشگیری از دسترسی غیرمجاز

مدیریت رمزگذاری در آنتی ویروس سازمانی

مدیریت رمزگذاری در آنتی ویروس سازمانی بسیار مهم است تا از حفاظت بهتری در برابر تهدیدات سایبری برخوردار باشد. رمزگذاری اطلاعات حساس مانند رمزهای عبور به شکل صحیح می‌تواند از دسترسی غیرمجاز و استفاده نادرست از اطلاعات سازمان شما جلوگیری ‌کند.

حتما این مقاله را هم بخوانید: چطور یک رمز عبور امن بسازیم؟

آنتی ویروس تحت شبکه چگونه کار می‌کند؟

در گام اول آنتی‌ ویروس تحت شبکه فایل اجرایی را دریافت می‌کند. سپس برنامه در یک محیط ایزوله اجرا و عملکرد فایل اجرایی بررسی می‌شود. در این مرحله، آنتی‌ ویروس تلاش می‌کند تا مشخص کند که فایل موردنظر آیا سالم است یا خیر.

در گام بعد اگر پاسخ اسکن مثبت باشد و آنتی ویروس سازمانی تحت شبکه متوجه شود که فایل اجرایی مشکوک یا خطرناک است، سپس آن فایل به لیست سیاه منتقل می‌شود و از اجرا آن در سیستم جلوگیری می‌شود. اگر پاسخ اسکن منفی باشد، فایل به سامانه‌های پیشگیری و تشخیص نفوذ ارسال می‌شود. در این مرحله، سامانه‌های مخصوصی سعی در تشخیص و پیشگیری از هر گونه نفوذ ممکن را دارند.

اگر سامانه‌های پیشگیری و تشخیص نفوذ متوجه شوند که فایل مشکوک نیست و هیچ نشانه مشکوکی ندارد، آن فایل به کاربر ارائه می‌شود تا اجرا شود. در غیر این صورت اگر تشخیص داده شود که فایل دارای رفتار مشکوک یا خطرناکی است، آن فایل به‌سرعت به جعبه شنی ارسال می‌شود و در این محیط ایزوله، عملکرد فایل به‌دقت بررسی می‌شود.

در مرحله بعدی، مدیر شبکه به بررسی فایل می‌پردازد. اگر فایل فاقد هرگونه مشکلی بود، آن را به لیست سفید اضافه می‌کند تا در آینده بدون مشکل اجرا شود. اگر نتیجه بررسی‌ها حاکی از وجود مشکلی در فایل باشد، یک نسخه از آن فایل به شرکت تولیدکننده آنتی‌ ویروس ارسال می‌شود تا بررسی دقیق‌تری انجام دهد.

در گام آخر پس از بررسی توسط شرکت تولیدکننده آنتی‌ ویروس، تصمیم‌گیری نهایی انجام می‌شود. اگر فایل به‌عنوان خطرناک تشخیص داده شود، به لیست سیاه اضافه می‌شود و اجازه اجرا به فایل نمی‌دهید. در غیر این صورت، فایل به لیست سفید اضافه می‌شود و اجرا مجاز می‌شود.

معایب آنتی‌ ویروس ‌های رایگان در مقابل آنتی‌ ویروس ‌های تجاری

بزارید یک حقیقتی را به شما بگویم هیچ‌گونه آنتی ویروس رایگان خوبی وجود ندارد. آن چیزی که شما به‌عنوان آنتی ویروس رایگان دانلود می‌کنید و مورداستفاده قرار می‌دهید، نسخه‌ای از آنتی ویروس پولی است که برای مدت محدودی در اختیار شما قرار می‌گیرد و سپس منسوخ می‌شود. در مورد معایب آنتی‌ ویروس ‌های رایگان در مقابل آنتی‌ ویروس ‌های تجاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کمبود ویژگی‌ها و قابلیت‌ها

آنتی‌ ویروس ‌های رایگان عمدتاً دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های محدودتری نسبت به آنتی‌ ویروس ‌های تجاری هستند. این ویژگی‌ها می‌توانند شامل دسترسی به پشتیبانی فنی، مدیریت مرکزی، قابلیت‌های پیشرفته تشخیص و جلوگیری از تهدیدات باشند.

کمبود به‌روزرسانی

آنتی‌ ویروس رایگان به‌روزرسانی‌های معمولی‌تری در مقایسه با نسخه‌های تجاری ارائه می‌دهند. این ممکن است باعث به‌روز نبودن اطلاعات در مورد تهدیدات جدید و ضعیف‌تر شدن در مقابل انواع ویروس‌ها و مخرب‌های جدید باشد.

کمبود پشتیبانی فنی

دانلود آنتی‌ ویروس رایگان هیچ پشتیبانی رسمی ندارند. در مقابل، آنتی‌ ویروس ‌های تجاری اغلب دارای تیم‌های پشتیبانی متخصصی هستند که می‌توانند در مواجهه با مشکلات و سؤالات کاربران به آن‌ها کمک کنند.

کمبود قابلیت‌های امنیتی اضافی

آنتی‌ ویروس رایگان معمولاً قابلیت‌های امنیتی اضافی مانند دیواره‌های آتش، مدیریت رمز عبور، مدیریت ترافیک شبکه و حتی راه‌اندازی اسکن‌های پیشرفته در زمان واقعی را ندارند.

حجم مناسبی از تبلیغات

برخی آنتی‌ ویروس ‌های رایگان به‌منظور تأمین منابع مالی خود تبلیغاتی را نمایش می‌دهند. این تبلیغات ممکن است برای برخی کاربران ایجاد مزاحمت کند و حتی منجر به مسائل امنیتی شود.

عدم ارائه گزینه‌های مدیریتی کامل

آنتی‌ ویروس رایگان معمولاً گزینه‌های مدیریتی کمتری را به مدیران سیستم ارائه می‌دهند.

تأمین اطلاعات شخصی

برخی آنتی‌ ویروس ‌های رایگان ممکن است اطلاعات شخصی کاربران را جمع‌آوری کنند و به اشتراک بگذارند. این ممکن است به مشکلات حریم خصوصی کاربران منجر شود.

مزایای آنتی ویروس سازمانی eScan  نسبت به سایر برندها

امروزه به آنتی‌ ویروس ‌های سازمانی مختلفی همچون Bitdefender, eScan  ,  ,Kaspersky ESET NOD32 و… می‌توان اشاره کرد. در ادامه مطلب می‌خواهیم مزیت‌های رقابتی فوق‌العاده آنتی ویروس ای اسکن eScan  را نسبت به رقبای خودش برای شما بگوییم.

eScan ، آنتی‌ ویروس سازمانی بدون محدودیت در دنیای دیجیتال

در دنیای دیجیتال امروزه آنتی‌ ویروس ‌های مختلفی توسط برندهای جهانی ارائه شده‌اند؛ اما متأسفانه بر اساس سیاست‌های غلط شرکت‌های آنتی‌ ویروس کشور ایران را تحریم کرده‌اند و کاربران نمی‌توانند به‌درستی از قابلیت‌های این آنتی‌ویروس‌ها استفاده کنند. عدم دسترسی به قابلیت‌های یک آنتی‌ ویروس از نظر امنیتی هم بسیار خطرناک است و باید به این نکته اهمیت بسیاری بدهید.

خبر خوب اینجاست که شرکت eScan با کلی امکانات و مزایایی که دارد تعامل بسیار خوبی با کشور ایران برقرار کرده است. شما می‌توانید بدون نگرانی از تحریم بودن توسط این شرکت هندی‌تبار این محصول فوق‌العاده را از نماینده رسمی ایران یعنی پارس آوان خریداری کنید.

مجهز به دو موتور قدرتمند برای تشخیص بسیار دقیق‌تر بد افزارها

آنتی‌ ویروس eScan علاوه بر موتور قدرتمند خود از قوی‌ترین موتورهای آنتی‌ ویروس ‌دیگر هم بهره‌مند می‌شود. دو موتور بودن یک آنتی‌ ویروس  نشانگر  دو الگوریتم متفاوت برای شناسایی و ردیابی ویروس‌ها و بدافزارها در سیستم شما است. از مزایای دوموتوره بودن آنتی‌ ویروس eScan  :

افزایش قدرت تشخیص

داشتن دو موتور در آنتی‌ ویروس eScan  به شما اجازه می‌دهد تا ویروس‌ها و بدافزارها را بادقت بیشتری شناسایی کنید. هر موتور ممکن است نقص‌های خود را داشته باشد، اما با ترکیب دو موتور، احتمال شناسایی بهتر افزایش می‌یابد.

مقاومت بیشتر در برابر تازه‌ترین تهدیدات

قابلیت دو موتور بودن آنتی‌ ویروس eScan  برای دستیابی به آخرین به‌روزرسانی و تغییرات کمک بسیاری می‌کند و شما را در برابر تهدیدات جدید سریعاً محافظت می‌کند.

کاهش احتمال اشتباهات

چون دو موتور مستقل و متفاوت عمل می‌کنند، احتمال اشتباهی که ممکن است توسط یک موتور وجود داشته باشد، توسط موتور دیگر کشف و ثبت می‌گردد. این درصد کاهش احتمال اشتباهات در پیشگیری از حذف فایل‌های سیستمی یا برنامه‌های مهم بسیار تأثیرگذار و مهم است.

انعطاف‌پذیری در تجزیه‌وتحلیل تهدیدات

داشتن دو موتور در آنتی‌ ویروس eScan  به محققان امنیتی این امکان را می‌دهد تا بهترین تحلیل‌ها و راهکارها را برای مقابله با تهدیدات توسعه دهند.

دارابودن تکنولوژی انحصاری PBAE جهت جلوگیری از نفوذ و فعالیت باج‌افزارها

تکنولوژی PBAE یا (Prevent Before Attack Execution) یکی از روش‌های بسیار مؤثر در امنیت سایبری است که به تأخیر اجرای بدافزارها و باج‌افزارها کمک می‌کند. این تکنولوژی با تشخیص الگوهای عملکردی مخرب و تلاش برای تغییر آن‌ها، می‌تواند در جلوگیری از نفوذ و فعالیت باج‌افزارها مؤثر باشد. با جلوگیری در برابر عملکرد مخرب آن‌ها، امکان تشخیص و حذف آن‌ها افزایش می‌یابد.

تکنولوژی PBAE تنها یکی از ابزارهای موجود در امنیت سایبری است و نباید به‌عنوان راهکار نهایی در جلوگیری از نفوذ و باج‌افزارها در نظر گرفته شود. بهتر است از ترکیب چندین راهکار امنیتی مانند آنتی‌ ویروس، فایروال، آموزش به کاربران و بک‌آپ‌گیری منظم استفاده کرد تا امنیت سایبری به حداکثر ارتقا یابد. از مزایای تکنولوژی PBAE در امنیت سایبری:

جلوگیری از عملکرد باج‌افزارها:

تکنولوژی PBAE در آنتی‌ ویروس eScan با تشخیص الگوهای عملکردی مشکوک و تأخیر در اجرای برنامه‌های مخرب، می‌تواند از اجرای باج‌افزارها و بدافزارها جلوگیری کند.

تشخیص نفوذهای جدید:

PBAE قابلیت تشخیص نفوذهای جدید و ناشناخته را دارد. این عملکرد به‌عنوان یک مزیت مهم در مقابله با تهدیدات سایبری جدید و تکاملی است که آنتی‌ ویروس eScan به‌خوبی از آن بهره‌مند است.

افزایش بهره‌وری:

ازآنجاکه این تکنولوژی تلاش می‌کند عملکرد بدافزارها را کند، بهره‌وری در سیستم‌های امنیتی افزایش می‌یابد و به مدیران امنیت سایبری زمان بیشتری برای واکنش به تهدیدات می‌دهد.

افزایش امنیت در لحظه:

PBAE در مواقع اضطراری و در لحظه به امنیت سایبری کمک می‌کند و می‌تواند به‌سرعت به تهدیدات واکنش نشان دهد. آنتی ویروس eScan  این قابلیت بی‌نظیر را بدون چشم داشت به شما ارائه می‌دهد.

افزایش اعتماد: استفاده از تکنولوژی PBAE می‌تواند به کاربران و مدیران سیستم اعتماد بیشتری به امنیت سایبری فراهم کند. مدیران شبکه و امنیت سایبری با نصب آنتی ویروس eScan  دیگر دغدغه‌ای نخواهند داشت.

دارای تکنولوژی outbreak prevention در جهت جلوگیری از شیوع بدافزار توسط یک سیستم آلوده

تکنولوژی outbreak prevention باعث افزایش امنیت سیستم‌های سازمان و شبکه می‌شود. این تکنولوژی که در آنتی‌ ویروس eScan  هست از شیوع بدافزارها جلوگیری می‌کند و در حفظ امنیت اطلاعات و عملکرد سیستم‌ها نقش بسیار مهمی دارد. این تکنولوژی امکانات بسیاری دارد ما به‌اختصار اهمیت بالایی این تکنولوژی در آنتی‌ ویروس را برایتان شرح داده‌ایم.

رصد و شناسایی مداوم بدافزارها:

این تکنولوژی به‌صورت خودکار و دائماً فعالیت‌های غیرمعمول در سیستم‌ها را رصد و نشانه‌های حملات بدافزاری را شناسایی می‌کند. این شناسایی زمانی حائز اهمیت می‌شود که زمان حمله مهاجمین را به مدیران سریعاً اطلاع می‌دهد.

امنیت اطلاعات:

تکنولوژی  outbreak prevention ابزارهای مختلفی مانند آنتی‌ویروس‌ها، فایروال‌ها، سیستم‌های تشخیص نفوذ (IDS) و تشخیص تهدید (IDS) را فراهم می‌کند که به محافظت از داده‌ها و سیستم‌ها در برابر حملات بدافزاری کمک می‌کنند.

به‌روزرسانی و پشتیبانی:

تکنولوژی  outbreak prevention آنتی‌ ویروس eScan  امکان به‌روزرسانی سیستم‌ها و نرم‌افزارها به نسخه‌های امن‌تر را فراهم می‌کند. در این تکنولوژی پشتیبانی مداوم از سیستم‌ها برای تعمیر و بازیابی در صورت حملات نیز ممکن است.

 آموزش و آگاهی:

تکنولوژی  outbreak prevention آنتی‌ ویروس eScan  به کاربران امکان آموزش و آگاهی در مورد رفتارهای امنیتی و شناسایی حملات را می‌دهد. این آگاهی می‌تواند به جلوگیری از ورود بدافزارها از طریق رفتارهای نادرست انسانی کمک کند.

 جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل داده:

تکنولوژی  outbreak prevention آنتی‌ ویروس eScan  به جمع‌آوری داده‌های مربوط به حملات بدافزاری و تحلیل آن‌ها کمک می‌کند. این داده‌ها می‌توانند به تشخیص الگوهای حملات جدید و بهبود استراتژی‌های پیشگیری کمک کنند.

امکان مدیریت و مانیتورینگ وب جهت جلوگیری از ورود کاربران به سایت‌های آلوده و ممنوع

شما به‌عنوان یک متخصص امنیت یا مدیر شبکه یک سازمان باید مراقب این باشید که کاربران یک سازمان وارد برخی سایت‌های ممنوع و آلوده نشوند. آنتی‌ ویروس eScan این ویژگی فوق‌العاده را برای شما در نظر گرفته تا بدون دغدغه بتوانید این‌گونه سایت‌ها را مدیریت و به‌سادگی مانیتورینگ کنید. در ادامه به مواردی را برای شما بازگو کرده‌ایم که بااهمیت فوق‌العاده این موضوع پی ببرید و خیالتان از بابت خرید آنتی‌ ویروس eScan  راحت باشد.

ویژگی‌ها مدیریت و مانیتورینگ وب جهت جلوگیری از ورود کاربران به سایت‌های آلوده و ممنوع

شرکت eScan با قراردادن این قابلیت می‌خواهد به شما بگوید، همیشه و در هر لحظه حواسش به شبکه و سازمان شما است. از مزایای این ویژگی برجسته می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

امنیت کاربران:

اولین اهمیت مدیریت و مانیتورینگ وب، حفظ امنیت کاربران است. ورود به سایت‌های آلوده یا ممنوع می‌تواند به سرقت اطلاعات حساس کاربران، همچون اطلاعات مالی یا اطلاعات شخصی، منجر شود. از طریق مانیتورکردن وب‌سایت‌ها، می‌توان حملات امنیتی را تشخیص داد و به تعطیلی دسترسی به سایت‌های مخرب پیش از وقوع حمله پرداخت.

حفظ اعتماد:

وقوع حملات امنیتی و ورود به سایت‌های آلوده می‌تواند به تخریب اعتماد کاربران به سرویس یا سایت شما منجر شود. مدیریت امنیت و مانیتورکردن وب‌سایت‌ها به افزایش اعتماد کاربران به سرویس شما کمک می‌کند.

حفظ عملکرد:

حملات به سرویس‌ها می‌توانند به تخریب عملکرد سایت یا سرویس منجر شوند. با مانیتورکردن عملکرد وب‌سایت‌ها و جلوگیری از ورود به سایت‌های ممنوع، می‌توان از ایجاد اختلال در خدمات جلوگیری کرد.

رفتار اخلاقی:

به‌عنوان مسئول وب‌سایت یا سرویس، حفظ اخلاقیت در کارکرد سیستم خود اهمیت دارد. جلوگیری از ورود کاربران به سایت‌های ممنوع می‌تواند از ارتکاب عملی نامناسب توسط کاربران جلوگیری کند.

انطباق با قوانین و مقررات:

در بسیاری از کشورها و حوزه‌ها، وب‌سایت‌ها موظف به رعایت قوانین امنیتی و حفاظت از کاربران هستند. مدیریت و مانیتورکردن وب‌سایت‌ها به تطابق با این قوانین کمک می‌کند و از جریمه‌ها و تبعیض‌های قانونی جلوگیری می‌کند.

امکان مانیتورینگ پرینت‌های انجام شده در سطح شبکه

عموماً اگر بخواهید مانیتورینگ فایل‌ها و پرینت‌ها را کنترل کنید باید به سراغ ابزارهای مدیریتی پر دردسر یا با امکانات محدود بروید. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آنتی‌ ویروس eScan همین مانیتورینگ کامل فایل‌ها و پرینترها*(Add- On) است و شما را از نصب برنامه‌های جانبی با امکانات محدود در این زمینه رهایی می‌بخشد. برویم در مورد مزایای مانیتورینگ فایل در آنتی‌ ویروس  eScan  صحبتی داشته باشیم.

مانیتورینگ فایل‌ها در آنتی‌ ویروس  eScan

مانیتورینگ فایل‌ها، به معنای نظارت بر روی فعالیت‌ها، تغییرات در فایل‌ها و داده‌های سازمانی، امنیتی و مدیریتی است و از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه، برخی از اهمیت‌های مانیتورینگ فایل‌ها را برای شما توضیح داده‌ایم:

حفظ امنیت داده‌ها: مانیتورینگ فایل‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا فعالیت‌های غیرمجاز یا نامناسب را تشخیص داده و در صورت لزوم از دسترسی به داده‌های مهم جلوگیری کنید.

پیشگیری از نفوذ: با مانیتورینگ فایل‌ها، می‌توانید به‌سرعت تغییرات مشکوک در فایل‌ها و دسترسی‌های غیرعادی را تشخیص دهید و از نفوذهای امنیتی جلوگیری کنید.

مدیریت دسترسی: شما می‌توانید تنظیمات دسترسی به فایل‌ها را بر اساس استراتژی سازمان خود و سطح دسترسی داده‌ها و امنیت تعیین کنید و نظارت بر اجرای این تنظیمات را داشته باشید.

کاهش ریسک اطلاعاتی: مانیتورینگ فایل‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا ریسک اطلاعاتی را کاهش داده و از افشای اطلاعات حساس جلوگیری کنید، نفوذ و دسترسی اطلاعات به افراد ناشناس به تخریب سازمان و ایجاد مشکلات قانونی منجر می‌شود.

نظرات تغییرات: شما می‌توانید تغییرات در فایل‌ها و داده‌ها را در زمان واقعی نظارت کنید تا از تغییرات نامطلوب یا ناخواسته مطلع شوید.

مدیریت نسخه‌ها: با مانیتورینگ فایل‌ها، می‌توانید تاریخچه تغییرات در فایل‌ها را ثبت کرده و از مدیریت نسخه‌ها بهره‌بری.

پیگیری مشکلات عملکردی: مانیتورینگ فایل‌ها به شما اجازه می‌دهد تا مشکلات عملکردی در سیستم‌ها و نرم‌افزارها را به‌موقع تشخیص بدهید و آن‌ها را برای رفع تعمیرات به واحد مربوطه ارجاع بدهید.

پیشگیری ازدست‌رفتن داده‌ها: از طریق پشتیبان‌گیری منظم و مانیتورینگ داده‌ها، می‌توانید ازدست‌رفتن داده‌های ارزشمند جلوگیری کنید.

در کل، مانیتورینگ فایل‌ها یک جزء مهم از استراتژی‌های امنیتی و مدیریتی سازمان‌ها است که به حفظ امنیت و ایجاد کارایی در مدیریت داده‌ها و فایل‌ها کمک می‌کند. این وظیفه خطیر و مهم را به‌آسانی به آنتی‌ ویروس eScsn بسپارید.

پارس آوان تنها نماینده مستقل در ایران است که نسخه اورجینال و اصلی آنتی ویروس eScan  را به شما عرضه می‌کند.

امکان مدیریت ابزارهای جانبی از قبیل flash, dvd,… (device control)

مدیریت ابزارهای جانبی مانند فلش مموری (USB flash drive)، دی‌وی‌دی (DVD) و کنترل دستگاه‌ها (device control) در یک سازمان یا شبکه حائز اهمیت بالایی دارد. با نصب آنتی‌ ویروس  eScan  می‌توانید به نحو احسنت ابزارهای جانبی سیستم‌های سازمان و شبکه خود را مدیریت و محدود کنید.

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که مزایای مدیریت ابزارهای جانبی توسط eScan  چگونه است؟ به‌اختصار مواردی را برایتان عنوان کرده‌ایم.

حفظ امنیت اطلاعات شما:

طبیعتاً با کارکرد فلش مموری و دی‌وی‌دی‌ها آشنایی دارید. مدیریت صحیح این ابزارها به شما این امکان را می‌دهد تا از انتقال و نسخه‌برداری غیرمجاز اطلاعات حساس شبکه و سازمان خود جلوگیری کنید.

کنترل اجرای نرم‌افزارها:

ابزارهای جانبی ممکن است شامل نرم‌افزارهای اجرایی مخربی باشند که شما را با تهدیدهای امنیتی مواجه کند. با مدیریت دقیق در eScan ، می‌توانید جلوی اجرای نرم‌افزارهای ناشناخته و دارای پتانسیل خطرناک را بگیرید.

پیشگیری ازدست‌رفتن اطلاعات:

اگر کارکنان از فلش مموری‌ها و دی‌وی‌دی‌ها برای ذخیره و انتقال داده‌های مهم استفاده می‌کنند، مدیریت ابزارهای جانبی eScan  به جلوگیری ازدست‌رفتن اطلاعات در صورت ازبین‌رفتن یا گم‌شدن این وسایل کمک می‌کند.

مدیریت پهنای باند و منابع:

استفاده بی‌رویه از فلش مموری‌ها و دی‌وی‌دی‌ها ممکن است منابع شبکه را اشغال کند و باعث کاهش پهنای باند شود. مدیریت ابزارهای جانبی eScan  به شما این امکان را می‌دهد تا منابع شبکه را کنترل کنید و بهینه‌سازی پهنای باند را انجام دهید.

پیگیری تاریخچه استفاده:

با مدیریت ابزارهای جانبی توسط eScan ، می‌توانید تاریخچه استفاده از این ابزارهای جانبی را ثبت کرده و در صورت نیاز به پیگیری فعالیت‌های کاربران دسترسی داشته باشید.

همراه شما در مواقع اضطرار:

مدیریت ابزارهای جانبی در eScan  به شما در مواقع اضطراری کمک می‌کند تا با دسترسی سریع ابزارهای جانبی را مسدود یا مجوز دسترسی به کاربران خاص را صادر کنید.

در کل، مدیریت ابزارهای جانبی eScan  به شما کمک می‌کند تا در موارد امنیتی، مدیریتی و عملکردی سازمان‌ها تسلط کامل داشته باشید و از منابع و داده‌های خود به‌خوبی محافظت کنید.

مدیریت دارایی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری

مدیریت دارایی‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار در یک سازمان و شبکه از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. مدیریت دارایی‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار مانند کامپیوترها، سرورها، نرم‌افزارها و تجهیزات مرتبط در یک سازمان یا شبکه است. خبر خوب اینجاست که آنتی‌ ویروس eScan این قابلیت منحصربه‌فرد را در اختیارات قرار می‌دهد.

مزایای بهرمندی از قابلیت مدیریت دارایی‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار

برای اینکه بااهمیت مدیریت دارایی‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار به‌خوبی آشنایی پیدا کنید، نکات کلیدی در باب ارائه داده‌ایم. تا با امکانات و ویژگی‌های فوق‌العاده آنتی‌ ویروس  eScan  بیشتر آشنا شوید.

بهره‌وری و بهینگی: مدیریت دارایی‌ها به شما کمک می‌کند تا از منابع خود بهره‌وری بیشتری کسب کنید. قابلیت مدیریت دارایی‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار در آنتی‌ ویروس eScan به شما در  بهینه‌سازی استفاده از دستگاه‌ها و نرم‌افزارها کمک بسیاری می‌کند و هزینه‌های شما را تاحدامکان کاهش می‌دهد و باعث افزایش بهره‌وری سازمان می‌شود.

امنیت: مدیریت دارایی‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار برای افزایش امنیت اطلاعات بسیار حیاتی است. این شامل اجرای به‌روزرسانی‌ها و تنظیمات امنیتی، مدیریت دسترسی‌ها و محافظت در برابر تهدیدات امنیتی می‌شود که آنتی‌ ویروس eScan به نحو احسنت از عهده آن برمی‌آید.

توانایی پیش‌بینی و برنامه‌ریزی: با داشتن دید کامل بر روی دارایی‌ها، می‌توانید مصرف انرژی، فضای ذخیره‌سازی، و هزینه‌های نگهداری را پیش‌بینی و بهبود بخشید. کافی استراتژی سازمان و شبکه خود را به آنتی‌ ویروس eScan  بسپارید.

مدیریت چرخه حیات: دارایی‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار در طول زمان ازکارافتاده و نیاز به تعمیر یا جایگزینی دارند. مدیریت چرخه حیات این دارایی‌ها به کاهش و هدررفتن منابع و هزینه‌های ناشی از تعمیرات غیر برنامه‌ریزی کمک می‌کند. با داشتن آنتی‌ ویروس eScan بدون دغدغه از دارایی‌ها خود محافظت کنید.

امکان بهره‌مندی از آپدیت سرورهای داخلی به جهت سرعت و امنیت بیشتر

در ایران تنها شرکتی که می‌تواند به شما آنتی ویروس قدرتمند eScan  آن هم با آپدیت سرور داخلی ارائه بدهد شرکت پارس آوان است. تیم حرفه‌ای پارس آوان برای امنیت بیشتر و سرعت بالا در به‌روزرسانی و دانلود این آنتی ویروس سرورهای خود را درون ایران قرار داده است. این‌گونه شما بدون دغدغه از سرعت پایین اینترنت می‌توانید در لحظه تمامی به‌روزرسانی‌های آنتی ویروس eScan  را دریافت کنید.

پشتیبانی آنتی ویروس escan
پشتیبانی آنتی ویروس escan

نقش پشتیبانی فنی آنتی ویروس سازمانی چیست؟

نقش پشتیبانی فنی آنتی ویروس سازمانی بسیار حیاتی است و در حفظ امنیت اطلاعات و فعالیت‌های سازمانی نقش مهمی ایفا می‌کند. پشتیبانی فنی آنتی ویروس سازمانی مسئولیت‌های متعددی دارد که به‌اختصار برای شما آورده‌ایم.

نصب و راه‌اندازی آنتی ویروس eScan

تیم پشتیبانی شرکت پارس آوان افرادی متخصص و باتجربه هستند که می‌توانند به آسودگی محصولات خریداری شده شما را به هر تعداد بر روی سیستم‌های شما نصب و پیکربندی کنند.

ارائه لایسنس آنتی ویروس eScan

شرکت پارس آوان به‌واسطه اینکه تنها نماینده رسمی آنتی ویروس eScan  در ایران است. می‌تواند به‌صورت ماهیانه، فصلی و سالیانه لایسنس اصل و مطمئن این محصول را به شما بدهد. برای راحتی شما کاربران عزیز می‌توانید پرداخت خود را در چند مرحله انجام بدهید.

ارائه خدمات پس از فروش

شرکت پارس آوان به‌عنوان توزیع‌کننده انحصاری محصولات eScan  در ایران سابقه‌ای ۱۰ساله در ارائه برترین محصولات این حوزه دارد.

با خرید هوشمندانه آنتی‌ ویروس eScan  از شرکت پارس آوان شما می‌توانید از ارائه خدمات 24 ساعته تیم پشتیبان پارس آوان در ایران و همچنین هند بهره‌مند بشوید. پارس آوان در هر لحظه همراه خواهد بود.

برای حفظ امنیت و خرید آنتی ویروس در یک سازمان چه نکاتی مهم است؟

برای خرید آنتی‌ ویروس، باید به ویژگی‌ها و امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد، توجه ویژه‌ای داشته باشید. امروزه تکنولوژی‌های جدید در توسعه آنتی‌ویروس‌ها باعث شده‌ است که بازار این محصول بسیار رقابتی و پرچالش باشد، به‌طوری‌که هر شرکتی تلاش می‌کند تا ویژگی‌ها و امکانات بیشتری ارائه دهد تا برنده این رقابت باشد. در ادامه به امکانات بسیار مهمی که الویت بیشتری دارند می‌پردازیم.

ویژگی Endpoint Protection

یکی از این امکانات مهم در یک آنتی ویروس سازمانی محافظت از نقاط پایانی یا Endpoint Protection است. نقاط پایانی در شبکه‌های سازمانی همواره مورد هدف قرار می‌گیرند و نیاز به محافظت حداکثری دارند؛ بنابراین در انتخاب یک آنتی ویروس سازمانی، بهتر است محصولی را انتخاب کنید که از ویژگی Endpoint Protection پشتیبانی می‌کند.

این ویژگی با بررسی نقاط ورود و خروج داده‌ها، از نشت اطلاعات و نفوذ بدافزارها جلوگیری می‌کند و سطح امنیتی قابل‌قبولی را فراهم می‌کند. نقاط پایانی شامل دستگاه‌ها، سیستم‌ها، دستگاه‌های موبایل و تبلت‌ها و حافظه‌هایی که به شبکه متصل می‌شوند و اطلاعات از طریق آن‌ها به شبکه وارد یا از آن خارج می‌شود.

Sandbox

برای امنیت و آزمایش نرم‌افزارهای جدید که در سیستم‌ها نصب می‌شوند، وجود یک محیط ایزوله به نام Sandbox ضروری است. Sandbox به ما این امکان را می‌دهد که نرم‌افزار را در یک محیط ایزوله تست کرده و با بررسی الگوی رفتاری و عملکرد آن، از انتشار ویروس یا بدافزار در شبکه جلوگیری کنیم.

Detection & Response

باتوجه‌به اینکه حمله‌های سایبری جدید روزبه‌روز درحال‌توسعه و وقوع هستند، بهترین راه برای پیشگیری از آلودگی سیستم‌های یک سازمان، استفاده از یک آنتی ویروس سازمانی با ویژگی Detection & Response قوی است. این ویژگی به ما این امکان را می‌دهد که تهدیدات را پیش از وقوع شناسایی کرده و پاسخ مناسبی برای پیشگیری از وقوع حوادث امنیتی ارائه می‌دهد.

وجود تکنولوژی‌هایی مانند Managed Detection & Response و Extended Detection and Response که فرم‌های پیشرفته‌تری از تشخیص و پاسخ به تهدیدات هستند، از نقاط قوت یک آنتی ویروس سازمانی خوب است.

Data Loss Prevention

تکنولوژی Data Loss Prevention از نشت اطلاعات جلوگیری می‌کند و باعث افزایش امنیت سازمان می‌شود. این تکنولوژی به ما این امکان را می‌دهد که تمامی نقاط پایانی مورد حفاظت قرار بگیرند و افرادی که به این نقاط هم دسترسی دارند نیز تحت نظارت قرار بگیرند تا این‌گونه خطرات امنیتی به حداقل ممکن خودش برسد و جلوی وقوع تهدیدات امنیتی گرفته شود.

Real-Time Scanning

با استفاده از اسکن Real-Time، می‌توان در هر لحظه سیستم‌ها را اسکن کرده و به‌سرعت از وجود ویروس‌ها، بدافزارها یا تهدیدات احتمالی آگاه شد. بسیاری از آنتی‌ویروس‌های معتبر و باکیفیت امکان scheduled scanning را نیز فراهم می‌کنند که به کاربر اجازه می‌دهد تا به تعیین زمان و تاریخ مشخص شده، سیستم خود را اسکن کند.

عدم کاهش سرعت CPU

در انتخاب آنتی ویروس سازمانی ، حائز اهمیت است که نرم‌افزاری را انتخاب کنید که سرعت CPU را کم نکند و عملکرد سیستم را به‌طورکلی ضعیف نکند. برخی آنتی‌ویروس‌ها ممکن است باعث کاهش سرعت سیستم‌ها شوند و در اجرای برنامه‌های دیگر اختلال ایجاد کنند.

آنتی ویروس سازمانی ای اسکن تمام ویژگی‌های ذکر شده بالا را دارد و دارای شش تکنولوژی بی‌نظیر همچون:

  • تکنولوژی NILP
  • تکنولوژی HIPS
  • تکنولوژی DIRC
  • تکنولوژی MWL
  • تکنولوژی TSPM
  • تکنولوژی PBAE
ما هر آن چیزی که باید در مورد انتخاب بهترین آنتی ویروس سازمانی باید بدانید را برای شما بازگو کردیم. باتوجه‌به تمامی ویژگی‌ها و امکانات ذکر شده هوشمندانه‌ترین انتخاب می‌تواند برای شما خرید آنتی ویروس سازمانی eScan  باشد. پس همین حالا می‌توانید برای خرید این محصول بی‌نظیر اقدام کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0