اخبار امنیت سایبری

اضافه شدن قابلیت حالت ناشناس به گوگل مپ

در سال 2018، گوگل پس از غیرفعال کردن قابلیت اشتراک گذاری سابقه موقعیت مکانی از طریق تنظیمات حریم خصوصی، عناوین مربوط به ردیابی موقعیت کاربران خود را از بین برد.

شکایاتی که علیه این شرکت وجود داشت، بیان می‌کرد: “گوگل این قابلیت را دارد که کاربر بتواند تاریخچه موقعیت مکانی را در هر زمانی که بخواهد خاموش کند. با خاموش کردن سابقه موقعیت مکانی، مکان‌هایی که رفته است دیگر ذخیره نمی‌شدند و این قابل قبول نبود.”

در پی دریافت انتقادات شدید نسبت به این موضوع، گوگل تنظیماتی را ارایه داد که اکنون به کاربران اجازه می‌دهد تا غول‌های فناوری را از ردیابی آنها بازدارند، البته بجز برنامه‌هایی که داده‌های مکانی در آنها از اهمیت بالایی برخوردار است؛ مانند ویز و گوگل مپس.

این شرکت در راستای تلاش برای ایمن‌تر و قابل اعتمادتر کردن گوگل مپس، ویژگی‌های امنیتی پیشرفته مربوط به حریم خصوصی مکان را به اندروید 10 اضافه نمود. برای بهبود هر چه بهتر سرویس‌ها و به دست آوردن اعتماد از دست رفته کاربران، گوگل قصد دارد حالت ناشناس را به گوگل مپس اضافه کند و گفته می‌شود که این ویژگی هم اکنون در حال آزمایش است.

کاربران همیشه می‌توانند با ورود به حساب گوگل خود، دسترسی به داده‌های مکانی جمع آوری شده توسط گوگل مپس را محدود نمایند، اما این کار برای آنها ساده نیست و هزینه‌هایی را در بر خواهد داشت؛ از این رو، گوگل قصد دارد حالت ناشناس را معرفی کند که توسط خود کاربران روشن شود. این همان روشی است که برای یوتیوب یا گوگل کروم بکار رفته است تا داده‌های جستجو یا پیمایش شده از حساب اصلی گوگل حذف شود.

به منظور فعال کردن حالت ناشناس، کاربران می‌توانند به سادگی گزینه‌ای را از حساب گوگل خود انتخاب کرده و از طریق برنامه نوار وضعیت، از وضعیت حالت ناشناس مطلع شوند و نشانگر محل را به آبی تیره تبدیل کنند تا حالت آن تغییر یابد.

برای فعال کردن این ویژگی، به کاربران توصیه می‌شود که پیش نمایش نقشه‌ها در نسخه 10.26 یا بالاتر را نصب کنند و کسانی که به نقشه‌های پیش نمایش دسترسی ندارند، بهتر است منتظر بمانند تا شرکت آن را در مقیاس گسترده تری منتشر کند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0