اخبار امنیت سایبری

خریداران جمعه سیاه، هدف جذابی برای کلاهبرداری

مجرمان سایبری در روزهای جمعه سیاه و دوشنبه سفید (یا همان دوشنبه سایبری)، توسط مجموعه‌­ای از ترفندهای کلاهبرداری و استفاده از نرم افزارهای مخرب، از جمله یک برنامه افزودنی به مرورگر کروم توانستند حملات مختلفی را شامل جعل هویت دامنه و فیشینگ انجام دهند.

اگر چه کلاهبرداری­‌های سایبری مرتبط با این دو روز، چیز جدیدی نیست و در گذشته هم بارها اتفاق افتاده است اما محققان امنیتی هشدار می‌­دهند که امسال آنها شاهد افزایش بی‌­سابقه­‌ای در انجام چنین کلاهبرداری­‌هایی، آن هم با استفاده از روش­های پیچیده­‌تر هستند تا مهاجمان بتوانند کاربران را همچنان وسوسه کرده و اطلاعات کارت­های اعتباری آنها را به دست آورند.

تحقیقاتی که در روزهای گذشته توسط ZeroFOX منتشر شده است، نشان می­دهد مهاجمان با سوءاستفاده از شور و شوقی که کاربران برای خریدهای اینترنتی محصولات تخفیف‌­دار داشته‌­اند، دام­های خود را برای انجام حملات فیشینگ و کلاهبرداری­‌های جعل هویت دامنه به شدت پهن کرده بودند.

به گفته محققان، این کلاهبردارها به منظور سرقت اطلاعات کارت­های اعتباری یا اطلاعات پرداخت بانکداری اینترنتی؛ علاوه بر حملاتی که گفته شد، نرم افزارهای مخربی را نیز بر روی مرورگرهای خریداران از همه جا بی­‌خبر نصب کرده­‌اند. همچنین آنها از ترفندهایی برای هدف قرار دادن قربانیان بیشتر استفاده کرده‌­اند، از جمله Purporting منحصر به فرد که پیشنهادهای تخفیف را در بازه‌­های زمانی محدود ارایه می­کند.

به گفته ZeroFOX، کاربران باید توجه داشته باشند که: «بیشتر تخفیف‌­های افراطی، غیرطبیعی هستند. نفوذگران، بیشتر از کلمات جذاب و وسوسه انگیز استفاده می­کنند تا کم­‌کم حس نیاز شدید به آن کالا را در قربانیان ایجاد کرده و آنها را گرفتار حملات خود کنند».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0