اخبار امنیت سایبری

کاربران آنلاینOffice ویندوز 10، هشدار جدیدی برای حریم خصوصی اطلاعاتشان دریافت کردند

گزارش جدید وزارت دادگستری و امنیت هلند به آژانس های این کشور هشدار می‌دهد که استفاده از مایکروسافت آفیس آنلاین در ویندوز 10 ، خطراتی را در زمینه حریم خصوصی برای سازمان ها دارد.

در این گزارش سه ارزیابی DPIAs ) data-protection impact assessment) برای دولت هلند در سال 2018 انجام شده است که شامل  windows10 و office  که توسط آژانس های کلیدی در این کشور استفاده میشوند، نیز شده است.

مقامات هلندی سال گذشته هشت مسئله نقض حریم خصوصی که ممکن است توسط نسخه های ProPlus برنامه های Office 2016 و Office 365 اتفاق بیوفتد را مطرح کردند. که مایکروسافت می‌تواند اطلاعات کاربران هلندی خود را با توجه به وجود سرور هایش در ایالات متحده و قوانین این موجود در این کشور، جمع آوری کند.

در میان کاربران هلندی، کارمندان اداره امور مالیاتی و گمرک، پلیس، دادگستری و دستگاههای اداری مستقل نیز هستند.

مایکروسافت در ماه فوریه متعهد شد تا مشکلات مربوطه را تا ماه آوریل برطرف کند. اما در ماه می ، اندکی پس از آنکه اتحادیه اروپا مشغول بررسی قرارداد های مایکروسافت به خاطر نقض قوانین حریم خصوصی در اروپا بود، مایکروسافت اعلام که در انجام این تعهدات تعلل کرده است.

بر اساس گزارشات بدست آمده، مایکروسافت هشت مسئله ای که قبلا برای نسخه ProPlus برنامه Office 365 مشخص شده بود را بر طرف کرده است اما تغییرات توافق شده بین این کمپانی و دولت هلند در مورد Office Online و سایر برنامه های موبایلی office‌ اعمال نشده است.

به همین علت دولت هلند به آژانس هایش دستور داده تا استفاده از این برنامه ها در ویندوز 10 را متوقف کنند تا جمع آوری اطلاعات نیز به کمترین حد ممکن برسد.

دولت هلند مذاکرات خود را با مایکروسافت ادامه خواهد داد تا این برنامه های ویندوز و تلفن همراه را در چارچوب شرایط جدید حفظ حریم خصوصی قراردهد و دست مایکروسافت را برای پیشرفت های فنیOffice Online نیز بازبگذارد.

این قبیل اتفاقات قبلا نیز برای مایکروسافت در اروپا رخ داده بود. مانند زمانی که کشور آلمان استفاده از آفیس 356 را در مدارس این کشور ممنوع اعلام کرد.

دلیل اصلی بوجود آمدن این مشکلات نیز تفاوت قوانین حفظ حریم خصوصی اروپا و آمریکا است که به ایالات متحده امکان استفاده از اطلاعات کاربران اروپایی را می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0