مقالات امنیت سایبری

باج‌افزارها: خطری بالقوه در کمین کسب‌و‌کارها

حملات هدفمند باج افزاری همچنان به متهمین فضای مجازی کمک می‌کند تا روزانه میلیون‌ها دلار به صورت غیرقانونی بدست بیاورند. یکی از اصلی‌ترین کار انواع باج افزارها رمزگذاری است. این نوع از باج‌افزارها پرونده‌ها و فایل‌ها را در دستگاه قربانی رمزگذاری می‌کنند به گونه‌ای بدون داشتن داشتن رمز هرگز قادر به بازگردانی فایل‌ها نخواهد بود. قربانیان برای دریافت این رمز عبور، می‌بایست مبلغ درخواستی از طرف مهاجمان را بپردازند.

با این وجود که در نهایت هیچ ضمانتی وجود ندارد که بعد از پرداخت مبلغ درخواستی از طرف مهاجمین برای قربانی رمزی ارسال شود یا حتی رمز ارسال شده باعث بازگردانی فایل‌ها گردد اما باز بسیاری از شرکت‌های مطرح این مبالغ را پرداخته‌اند، در اینجا چند مثال برای شما آورده‌ایم که مجرمان سایبری تا چه اندازه با استفاده از باج افزار موفق به دریافت پول شده‌اند:

باج افزار WannaCry: این باج افزار باعث ایجاد هرج و مرجd ویرانگر در سال 2017 در 150 کشور جهان شد، و حدود 50،000 دلار برای اپراتورهای خود سود به ارمغان آورده بود. تقریباً سه ماه پس از حمله، همین باج افزار به هکرها این امکان را داده بود که در یک عملیات جداگانه، بیش از 139،000 دلار بیت کوین از سه کیف پول بیت کوین پس بگیرند.

باج افزار SamSam: باج افزار SamSam از روزی که در سال 2015 پدیدار شده، نزدیک به 6 میلیون دلار مبلغ باج برای اپراتورهای خود جمع کرده است. این باج افزار باج افزار، مشاغل كوچك و بزرگ، سازمان‌های مربوط به مراقبت‌های بهداشتی و بیمارستان‌ها، دولت‌ها و موسسات آموزشی را هدف قرار داده‌اند. اکثریت قریب به اتفاق این سازمان‌های هدف حمله در ایالات متحده واقع شده بودند.

باج افزار GandCrab: پس از گذشت یک سال و نیم، اپراتورهای پشت پرده نرم افزاری GandCrab قصد داشتند عملیات خود را خاموش کنند. آنها فاش کردند که بیش از 2 میلیارد دلار باج پرداخت کرده‌اند و متوسط ​​پرداخت هفتگی آن 2.5 میلیون دلار است.

باج افزار Sodinokibi: محققان امنیتی پی بردند كه اپراتورهای باج افزار Sodinokibi تا به امروز حداقل 4.5 میلیون دلار جیب زده‌اند. بر اساس یک تحلیل blockchain ، مشخص شد که سازندگان آن از هر پرداخت باج بین 700 تا 1500 دلار دریافت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0