اخبار امنیت سایبری

انتشار آنتی ویروس دیفندر برای سیستم عامل های لینوکس، اندروید و iOS

تقریباً پس از یک سال که از انتشار Microsoft Defender Advanced Threat Protection) ATP) برای سیستم­ های MacOS می­ گذرد، مایکروسافت خبر از انتشار یک آنتی­ ویروس برای نسخه ­های مختلف لینوکس همچون Ubunto، RHEL، CentOS و Debian داده است.

شرکت مایکروسافت همچنین قصد انتشار برنامه­ های Defender ATP که نوعی ضدبدافزار هستند را برای گوشی ­های هوشمند و دیگر وسایلی که دارای سیستم عامل­ های اندروید و iOS هستند دارد.

این شرکت اعلام کرده است که: «ما مطلع هستیم که مشتریان ما محیط­ های پیچیده و متفاوتی دارند. ایجاد یک محافظت جامع بر روی پلتفرم ­های مختلف به وسیله یک راه­ حل ساده ­تر، از اهمیت بیشتری برخوردار است».

بر اساس گفته مایکروسافت، Defender ATP، یک پلتفرم یکپارچه برای محافظت پیشگیرانه، تشخیص بعد از نفوذ، تحلیل و بررسی خودکار و پاسخ­‌دهی است. این آنتی ­ویروس به صورت فعالانه ایمیل ­ها، برنامه­ ها و دیگر محیط ­های کاربران را جست­جو کرده تا به صورت خودکار حملات چندنقطه ­ای را تشخیص داده، بررسی و متوقف کند.

آنا جانسون، معاون گروه راه ­حل­ های جرایم سایبری این شرکت اعلام کرده است: «توانایی­ های هوش مصنوعی که در راهکارهای امنیتی مایکروسافت قرار داده شده، مبتنی بر 8 تریلیون سیگنال تهدید روزانه و دانش 3500 کارشناس امنیتی آموزش دیده است. الگوریتم ­های خاص و مدل­ های یادگیری ماشینی، هر روز میلیارها جست­ و­جو انجام داده و از آن ها یاد می­ گیرند».

جدول زمانی برای انتشار این آنتی ­ویروس برای نسخه ­های iOS و Android مشخص نشده است اما این شرکت اعلام کرده که اواخر امسال این کار را انجام خواهد داد.

 

لینوکس و آنتی­ ویروس!

مطمئناً این جمله که لینوکس به آنتی­ ویروس نیاز ندارد را زیاد شنیده ­اید اما این جمله دیگر معتبر نیست. هکرها در چند سال گذشته، توجه بیشتری به لینوکس و سیستم عامل مک داشته ­اند و آن ها را به هدف­ های جدیدی برای ویروس ­ها، تروجان­ ها، جاسوس ­افزارها، تبلیغ­ افزارها، باج­ افزارها و دیگر مخاطره ­های موجود تبدیل کرده ­اند.

با وجود این واقعیت که احتمال حمله به لینوکس بسیار کمتر است، این سیستم عامل نقاط آسیب ­پذیر و مخاطره ­های بدافزاری خودش را داشته و به سیستم پایشی فعالی نیاز دارد تا سیستم را امن نگه دارد.

منبع: thehackernews

مقاله مرتبط : آنتی ویروس چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0