اخبار امنیت سایبری

از دسترس خارج شدن سایت عکس های Canon و حذف اطلاعات کاربران آن

 

مهاجمان سایبری اخیراً توانسته اند سرویس ذخیره عکس های سایت Canon که image.canon نام دارد را به مدت چند روز از دسترس کاربران خارج کنند. همزمان با وقوع این حادثه، تمامی اطلاعات ذخیره شده در این وب سایت نیز پاک شده است. البته چند وقت پیش نیز این سرویس از دسترس خارج شد و بازدیدکنندگان با خطای “sorry, service not available” مواجه شدند.

سرویس ابری image.canon که از آن برای ذخیره عکس ها و ویدیوهای کاربران استفاده می شود، امکان بارگذاری و ذخیره موقت عکس ها و ویدیوها را برای دوربین‌های متصل به وای فای این شرکت فراهم کرده و فضای حافظه 10 گیگابایت را در اختیار کاربرانش قرار می دهد.

 

Canon و رفع مشکل

شرکت Canon پس از به روز رسانی دوباره وب سایت عکس های خود، اطلاعات بیشتری را درباره مشکل به وجود آمده منتشر کرده و به کاربران اعلام کرد که این موضوع، به حافظه و سیستم image.canon ارتباط داشته و پاک شدن ویدیوها و عکس ها نیز به همین علت بوده است.

در پی وقوع این رخداد، Canon اطلاعیه زیر را در سایت خود منتشر کرد:

«از این که سرویس image.canon را انتخاب کرده اید، از شما سپاسگزاریم. متأسفانه در اواخر ماه جولای متوجه شدیم که این سرویس دچار مشکل شده است و در پی آن، برخی از عکس ها و ویدیوهای کاربران حذف شدند. به منظور انجام بررسی های بیشتر، سرویس image.canon را غیرفعال کرده و زمان آغاز فعالیت این سرویس را به زودی اعلام خواهیم کرد. به هیچ وجه اطلاعات خصوصی کاربران دچار نشت اطلاعاتی نشده اند و بابت مشکل به وجود آمده از شما کاربران گرامی پوزش می طلبیم».

متخصصان سایبری، با توجه به این اطلاعیه و اتفاق های رخ داده معتقدند که حتی با وجود مشکل پیش آمده برای فضای ذخیره اطلاعات، قطع چنین سرویسی آن هم به مدت یک هفته چندان قابل توجیه نیست. آنها بر این باورند که حتی با وجود عدم انجام حمله سایبری، شرکت Canon نباید پیامی مبنی بر عدم نشت اطلاعات را منتشر می کرد.

لازم به ذکر است با وجود آن که چند روزی از این اتفاق می گذرد، تاکنون هنوز امکان تأیید این که مشکل به وجود آمده بر اثر حمله سایبری بوده است یا همانطور که Canon گفته بر اثر نقص سخت افزاری وجود ندارد.

 

منبع:bleepingcomputer

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0