اخبار امنیت سایبری

اخاذی هکر انگلیسی از شرکت های آمریکایی

یک هکر انگلیسی که قربانیانش را تهدید کرده بود در صورت عدم پرداخت مبلغ درخواستی، اطلاعات محرمانه آنها را منتشر می‌کند در دادگاه فدرال آمریکا به جرمش اعتراف کرد.

ناتان فرانسیس وایات (Nathan Francis Wyatt) 39 ساله یکی از اعضای کلیدی گروه هکری “The Dark Overlord” است که محکوم به 5 سال حبس و پرداخت مبلغ 1467048 دلار به قربانیانش شده است. وایات که سال گذشته پس از دو سال نگهداری در انگلستان سرانجام به آمریکا تحویل داده شد، به جرم خود در رابطه با سرقت هویت و کلاهبرداری رایانه ‌ای اعتراف کرد.

پلیس انگلیس در سال 2016 میلادی پس از انجام بازرسی‌ هایی در خصوص نفوذ به حساب آی ‌کلود پیپا میدلتون (خواهر کوچکتر کیت میدلتون و عروس خانواده سلطنتی انگلستان) و سرقت 3 هزار عکس از او، وایات را بازداشت کرده بود. اگر چه وی در آن زمان به دلیل عدم وجود شواهد کافی آزاد شد اما دوباره در سال 2017 به جرم هک شرکت‌ ها، کلاهبرداری از طریق کارت‌ های بانکی و اخاذی از قربانیان بازداشت شد.

بر اساس اسناد دادگاه، وایات از فوریه 2016 به عنوان عضو گروه The Dark Overlord، چندین بار به مراکز بهداشتی و شرکت‌ های حسابداری در ایالت های مختلف آمریکا حمله کرده است. نام این شرکت‌ها در اسناد گفته نشده است.

The Dark Overlord (TDO) به دلیل نفوذ به شبکه‌ های رایانه ‌ای شرکت‌ های آمریکایی و سرقت داده‌های حساس مثل پرونده‌ های بیماران و اطلاعات هویتی اشخاص به شهرت رسیده است.

یک وکیل آمریکایی در این باره می گوید: «The Dark Overlord کارفرمایان بی شماری را در آمریکا قربانی کرده که بسیاری از آنها چند بار طعمه این حملات شده‌اند. من از قربانیانی که با وجود تهدید و باج خواهی تسلیم نشدند و دادستان‌ ها و مأمورانی که برای اولین بار یکی از اعضای گروه The Dark Overlord را در آمریکا دستگیر و تنبیه کردند، تشکر می‌کنم».

وایات اعتراف کرده گروه هکری او معمولاً با به دست آوردن اطلاعات حساس از شرکت‌ ها و تهدید آنها به انتشار این اطلاعات، از آنها باج می گرفته است. نقش وایات در گروه TDO، برقراری تماس مستقیم با قربانیان و حفظ ارتباط و همچنین انجام تراکنش‌ها و حساب‌ های شبکه مجازی خصوصی بوده که برای ارسال پیام‌های تهدیدآمیز به قربانیان و نیز دوستان و خانواده‌های آنها استفاده می‌شده است.

وی در یکی از پیام‌های تهدیدآمیز خود به دختر یکی از مالکان یک شرکت نوشته است که: «پدر تو از پرداخت پول در ازای فایل‌ هایی که از شرکت به سرقت بردیم، خودداری کرد. ظرف چهار روز آینده، اطلاعات هزاران بیمار از جمله شما را منتشر خواهیم کرد». به گفته دستیار دادستان کل آمریکا، «ناتان وایات از مهارت‌های خویش برای جمع‌آوری داده‌های خصوصی آمریکایی‌ها استفاده کرده و از ماهیت حساس پرونده‌ های پزشکی و مالی آنها برای دستیابی به منافع مالی سوءاستفاده کرده است».

پیش از این هم The Dark Overload مسئول انجام چندین هک مهم از جمله انتشار 10 قسمت منتشر نشده از فصل پنجم سریال «نارنجی مد جدید است» از نت‌فلیکس، هک “Gorilla Glue” و مرکز خدمات درمانی سرطان Little Red Door شناخته شده بود.

دادخواهی و حکم صادر شده برای وایات نشان دهنده تعهد دادستانی آمریکا به پیدا کردن و محاکمه اشخاصی است که به دنبال تجاوز غیرقانونی به حریم خصوصی شهروندان آمریکایی هستند.

 

 

منبع: thehackernews

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0