اخبار امنیت سایبری

خودداری از پرداخت باج به مهاجمان توسط شهردار ریسین

شهرداری ریسین که دومین شهر از ایالت ویسکانسین واقع در کشور آمریکا است، به تازگی مورد هدف یک حمله باج‌افزاری قرار گرفته است. شهردار این شهر اعلام کرده که تحت هیچ شرایطی به مهاجمان باج پرداخت نخواهد کرد. از آنجا که سیستم‌های رایانه ای این شهر، مورد هدف حمله باج‌افزاری قرار گرفته اند به همین خاطر وب سایت، ایمیل، سرویس پیام صوتی و سامانه‌های پرداخت آنلاین آن همگی از کار افتاده اند.

در پی این حمله سایبری به شهروندان گفته شده تا زمان بازیابی سیستم‌ها که ممکن است بیش از یک هفته هم طول بکشد، کارهای اداری خودشان را به صورت حضوری در ساختمان شهرداری پیگیری کنند. “Cory Mason” شهردار ریسین در این خصوص گفته که: «اگر افراد برای هر کار و قصدی نیاز به تعامل آنلاین داشته باشند، با توجه به این که در حال حاضر ما کارها را به روش سنتی پیش می‌بریم آنها می‌توانند برای پیگیری کارهایشان به ساختمان شهرداری مراجعه کنند».

به گفته Mason، این شهر دارای بیمه سایبری است که تقریباً تمام مخارج بازیابی سیستم‌ها را پوشش می دهد. با وچود آنکه بیش از هفتصد کارمند این شهر تحت تأثیر این حادثه امنیتی قرار گرفته‌اند اما کتابخانه و بخش اورژانس، همچنان طبق روال گذشته به کارشان ادامه می‌دهند. پلیس شهر نیز در یک پست فیسبوکی اعلام کرده امکان ردیابی پرداختی‌ها را ندارد و در حال حاضر قادر به ارایه گزارش دقیق حوادث به شهروندان نیست.

البته مؤسسات دولتی و فدرال آمریکا در جریان این حمله سایبری قرار گرفته اند و تحقیق درباره چگونگی اجرای حمله و عوامل آن در جریان است. به گفته Mason: «ما در حال انجام تحقیق بر روی همه سیستم‌های خودمان در سطح شهر هستیم. در حال حاضر بیشتر سیستم‌ها، وب سایت، ایمیل و پست صوتی ما از دسترس خارج هستند».

همچنین او اعلام کرده: «شهرداری هنوز شواهدی از افشای داده‌های حساس شهروندان بر اثر این حمله مشاهده نکرده و به نظر می‌رسد هکرها به هیچ یک از اطلاعات پشتیبان ما از جمله فایل‌ها و اطلاعات هویتی کاربران دسترسی پیدا نکرده‌اند».

 

منبع: infosecurity-magazine

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0