اخبار امنیت سایبری

آزادسازی یکی از هکرهای داعشی توسط آمریکا

یک هکر که به اتهام سرقت داده‌های شخصی کارکنان دولت و ارتش آمریکا و ارسال آنها برای داعش در آمریکا زندانی شده بود، مورد عفو قرار گرفته و آزاد شد. “Ardit Ferizi” در سال 2016 میلادی، پس از اعتراف به پشتیبانی مادی از یک سازمان تروریستی خارجی و دسترسی غیرمجاز به یک رایانه حفاظت شده، به 20 سال زندان محکوم شده بود.

پرونده Ferizi به این خاطر که اولین محکومیت به هک در جنگ آمریکا با تروریست است، سروصدای زیادی را در رسانه‌ها ایجاد کرد. این هکر 24 ساله که با نام “Th3Dir3ctorY” شناخته می‌شود، در سال 2015 در مالزی دستگیر و سپس در ژانویه 2016 به آمریکا منتقل شد. بر اساس اسناد دادگاه، Ferizi در ژوئن 2015 اعتراف کرده که به سرور یک شرکت الکترونیک در آریزونای آمریکا دسترسی در سطح مدیر سیستم (ادمین) پیدا کرده است. این وب سایت، حاوی اطلاعات هویتی ده‌ها هزار مشتری این شرکت بوده است.

Ferizi با هدف به­‌ دست­‌ آوردن اطلاعات هویتی مربوط به اعضای ارتش آمریکا و سایر کارکنان دولتی، به پایگاه داده این وب سایت نفوذ کرده است. او در نهایت توانست اطلاعات حدود 1300 نفر از این اشخاص را به سرقت ببرد. وی این اطلاعات را برای «جنید حسین» که وظیفه هماهنگی حملات داعش را بر عهده داشت، ارسال کرده است. این هکر اعتراف کرده این اطلاعات را با علم به این ­که داعش از آنها برای ضربه به آمریکا استفاده می‌کند برای حسین ارسال نموده است.

حسین در سال 2015 این اطلاعات را با یک بیانیه در توئیتر منتشر کرد. در متن بیانیه آمده بود که: «ما به سیستم‌های رایانه ای و ایمیل‌های شما نفوذ کردیم. همه حرکات شما را زیرنظر داشته و ثبت می‌کنیم. همچنین نام و آدرس شما را داریم و به ایمیل‌ها و حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی شما نفوذ کرده ایم. داده‌های محرمانه شما را استخراج کرده و اطلاعات خصوصی سربازان تان را برای خلیفه ارسال می‌کنیم. او به زودی با اذن خداوند، گردن شما را در سرزمین‌های خودتان خواهد برید».

پس از این که Ferizi درخواستی برای دادگاه ارسال کرد و در آن اعلام نمود که به دلیل اضافه وزن و آسم در برابر ابتلا به کرونا آسیب‌پذیر است، قاضی فدرال منطقه شرقی ایالت ویرجینا حکم آزادی او را صادر کرد.

 

منبع: infosecurity-magazine

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0