اخبار امنیت سایبری

رونمایی گوگل از ابزار حریم خصوصی برای توسعه‌دهندگان داده با پایتون

به تازگی شرکت گوگل محصول جدیدی را معرفی کرده که با همراهی شرکت OpenMined طراحی شده است. توسعه‌دهندگان پایتون با بکارگیری این محصول می‌توانند داده‌ها را با استفاده از حریم خصوصی تفاضلی[1] پردازش کنند.

براساس اظهارات گوگل، این دو شرکت از یک سال گذشته در حال کار بر روی این پروژه بوده‌اند. محققان، دولت‌ها، نهادهای غیردولتی، کسب‌وکارها و کلیه اعضای جامعه توسعه نرم‌افزار با استفاده از این زیرساخت حریم خصوصی می‌توانند برنامه‌های کاربردی جدیدی برای حریم خصوصی تفاضلی طراحی کنند که به ایجاد خدمات و اطلاعات مفید بدون افشای هر گونه اطلاعاتی درباره افراد کمک ‌کنند.

از سال 2019 گوگل تلاش‌های بسیار زیادی در زمینه توسعه حریم خصوصی تفاضلی انجام داده و در نهایت تصمیم به عرضه محصولات جدید در این حوزه به زبان پایتون گرفت. همکاری شرکت گوگل با OpenMined شامل تلاش‌هایی برای آموزش به کارشناسان شخص ثالث بود. این افراد نیز می‌توانند آموخته‌های خود را در اختیار افرادی که قصد یادگیری روش استفاده از فناوری حریم خصوصی تفاضلی را دارند قرار دهند.

Miguel Guevara مدیر محصولات اداره حفاظت از داده‌ها و حریم خصوصی گوگل اعلام کرده که همکاری با OpenMined از سال پیش شروع شده و هدف از این همکاری طراحی و تولید راهکارهای کاربردی رایگان و سرتاسری برای حریم خصوصی تفاضلی بوده است.

بنا به گفته :Guevara «همکاری با OpenMined برای طراحی اینترنتی خصوصی‌تر یک تجربه فوق‌العاده بود. انرژی توسعه‌دهندگان این شرکت جهت تحقق چنین هدفی در یک سال اخیر دلالت بر شور و اشتیاق آنها برای توسعه دسترسی به این فناوری‌های تقویت‌کننده حریم خصوصی داشته و نقش مهمی در آینده وب برای همه کاربران دارد».

حریم خصوصی تفاضلی

Guevara می‌گوید: «همچنین کارشناسان OpenMind که آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند علاوه بر ارایه منابع مفید به توسعه‌دهندگان می‌توانند حریم خصوصی تفاضلی را در پروژه‌های خودشان پیاده‌سازی کنند».

در سال 2019 میلادی گوگل یک نسخه متن باز از کتابخانه حریم خصوصی تفاضلی خودش به زبان‌های سی پلاس پلاس، جاوا و گو منتشر کرد. توسعه‌دهندگان نیز بلافاصله جذب این پروژه و خواستار استفاده از آن در محصولات خودشان شدند.

گوگل اعلام کرده که کسب‌وکارهایی که به تازگی فعالیت‌شان را آغاز نموده‌اند و همچنین محققان استرالیایی از این پروژه به ترتیب برای به اشتراک‌گذاری امن داده‌های مشتریان و مطالعات علمی مختلف استفاده کرده‌اند.

Guevara می‌گوید: «اکنون نیز در حال راه‌اندازی یک ابزار حریم خصوصی تفاضلی جدید هستیم که امکان تصویرسازی و تنظیم بهتر پارامترهای مورد استفاده برای تولید اطلاعات خصوصی را فراهم می‌کند». او افزود: «در نهایت این دو شرکت قصد انتشار مقاله‌ای را دارند که شامل فنون مورد استفاده جهت افزایش مقیاس حریم خصوصی تفاضلی کاربردی در پایگاه‌های داده‌ای با مقیاس پتابایت[2] یا بیشتر است».

Guevara از محققان و توسعه‌دهندگان درخواست کرده که از این ابزار استفاده نموده و نظرات‌شان را اعلام کنند. بنا به گفته او گوگل همچنان به تلاش‌های خودش برای دسترسی همه کاربران به فناوری‌های تقویت کننده حریم خصوصی ادامه خواهد داد.

[1] حریم خصوصی تفاضلی از جمله راهکارهای حفظ حریم خصوصی که علاوه بر حفظ حریم خصوصی افراد امکان استفاده آماری از داده‌ها و تجزیه و تحلیل آنها را هم فراهم می‌کند.

[2] دستگاه‌های ذخیره‌سازی مخصوص دیتاسنتر‌ها از ترابایت به سمت پتابایت (Petabyte) در حال حرکت هستند – ویکی‌پدیا

منبع: zdnet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0