اخبار امنیت سایبری

ویندوز دیفندر، راهکاری برای مقابله با بدافزارها

ویندوز دیفندر آخرین نسخه رایگان از نرم افزار Microsoft Security Essentials است که نخستین بار در ویندوز 7 معرفی شد. این آنتی‌ویروس، فایل‌هایی که باز می‌کنید را به صورت خودکار اسکن کرده و می تواند به روز رسانی ها را نیز به صورت خودکار از ویندوز آپدیت (Windows Update) دانلود کند. همچنین یک رابط کاربری برای اسکن عمیق‌تر سیستم های رایانه ای کاربران دارد.

این آنتی‌ویروس علاوه بر این که رایگان بوده و از شما هزینه ای دریافت نمی کند، باعث عدم نمایش پاپ آپ­‌های تبلیغاتی شده و نسبت به سایر نرم افزارهای مشابه، سبک‌تر است.

ویندوز دیفندر، نرم افزاری برای جلوگیری از آلودگی رایانه به برنامه هایی است كه باعث نمایش پیام‌های ناخواسته می‌شوند. این نرم افزار همچنین از كاهش كارایی سیستم و تهدیدهای امنیتی كه می توانند توسط جاسوس افزارها یا برنامه‌هایی كه ناخواسته بر روی رایانه تان نصب می شوند، جلوگیری به عمل آورد. ویندوز دیفندر علاوه بر تمامی این امکانات، قادر به شناسایی و حذف طیف گسترده ای از برنامه‌های جاسوسی نیز است.

 

راهبران شبکه با نصب و به‌روز نگهداشتن نرم‌افزار آنتی‌ویروس ویندوز دیفندر می‌توانند از سرورهایشان محافظت کنند. افراد خرابکار مدام بدافزارهای جدیدی را ارایه می‌دهند بنابراین راهبران نه می‌توانند و نباید اجازه دهند که امنیت سیستم هایشان دچار مخاطره شود.

بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که نرم‌افزار آنتی‌ویروس ویندوز دیفندر نیز همانند سایر آنتی ویروس ها به مرور زمان کارایی اش را از دست می‌دهد، مگر این که همواره از به‌روز بودن آن مطمئن شوید. هر کاربر و سازمانی نیازمندی های خاص خودش را دارد که مشخص می‌کند آیا بهتر است نرم افزار ویندوز دیفندر به صورت خودکار به‌روزرسانی شود یا این که از گزینه «با تأخیر» برای انجام این کار استفاده کند.

ابزارهای ضدبدافزاری موجود در ویندوز دیفندر، از امضای (Signature) ویروس ها یا فایل‌ های توصیف (Definition Files) موجود در این نرم افزار برای شناسایی بدافزارها و مقابله با تهدیدها استفاده می‌کنند. برای جلوگیری از ورود ویروس‌ها و بدافزارهای جدید به سیستم های رایانه ای کاربران، مایکروسافت به صورت مداوم پایگاه داده ویندوز دیفندر را به روز رسانی می‌کند. این آنتی‌ویروس برای تشخیص و حذف تهدیدهای جدید وابستگی زیادی به فایل توصیف دارد و باید آخرین نسخه این فایل بر روی هر سیستمی دانلود و نصب شود.

 

فعال کردن به‌روزرسانی خودکار

 

ساده‌ترین روش برای اطمینان از دریافت به‌روزرسانی ها در ویندوز دیفندر، فعال‌سازی قابلیت خودکار آن در سرویس ویندوز آپدیت است.

کاربران می‌توانند از طریق کنترل پنل (Control Panel) سیستم شان، به ویندوز آپدیت دسترسی داشته و بین دریافت خودکار به روز رسانی ها و دانلود آنها توسط خودشان یکی را انتخاب کنند.

برخی کسب‌وکارها از بقیه سرویس‌های به‌روزرسانی مثل سرویس‌های به‌روزرسانی خودکار ویندوز (Windows Server Update Services) WSUS نیز استفاده می‌کنند که اجازه می‌دهد مدیران، به‌روزرسانی‌ها را قبل از اعمال بر روی سیستم ها بررسی کنند. این کار اگر چه موجب جلوگیری از انجام به‌روزرسانی‌های خودکار می‌شود اما به تیم IT این فرصت را می‌دهد که ابتدا به‌روزسانی‌ها را بررسی کرده و قبل از اعمال آنها، از صحت شان اطمینان حاصل کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0