مقالات امنیت سایبری

خطر تبدیل تکنولوژی اینترنت اشیا به اینترنت تهدیدات

تولید‌کنندگان خودرو با ارائه جدید‌ترین مدل‌های اتومبیل‌هایشان در نمایشگاه New York Auto Show، فرصت‌ها و چالش‌های پیش‌روی سازندگان سخت‌افزار‌های اینترنت اشیا را به تصویر کشیدند. امروزه خودرو‌سازان سعی دارند با به‌کارگیری تکنولوژی‌های هوشمند، تجربه‌ای متفاوت برای مصرف‌کنندگانشان رقم بزنند، اما امنیت این دستگاه‌ها نیز باید مد‌نظر قرار بگیرد. این ساختار ذهنی باید برای سازندگان خودرو، بدون در نظر گرفتن وسعت کسب‌و‌کارشان، به اصولی همیشگی تبدیل شود.

با پیشرفته و پیچیده‌‌تر شدن صنعت خودرو‌سازی،‌ بحث نیاز به ایمنی از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. با این وجود، ارتقا ایمنی خودرو‌ها و نصب سیستم‌های رهیاب، آسیب‌پذیری آنها را در برابر هکر‌ها بیشتر کرده است. این مشکل برای تمام دستگاه‌هایی که با اینترنت در ارتباط هستند وجود دارد.

از آنجاییکه دستگاه‌های هوشمند همگی به اینترنت متصل بوده و دائماً در حال جمع‌آوری،‌ آنالیز و به اشتراک گذاری داده هستند، به همان میزان آسیب پذیری بیشتری را نیز ایجاد خواهند کرد. حمله‌کنندگان همیشه به‌دنبال راه تازه‌ای هستند که بتوانند به شبکه سازمان‌ها نفوذ کرده اطلاعات مهم آن‌ها را به سرقت ببرند.

برای ایمن ماندن در برابر چنین خطراتی، راه حل‌های پیشگیرانه‌ای وجود دارد. برای مثال، رمز‌ عبور تمام دستگاه‌ها باید به‌روز رسانی شوند، همچنین اجازه دسترسی به اطلاعات سازمان باید به حداقل برسد. بهتر است از شبکه‌های جداگانه استفاده شود. این کار دستگاه‌های نا‌امن را از شبکه‌های مرکزی و اصلی دور نگه می‌دارد.

بنابراین چنانچه پیشرفت تکنولوژی با پیشرفت روش‌ها و راهکار‌های امنیتی همراه باشد، خطر کمتری متوجه اپلیکیشن‌ها و دستگاه‌های مجهز به فناوری IoT خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0