اخبار امنیت سایبری

بازگشت دوباره پیام‌های جعلی واتس اپ طلایی

واتس اپ یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای برقراری ارتباط در جهان است. از سوی دیگر، کلاهبرداری، ارسال پیام‌های تقلبی، بهره‌برداری و سوء‌استفاده از اعتماد افراد از جمله خطرات بالقوه‌ای است که کاربران این پلتفرم را تهدید می‌کند. این سرویس پیام رسان متعلق به فیسبوک اقدامات امنیتی متعددی انجام داده است، اما با وجود این تلاش‌های امنیتی شاهد بازگشت دوباره پیام‌های هستیم.

در سال ۲۰۱۶ پیغامی در مورد واتس اپ طلایی (WhatsApp Gold) بر روی پلتفرمی که اساسا حاوی یک بد‌افزار بود، انتشار پیدا کرد. این گزارش ادعا می کند که کاربران واتس اپ یک لینک با یک پیام برای دانلود واتس اپ گلد دریافت می‌کنند که به گفته کلاهبرداران، کاربران را به دریافت به‌روز رسانی و نسخه پیشرفته واتس اپ ترغیب می‌کند. اما در واقعیت، کاربران فریب خورد‌اند چون چنین به‌روز رسانی‌ای وجود ندارد و لینک ارسال شده حاوی یک بدافزار پنهان است. این پیام همچنین محتوی یک کلمه است، که همان کلمه‌ای است که ما در سال ۲۰۱۶ در یک پیام جعلی شاهد آن بودیم.

این گزارش همچنین بیان می‌کند که در حال حاضر Martinelli هم اکنون در میان کاربران واتس اپ رعب و وحشت ایجاد کرده است. یک کارشناس IT توصیه کرده است که در صورت انتشار یک ویدئو از واتس اپ آن را باز نکنید، زیرا در غیر این صورت گوشی شما هک شده و دیگر قادر به رفع مشکل نخواهید بود.

در واقع، اصلا چنین ویدیویی وجود ندارد. بنابراین، به کاربران توصیه می‌شود که از وجود چنین پیام‌های جعلی و کلاهبردارانه‌ای در واتس اپ آگاه باشند و جلوی ارسال آن را بگیرند و به دوستان خود نیز اطلاع دهند.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0