اخبار امنیت سایبری

مرورگر کروم امکان ردیابی آنلاین کاربران توسط شرکت‌ها را دشوار‌تر می‌کند

برای جلوگیری از حملات سایبری باید روش های تشخیص ایمیل های جعلی به کاربران آموزش داده شود. کارمندان اغلب از شبکه های اجتماعی مانند لینکدین برای توسعه گفتگوهای تجاری خود استفاده می کنند، به همین خاطر باید یاد بگیرند چطور این کار را مسئولانه انجام دهند. طبق تحقیقات اخیر، مجرمان سایبری حداقل ۳.۲۵ میلیارد دلار آمریکا در سال از طریق شبکه های اجتماعی درآمد کسب می کنند.

در بحث حفاظت از حریم شخصی، مرورگر فایرفاکس عملکرد نسبتاً بهتری دارد، اما قطعاً مایکروسافت و گوگل در این زمینه ضعیف‌تر از مرورگر فایرفاکس عمل نکرده‌اند. هر‌گونه تغییر در مرورگر گوگل کروم می‌تواند تفاوت‌های بسیاری به ویژه در سیاست‌های حفظ حریم خصوصی ایجاد کند. علاوه بر این، گوگل به عنوان بزرگترین شرکت تبلیغاتی جهان با چالش‌هایی از جمله حفظ حریم خصوصی کاربران و شبکه تبلیغات رو‌به‌رو است. در این میان، گوگل در تلاش است که با تقویت سیاست‌های امنیتی خود در مقایسه با مرورگر‌های دیگر، ابزار‌های امنیتی پیشرفته‌تری را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

پیش از هر چیز، گوگل می‌خواهد که کاربران کروم در رابطه با کوکی‌هایی که توسط اشخاص ثالث ایجاد می‌شوند، اطلاعات کافی داشته باشند. از سوی دیگر، ابزار جدید کروم به کاربران اجازه می‌دهد تا همه کوکی‌های ارسال شده از طرف شرکت‌های بازاریابی به قصد جمع‌آوری اطلاعاتشان را مسدود کنند.

گوگل کنترل‌ کننده‌های حذف خودکاری را برای کاربران خود در نظر گرفته که کلیه فعالیت‌های صورت گرفته در وب‌سایت‌‌ها یا اپلیکیشن‌ها را ظرف مدت سه ماه پاکسازی می‌کند. از دیگر امکاناتی که ابزار جدید کروم در اختیار کاربران قرار می‌دهد، امکان مشاهده و مهار کوکی‌های شخص ثالثی است که آنها را دنبال می‌کنند. کوکی‌ها معمولاً اطلاعات مربوط به وب‌سایت‌ها و تبلیغات مشاهده شده توسط کاربران در فضای اینترنت را جمع‌آوری می‌کنند.

گوگل امیدوار است با محدود کردن کوکی‌ها، مصرف کنندگان را در حوزه امنیت حریم شخصی به طور فزاینده‌ای راضی نگه دارد، از سوی دیگر، این کار یک پیروزی برای کسب و کار این شرکت محسوب می‌شود، چرا که ممکن است سلطه تبلیغات ضد رقابتی خود را از این طریق تقویت کند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0