مقالات امنیت سایبری

مهارت‌های امنیت سایبری پرتقاضا در سال 2021

با وجود آنکه آمارها بیانگر آن است که یکی از مشاغل پرتقاضا در حوزه امنیت سایبری، کارشناس امنیت توسعه نرم‌افزار است اما با این حال، بیشترین دستمزد در این حوزه مختص به کارشناسان امنیت ابر است.

بر اساس نتایج جدیدترین تحلیل از فرصت‌های شغلی در سال های 2020 و 2021 میلادی، بیشترین فرصت شغلی موجود برای کارشناس فناوری اطلاعات با تخصص در حوزه امنیت توسعه برنامه‌های کاربردی، رایانش ابری و مدیریت مخاطره است. این بررسی ها که توسط Atlas VPN انجام شده نشان می‌دهد تخصص در حوزه ابر، بالاترین دستمزد را برای کارشناسان امنیتی به همراه خواهد داشت.

بر مبنای این گزارش، پررشدترین مهارت امنیت سایبری در سال 2021، امنیت توسعه برنامه‌های کاربردی خواهد بود. Atlas VPN پیش بینی کرده که در 5 سال آینده، حجم تقاضا برای این تخصص 164 درصد افزایش یابد. همچنین بر اساس این گزارش، برای کارشناس امنیت با تخصص بالا در حوزه ابر هم تقاضای زیادی وجود خواهد داشت.

Atlas VPN گزارش داده که ظرف 5 سال آینده، حجم تقاضا برای این تخصص 115 درصد افزایش پیدا کند. این مهارت برای معماران ابر، مهندسان سیستم‌ها، توسعه دهندگان، مهندسان امنیت سایبری و مشاوران امنیت نیز اهمیت زیادی دارد. مدیریت مخاطرات هم از جمله مهارت‌های پرتقاضا است که پیش بینی می‌شود حجم تقاضا برای آن در 5 سال آینده 60 درصد بیشتر شود. در این تحلیل، میانگین دستمزد هر مهارت نیز مشخص شده که عبارت است از:

  • کارشناس ابر: 15025 دلار
  • امنیت توسعه برنامه‌های کاربردی: 12266 دلار
  • مدیریت مخاطرات: 13379 دلار

همچنین فهرست 10 تخصص پرتقاضا نیز به صورت زیر است:

  1. امنیت توسعه برنامه‌های کاربردی
  2. امنیت ابر
  3. مدیریت مخاطرات
  4. هوش تهدید
  5. پاسخ به حادثه
  6. کنترل‌های امنیتی و پیروی از استانداردهای قانونی
  7. امنیت و حفظ حریم خصوصی داده‌ها
  8. مدیریت دسترسی
  9. راهبرد امنیت و حاکمیت
  10. امنیت اطلاعات سلامت

اگرچه مهارت امنیت اطلاعات سلامت در انتهای این فهرست قرار گرفته اما در این گزارش اشاره شده است که این مهارت‌ها به بخش‌هایی فراتر از بخش فناوری اطلاعات مرتبط هستند. اشخاصی که برای فروش بیمه، مدیریت پرونده‌های پزشکی و مدیریت بیمارستان کار می‌کنند باید در رابطه با اولویت‌ها و مقررات امنیت سایبری هم اطلاعات کافی داشته باشند.

در تحلیل Atlas VPN از گزارش شرکت Burning Glass Technologies در اکتبر 2020 استفاده شده است. در این گزارش، از پایگاه داده‌ای متشکل از سوابق 1 میلیارد جایگاه شغلی استفاده شده تا میزان رشد 5 ساله مهارت‌های حوزه امنیت سایبری پیش‌بینی شود.

با توجه به افزایش حجم دورکاری در سال 2020 میلادی و سال‌های پس از آن، این روند جدید باعث افزایش حجم تقاضا برای مهارت‌های امنیت سایبری خواهد شد. نظرسنجی شرکت Harvey Nash در سال 2020 نشان داد که اولویت استخدام 35 درصد از سازمان‌ها با کارشناس امنیت سایبری است. همانطور که لنس‌ویتنی در وب سایت تک‌ریپوبلیک بیان کرده، حمله سولارویندز (SolarWinds) بر ضد دولت آمریکا جدیدترین حمله سایبری با پیامدهای جدی بوده است.

شرکت‌ها برای امن سازی داده‌های شان و دفاع در برابر تهدیدات و حملات مستمر سایبری، بالطبع نیازمند کارشناسان امنیتی هستند. فرایند توزیع واکسن کووید 19 به همراه کمپین‌های فیشینگ و انتشار اطلاعات غلط درباره بیماری کرونا که از حدود یک سال پیش آغاز شد، یکی از اهداف مهم مجرمان سایبری به شمار می رود.

با توجه به گزارش تک‌ریپوبلیک، در سال 2020 میلادی کلاهبرداران تلفنی توانسته اند اطلاعات شخصی بیشتری از قربانیان خود دریافت کنند که این موضوع می تواند زمینه را برای انجام سایر حملات بر ضد سازمان ها در ماه های آتی فراهم کند.

 

منبع: techrepublic

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0